is bijna hetzelfde leuk beestje, maar ik heb dan ook een zwak voor 4 witte benen deze zijn echt net op het randje he
crazycactus
Geplaatst: 23-02-09 13:02
@pienb in nederland waren toentertijd de AQHA shows eigenlijk altijd gecombineerd met een WRAN wedstrijd, en het waren veelal ook dezelfde ruiters (behalve de niet-QH's), dus toen was de sfeer idd gelijk. Heb nu zelf een aantal NQHA/AQHA shows in Nederland gereden en de sfeer is idd anders, iedereen is meer op zichzelf als je het vergelijkt met de WRAN wedstrijden, maar ja ik denk dat dat met name komt omdat iedereen zo'n beetje naar de zelfde shows gaat (regionaal gebonden) en dus elkaar vaker ziet, en zodoende bevriend raken. De WRAN-wedstrijden hier in het noorden zijn in ieder geval altijd erg gezellig.
De grote wedstrijden in Duitsland zijn denk ik wel in de trant wat Romkabouter schrijft, wat haat en nijd betreft, maar je moet het gewoon voor jezelf gezellig maken. De wedstrijden daar zijn in ieder geval altijd wel super goed georganiseerd met lekker eten enzo, + je hebt goed gevulde klassen en ik vind de (meeste) duitse mensen prettig in de omgang.
Ik vond de Duitsers op het afgelopen AQHA NK over het algemeen vriendelijker dan de Nederlanders.
Keitje
Geplaatst: 23-02-09 18:52
ik rijd in nederland, duitsland en belgie aqha, bqha, dqha, nsba.. ik heb nooit zoveel problemen met de nederlanders maar met de belgen en duitsers ook niet hoor
Ik rijd ook nederland, duitsland, belgie. Terwijl belgie steeds minder word aangezien deelnemers. Maar vind duitsland zelf super wedstrijden, goed georganiseerd. voldoende deelnemers. En dan AQHA, NSBA.