wie gaat naar de hazelhorst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: wie gaat naar de hazelhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:50

Jorrit was het verzorgpaard van een vriendin van mij :j
Ik had kleine winnetou als verzorgpony maar dat was een kreng. Met rijden vond ik de grote Marie (bruine merrie, stond niet in een stand) het gaafst.

En frieda heete die vrouw inderdaad. Die was wel aardig :j Wij hadden als instructie ene Ans, wat dus al snel omgedoopt werd tot Gans :))

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:06

oke haha :)
en hoe is de omgeving daar?
doen ze ook een cross ?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:13

Ik ben er in het verleden ook een aantal keren op ponykamp geweest en heb een jaar op de magege in de les gereden. Als kind vond ik de ponykampen erg leuk, maar ik kan me wel een beetje vinden in de opmerkingen van de anderen. Je moet wel een beetje dikke huid hebben als je les hebt van Fred of Ans, gewoon niets persoonlijk opvatten. Ze zorgen erg goed voor hun paarden en zijn er dan ook zuinig op.
De omgeving vond ik altijd prachtig! Het is een mooie bosrijke omgeving met zowel brede zandwegen als smalle ruiterpaden, heidevelden en zandvlaktes. Als je goed kunt paardrijden ga je mee op de Sahararit, daarbij cross je over een grote zandbult. Erg gaaf! De lessen bestaan uit dressuur- en springlessen en iedere dag maak je een buitenrit. Vroeger werd er ook een springwedstrijd gehouden, ik weet niet of dit nu nog steeds zo is. Er zijn volgens mij geen crossachtige dingen...
Ik hoop dat je een leuke groep treft tijdens het ponykamp, veel plezier!

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:18

dankje wel ik hoop het ook ik hoop alleen niet dat er alleen maar kinderen komen jonger dan 12 jaar dat zou jammer zijn

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:21

Nee hoor, ze hebben er altijd een aparte tienergroep in de hooiberg!

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:22

oke :D ik ben benieuwt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:28

Klopt, boven de 12 slaapt apart (i kwas toen 11)
Crossen met hindernissen doen ze niet, wel dus de sahararit. Omgevng is erg, mooi, woon er nu zelf ook in de buurt :P

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:29

oke ik heb er echt heel veel zin in :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:34

Ik vond het ook totáál niks, maar de manegepaarden zijn zó braaf. De hele week was er niemand van de manege paarden afgevallen. Ze schreeuwden constant naar me, de groep was die week ook niet leuk (zijn hoop nare dingen gebeurd) en kostte mij veel te duur voor zo'n saaie week sorry. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je MOET meedoen met al die kinderachtige spelletjes en daar kan ik gewoon niet tegen want soms heb ik echt rust nodig en moet ik mij afsluiten.

wil ik nog wat zeggen over diegene die zeiden dat die dochters verwaand waren: Ja tuurlijk krijgen ze alles, maar ze moeten KEIHARD werken en dat heb ik duidelijk gezien, vooral de oudste dochter daar.

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:39

oke ik ben 14, ik hoop dat het leuk wordt

en ik ben het met je eens over die dochters ze zullen best veel krijgen op het paarden gebied maar daar werken ze ook hard voor,en ze moeten toch de manege promoten.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:05

StillAngel schreef:
Ik vond het ook totáál niks, maar de manegepaarden zijn zó braaf. De hele week was er niemand van de manege paarden afgevallen.

Dat lijkt me ook niet de bedoeling dat je op een paard stapt om eraf te vallen...........

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:11

Ohja Ans heette die vrouw, ik vond haar echt helemaal niks! En van fred had ik nog nooit les gehad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:15

StillAngel schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je MOET meedoen met al die kinderachtige spelletjes en daar kan ik gewoon niet tegen want soms heb ik echt rust nodig en moet ik mij afsluiten.

voor een 14 jarige ben je een behoorlijk oud wijf := sorry hoor. Maar zo'n kamp draait toch om paarden en sociaal doen (=spelletjes doen enzo)

Maar goed, ik ben daar nooit op ponykamp geweest, ooit 1 les gevolgd, 1x en nooit weer... wat een verschrikking vond ik dat!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:33

Qimm schreef:
StillAngel schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je MOET meedoen met al die kinderachtige spelletjes en daar kan ik gewoon niet tegen want soms heb ik echt rust nodig en moet ik mij afsluiten.

voor een 14 jarige ben je een behoorlijk oud wijf := sorry hoor. Maar zo'n kamp draait toch om paarden en sociaal doen (=spelletjes doen enzo)

Maar goed, ik ben daar nooit op ponykamp geweest, ooit 1 les gevolgd, 1x en nooit weer... wat een verschrikking vond ik dat!

Jij kent mij niet, dus ik zal zeker niks over mij gaan zeggen als je geen ruzie wilt :)

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:41

heb daar een half jaar gereden en ben er weggetreiterd omdat ik te zwaar was?! instructeur bleef er Maar over door gaan tijdens de lessen. e dat terwijl ernog ee stevig typje meereed. de proeflessen zijn asociaal duur. geen hazelhorst meer voor mij een

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:22

StillAngel schreef:
Jij kent mij niet, dus ik zal zeker niks over mij gaan zeggen als je geen ruzie wilt :)

*trekt wenkbrauw op* Prima (...)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:33

Verplaatst: BRT --> MA

_Yenta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:31

Ik kom al 11 jaar op de Hazelhorst,
Met enorm plezier,
Ik vind al die slechte berichten hier echt onzin!
De hazelhorst is een fantastische manege met fantastisch personeel, ik ben er de afgelopen zomer de héle zomer geweest, en ik heb het gruwelijk naar m'n zin gehad!
Met Fred, Frieda en Ans is hélemaal niks mis, het zijn fantastische gediplomeerde en professionele instructeurs met een geweldige visie op de paardensport, het is niet voor niets een talentcentrum, alledrie de kinderen presteren op zéér hoog niveau in de paardensport, en dat is niet omdat ze verwend zijn, maar omdat ze hier kei-en-keihard voor werken! Paardensport is hard werken, en je zult een beetje ambitie moeten koesteren om er te komen, de spelletjes zijn hartstikke leuk en de lessen enorm goed, de paarden en de stallen worden prachtig onderhouden, ik heb het nog nooit zo goed verzorgd gezien, de hazelhorst is absoluut een bedrijf met klasse, een prachtige accomodatie, en geweldige bossen! Ik vind het er heerlijk en ik vind dat de mensen daar heel wat meer respect verdienen, ik doe het ze niet na, het is namelijk keihard werken!
Kortom, als je een geweldig ponykamp wilt hebben en écht iets wilt leren over de sport die JIJ zo leuk vind! Ga dan naar de Hazelhorst, het is er fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:38

Ik ben er op ponykamp geweest, aantal jaren geleden en dit was zeer geslaagd.
Ik had toen al een eigen pony en die mocht ik mee nemen maar dit heb ik niet gedaan. Verder was Ans er toen inderdaad ook al, en die kan ontzettend goed les geven.
Na het ponykamp heb ik ook nog met m'n eigen pony prive springles van Fred gehad. Die man heeft zo ontzettend veel kijk erop. Frieda is ook een ontzettend lieve vrouw. Als je een goed en leuk ponykamp wil hebben, met goede en professionele instructeurs dan moet je gewoon naar de Hazelhorst. Hun kinderen rijden alle 3 op hoog niveau dit zegt ook wel genoeg over wat voor soort paarden ze daar hebben lopen. Ook de manege paarden hebben in het verleden in de sport gelopen of worden zelfs nog uitgebracht!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:50

_Yenta_ schreef:
Ik kom al 11 jaar op de Hazelhorst,
Met enorm plezier,
Ik vind al die slechte berichten hier echt onzin!
De hazelhorst is een fantastische manege met fantastisch personeel, ik ben er de afgelopen zomer de héle zomer geweest, en ik heb het gruwelijk naar m'n zin gehad!
Met Fred, Frieda en Ans is hélemaal niks mis,

Ieder zijn mening en het is wel fijn als die ook gerespecteerd wordt... Iedereen heeft andere verwachtingen en dus ok andere ervaringen.

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 00:12

bedankt iedreen ik krijg er steeds meer zin in, en ik ben iemand die graag werkt en inplaats van alleen maar spelletjes liever dresuur en springt. ik denk dat ik goed heb gekozen (hoop ik denk het wel ) en ik heb er super veel zin in bedankt iedereen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:14

De omgeving is in iedergeval PRACHTIG! Daar kan het niet mis mee gaan :j

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:21

Zo'n 10 jaar geleden ben ik er ook op ponykamp geweest, was toen 10/11, en heb er eigenlijk erg goede herinneringen aan. Ik had heel erg last van heimwee, waar erg goed mee omgegaan werd door de begeleiding. Wel vond ik de groep van kinderen erg groot.
Ze hadden toen veel verschillende pony's en paarden, zodat er altijd wel eentje bijzit die bij je past.

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:59

oke want mijn zusje gaat de week voor mij zij is 11 maar erg gevoelig en wordt snel gestesst is het dan ook een kamp voor haar?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:26

Van wat ik heb meegemaakt zal het voor haar dan wat minder zijn, je moet stevig in je schoenen staan en echt wat meer prestatiegericht zijn als je daarheen gaat. Mijn mening dan he