wie is er al bij zn paard geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:07

Ik ben al 10x achter geweest en heb ook al gelest vandaag (om 10 uur).
Een uurtje les gehad en toen weer naar huis. Paard uitgeladen en hooi gehaald. Hooi op de hooizolder gedaan en verzekering gebeld, omdat Imker zijn tanden in de moterkap heeft gezet Boos! .
Toen gegeten, Im gevoerd (had die nog honger na lekkere autolak?) en boodschappen gedaan. Nu moet ik nog de stal uit mesten en beneden stofzuigen...

Als dat gebeurd is, wil ik denk ik alleen nog maar slapen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:14

ik ben om 1 uur naar mijn paardje gegaan en heb lekker een buitenritje gemaakt ...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:23

Ik ben vanmorgen om half 9 geweest om Yorghos buiten te zetten.
Om 11 uur terug geweest om de stal te mesten, waterbakken te vullen en nog wat te rommelen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:49

Chantalll schreef:
Ik ben vanochtend geweest , Heb Wietske gelongeerd , voor de tweede keer erop gezeten en gereden , uitgestapt en der weer lekker inde wei gezet ...

niet vergeten te vertellen dat we aan de onmogelijke taak zijn begonnen om de loopstallen helemaal leeg te halen Huilen

Ik ben ook al geweest, lekker buitenritje gemaakt en gekeken hoe Chantal er bijna af mieterde }> Nee hoor, ging hartstikke goed

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:49

Ik was er om kwart voor 12 al...ik had priveles met Bassie. Het ging best goed al was het ontzettend vermoeiend haha. Constant met mijn houding bezig geweest pfff...wat is dat confronterend.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:15

Ik ben ook al een paar uurtjes terug (ben om 2 uur gegaan en was rond 5 uur weer thuis).
Heb het paardje uit de wei gehaald, gepoetst. (De haren vliegen eraf! )
Buitenritje in het bos gemaakt.
In de paddock gezet en zn stal uitgemest.
Daarna op stal en lekker eten! Vingers aflikken
Zometeen ga ik hem denk ik nog ff een kusje geven. Knipoog

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:16

Helaas merkte ik gisteren dat oberto niet helemaal lekker was Misselijk ,hij had zijn bix en kuil niet op en was erg slomig,verder geen zweten en goede ontlasting maar duidelijk niet zichzelf,temp was 39.8! Frusty Verdrietig ,veearts gebeld en zei als hij verder niks raars ging doen en niet boven 40.0 kwam hij zo wel een dagje kon staan,als hij volgnde dag maar stuk beter was,dus vandaag weer gemeten,hij at nog niet goed maar temp was weer helemaal normaal Party!!

Maar goed wou hem niet aan het werk zetten,dus alleen laten stappen aan 't halster.
Daarna atos maar even gelongeerd was tijdje terug ze vond het wel leuk,grappig hoor z'on stijf lichaam met enorme buik scheurend door de bocht! *LOL* Tong uitsteken
Toch maar wat vaker doen,blijft ze ook wat soepeler.

Verder geveegd,gemest ,paddocks schoongemaakt 2*gevoerd bix en kuil en atos helemaal opgeknapt dus manen eraf enz,was weer een dametje Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:37

Ik ben vanmiddag geweest!
Eerst bijrijdpaard uit het land gehaalt en gereden in de bak. Eindelijk weer eens lekker gewerkt met die muts.
Toen mijn eigen paardje gewandelt, die heeft een weekje vakantie en hij is erg vrolijk *LOL*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:46

flettie"]
[quote="machie schreef:
uhhhhm, moet er zo nog naar toe om te voeren...
ben vanochtend ook al geweest.... 50 balen hooi versleept Slapen
dat is me zwaaaar!

Heb je weleens geprobeerd om ong. 400 balen stro te verslepen? Ze zoeken van het zomer vast nog een paar vrijwilligers bij Brilman Haha! Ow, een tip voor de volgende keer: trek handschoenen aan Tong uitsteken
[/quote]

nee, heb geen last gehad van mn handen enzo! Alleen maar van mn hooikoorts Boos! Ben nu nog steeds aan t snotteren...
wie heeft er ook zo'n VRESELIJKE!!!! hooikoorts???

(en dat bij paarden, dat gaat niet samen Clown )

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:51

Mijn zus heeft vandaag op onze ijsco gereden en toen heb ik ondertussen ff de shet uitgeput (lees: over hindernisjes laten springen), haha! En daarna zijn we met de paardjes nog ff naar het bos geweest.

pareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:43

kben de hele dag op stal geweest (op die paar uurtjes school na dan)
eerst lesgegeven aan de dressuurkinders en toen hadden we om 8 uur zelf les.
ging best lekker..
galopswissels geoefend en contragalop en rechtrijden..
parel was super braaf en werd alleen een beejt errug vrolijk van de wissels!!! Lovers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:58

Ik heb Fie gepoetst en gebandageerd en vervolgens priveles gehad. Na de les heb ik haar even gestapt en op stal afgezadeld en haar wortels op laten eten. Daarna heeft ze nog zo'n 20 min. in de molen gelopen zodat ik haar stal uit kon mesten en op kon strooien. Toen ze uit de molen kwam was ze helemaal droog, ik heb er op stal een borstel overheen gehaald en haar gewone deken weer opgedaan.
Daarna mocht ze nog even los in de paddock om te rollen en heb ik nog een ander paard in de molen gezet.
Terwijl die 2 lekker buiten liepen heb ik de stal aangeveegd en een beker warme chocolademelk gedronken.
Toen heb ik ze weer allebei binnen gezet en hoeven uitgekrabt.
De molen geharkt, en geveegd en naar huis!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:53

Ik ben gisteren naar Soraya geweest. Eerst in de paddock gezet en even laten rollen, daarna even laten lopen en daarna weer op stal gezet en gepoetst en gezadeld. Toen een uurtje gereden en daarna weer afgezadeld en slobber gemaakt en nog even met haar gewandeld en een klein beetje gegraast. Daarna haar op stal gezet en slobber gegeven en toen weggegaan.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:42

nee, van de week enkele malen op stal geweest om te kijken en te helpen maar zelf nog niet gereden, heb last van mijn knie en kan hier geen kracht op zetten, rijd wat lastig en je moet bij jonge beestjes wel duidelijk hulpen kunnen geven en niet halve omdat 1 been niet meewerkt. Hoop er aankomende week toch wel weer op te kunnen stappen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:13

Vanmorgen trailer gehuurd en alvast een rondje gereden om te oefenen. Dat achteruit is echt een drama! Boos!
Vanmiddag Gam uitgebreid gepoetst, hij stond zowat te slapen. Daarna opgezadeld en Gam gereden, die nog steeds half sliep. Dit vond ik niet erg want nu kon ik eens rustig met hem draven. Als hij zichzelf is zeg maar, sjouwt hij zijn benen onder de kont vandaan en kan ik hem niet lekker onder me houden.
Daarna weer op de box gezet en Laica van Littleroosie gepakt om te longeren. Haar na de tijd nog ff de aangekoekte zandklodders van de benen gepoetst.

Ik dacht dat Tinkers viespeuken waren maar dit Arabiertje is een stofnest! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:59

Nu mag ik on topic reageren. Haha!

Half 1 op stal, Retje uit de paddock geplukt, gepoetst en opgezadeld. Toen was het alweer half 2. Vervolgens lekker een uur gereden in de springtuin. Retje wist donders goed wat we daar gingen doen, er zijn ook foto's van (zie ITP straks Haha!). Daarna drooggestapt (door Naz) en toen weer op stal (etenstijd!).

Omdat ik mijn sleutels op stal had laten liggen (werd gebeld door de stalhouder dat-ie ze op het toilet had gevonden Haha!) moest ik later op de middag weer terug. Maar dat kwam goed uit, kon daarom nog even een paar rondjes rond de stallen stappen. Toen nog een knuffel en een snoepje, en nu kijk ik al erg uit naar onze trainingsrit van 33 km over de Hoge Veluwe van morgen! Cool

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:02

ik ben nu weer op weg. Onderlinge wedstrijd en ik hoop dat koei zich schoon heeft gehouden. en anders worden we toch wel weer vies omdat we door t bos erheen gaan rijden (ze wil nog steeds niet rijden in de trailer)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 10:50

ik vandaag nog niet, maar ik ga ze zo even een knuffel geven!
En even poetsten enzo, misschien vanmiddag even op Mazzel rijden

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:21

Heb vandaag lekker gereden! superweertje! Alleen mevrouw wilde de wei niet uit....ze stond net zo lekker bij der vriendjes *LOL*!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:43

Vanmorgen kwart over zes was ik weer paraat,
niets zo schatiig als al die paardenkoppies met knipperende oogjes als ik het licht aandoe.
Zo is het toch super wakker worden?
Ik heb ze lekker allemaal eten gegeven en bij Simbaatje vast het halster omgedaan, mijn moeder is niet zo handig en daar blijft hij omheen draaien. Als ik de deur opendoe steekt hij zo zijn neusje in het halster *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:52

weekend update dan maar

Vrijdag Pablo gereden maar omdat ik zelf moe en prikkelbara was, was dat niet zo'n succes.
Zaterdag een sprongetje met hem gemaakt, ik had al een paar keer over de balkjes gedraafd, maar toen er ineens een kruisjes van 30 cm achter stond, vlogen die oren naar voren en ging hij werkelijk in een noodgang weg. Dat knapte wel weer op trouwens, na wat rustig doorwerken.
En gisteren lekker naar de Drunense duinen geweest met hem, het eerste kwartier was alles eng maar daarna werd hij minder 'bommerig' en redelijk te rijden. Conditie is echt nihil, na 200 m galop in het zand was het helemaal op.

Maar hij komt er weer aan Haha!

En Trammelant en Raimaer lopen lekker op de wei *LOL*

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:47

Ik ga rond een uur of 1 naar Waldi Lachen Eerst lekker poetsen en daarna even rijden. Ben benieuwd hoe heet hij is na 3 dagen stilstaan *LOL* Ach hobsend door de bak is ook wel es leuk, vooral als je een paard met humor hebt Knipoog