Misschien snapt ze de ernst van haar fouten niet. Praat eens met haar en leg duidelijk uit wat er kan gebeuren als zij steeds dingen vergeet. Een checklist maken is ook een heel goed idee.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) had ik wel wat meer gevoel daarvoor dan dit meisje dus... Maar daar komt misschien ook nog bij dat ik al in de 2de zit, en dat meisje misschien in groep acht
fjordjes schreef:Tja verantwoordelijkheidsgevoel is ver te zoeken bij een 12 jarige, dat begint pas bij iemand van 15. Een checklist lijkt me geen slecht idee.
ponyparadijs schreef:Ik vindt 12 jaar ook niet een leeftijd om alles zelfstandig te laten doen.
Op die leeftijd is het niet zo gek als ze dat soort risico's niet ziet!
Straffen is naar mijn mening niet de oplossing. Ik denk dat je haar gewoon nog met afsluiten moet begeleiden! Dus als ze klaar is samen gaan opruimen en zorgen dat alles volgens vaste regels verloopt.
Op die leeftijd is een ritme meer van belang als straffen!
Princesje schreef:Bijv. 'straffen' door haar dan een dag/week o.i.d. niet te laten rijden na zo'n actie. Of haar ergens min of meer mee shockeren? Moeilijk... misschien eens met haar ouders overleggen?
mick75 schreef:Een checklist maken en de eerste tijd die ook puntsgewijs nalopen, daarbij een goed gesprek voeren met haar dat het laten slingeren van spullen levensgevaarlijk kan zijn voor de pony. Ze mag dan jong zijn, maar ze moet wel begrijpen dat ze met een levend wezen werkt. En paarden zijn niet altijd even handig en vaak erg goed in zich bezeren op manieren die je praktisch voor onmogelijk houdt.
Als je het echt niet vertrouwt voorlopig er even bij blijven en samen alles nalopen, zodat er een routine ingebouwd wordt zeg maar. Een standaard volgorde. Werkt voor mij erg goed, maar als ik door omstandigheden niet mijn standaard volgorde kan hanteren (het regent pijpenstelen en alle binnenpoetsplaatsen zijn bezet of alle kruiwagens in gebruik) vergeet ik ook gegarandeerd dingen.
Want anders kun je net zo goed zelf je eigen pony verzorgen als je haar steeds moet begeleiden.Ambrasoft schreef:fjordjes schreef:Tja verantwoordelijkheidsgevoel is ver te zoeken bij een 12 jarige, dat begint pas bij iemand van 15. Een checklist lijkt me geen slecht idee.
uhu, dat is niet bij iedereen zo hoor.
Ik had op mijn 11e al een verzorgpaardje en daarbij vergat ik ook niets. Het ligt bij iedereen anders hea.
Ik denk niet dat dit opzet was namelijk.