Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NaVy! schreef:Tsja.. Dat had ik vandaag dus..
Ik heb Navy nu ruim 3 jaar. 3 jaar vol spijt, woede, frustratie en vooral veel en hard werken. Nooit heb ik wat van die Dressuur kunnen maken, lessen, fysio´s, zadels, krakers, veeartsen, tandartsen.. Noem het maar op, niks ging.
Tót ik van stal veranderde.. Augustus 02 was dat. Eerst het Enduranceseizoen afgemaakt, toen even rustig aan, en toen vooral aan de Dressuur gaan sleutelen, met succes! Nog nooit had ik haar zo lekker voorwaarts-neerwaarts gehad, heerlijk over die rug, de spieren vlogen erop..
Maar vandaag sloeg echt alles.. Gister een vrij dagje (donderdag-rustdag), dus ik had me voorbereid op een heet hoofdje. En uiteraard, eerst een flinke portie energie. Maar toen ik die energie eenmaal positief kon gebruiken ging het zóó lekker.. Mijn Draver, 10 jaar, zwakke kont, zwakke rug.. Een drama op 4 benen
Liep als een volleerde Dressuurkanjer..
Constante aanleuning, juiste hoofd/halshouding, achterhand eronder.. En zelfs de galop ging super! Ook daarin liep ze netjes (zelfs voltes! En dat voor mijn amper galoperende Draver..) verzameld! Voltes, figuren, alles kon ik vragen..
Natuurlijk, voor de gemiddelde paardbezitter stelt dit niks voor, maar na zo lang sleutelen is dit het mooiste wat ik kon krijgen. Nooit had ik dit durven dromen, ik dúrf zelfs weer les te gaan nemen, zonder bang te zijn voor commentaar.. Nu weet ik dat niet alles voor niets is geweest, dat geduld en respect inderdaad beloont wordt!
Ik moest het gewoon even kwijt.. Ben zo trots op mijn wijfie..
*foto´s volgen![]()
*
Groetjes