Foto's & filmpjes van KLM vlucht met paarden naar New York

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: Foto's & filmpjes van KLM vlucht met paarden naar New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:43

Jee wat stoer!! Brave Cielito! Je hebt het leuk geschreven en die filmpjes waren ook interresant!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:01

He wat ontzettend interessant zeg!
Mijn grote droom is om me te settelen in Ierland, dat is gelukkig iets dichterbij. Paarden overlaten vliegen is een optie, andere optie is een paar duizend km op de trailer en het Kanaal en de Ierse Zee over steken.
Wat staat hij er braaf bij zeg! :j

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:08

wat grappig! heb wel eens op tv gezien hoe dat ging, maar dit is echt grappig! veel moeite moeten doen om bij je paard te mogen blijven?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:34

Ongeloofelijk tof! Lijkt me ook wel eng, een goede band met je paard is zo wel erg handig!

Succes met je droog brood. Word dit niet betaald door US Army? Hun zorgen er toch voor dat je leven een sleur word, moeten ze ook maar de kosten betalen :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:59

He kijk nou Cielito!
Wat een avontuur zeg zo met een paard. Hartstikke leuk!

Hangt wel een bizar prijskaartje aan vast zeg...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:09

Hoeist nu met Cielieto? Hinnikt ie al Amerikaans?

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 16:09

MissDonna schreef:
wat grappig! heb wel eens op tv gezien hoe dat ging, maar dit is echt grappig! veel moeite moeten doen om bij je paard te mogen blijven?

Ja en nee :) Per 3 paarden in zo'n triple stall mag er 1 groom mee. Als je de eerste bent die dat aangeeft van de 3, dan mag je mee. Ben je te laat dan moet je extra betalen voor de handling van je paard door die ene groom.
Ik was gelukkig op tijd :)

Dit was ook de reden waarom we met KLM Cargo via New York vlogen. Cielito had ook met Martin Air naar Miami kunnen vliegen, en dat was iets dichterbij voor vervoer over de weg naar ons huis. Helaas kan je bij Martin Air niet mee in het vliegtuig en ik wilde dit toch wel erg graag een keer meemaken :D

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 16:16

xXLiekeXx schreef:
Ongeloofelijk tof! Lijkt me ook wel eng, een goede band met je paard is zo wel erg handig!

Succes met je droog brood. Word dit niet betaald door US Army? Hun zorgen er toch voor dat je leven een sleur word, moeten ze ook maar de kosten betalen :Y)

Thanks! Ja en nee, we krijgen een leuke onkosten vergoeding voor de verhuizing. Maar goed, we hebben ook de kosten (hotels, huurauto's, nieuwe huishoud dingen omdat het voltage hier anders is ed. ) Daarnaast verscheept de US Army onze huisraad, onze auto en onszelf. Vliegtickets van 'mensen' kinderen zouden ook worden vergoed. Dat wij gevoelsmatig onze dieren ook als kinderen zien was voor hun niet overtuigend genoeg om de portemonnee te trekken, pruts!

Over eng gesproken; ik heb normaal ongelovelijke vliegangst :o . Maar goed, dat mocht ik van mezelf natuurlijk niet aan Cielito laten merken en gek genoeg heeft me dat enorm geholpen, ik was geen minuut bang :D.

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 16:27

Marliesje schreef:
Hoeist nu met Cielieto? Hinnikt ie al Amerikaans?

Hahahaha, hij zegt nu 'Howdy?' als ik bij de wei aankom. :D Wel gek hoor, paarden en hondentaal is blijkbaar toch wat universeler, want zowel Rasha (de hond) als Cielito hebben geen enkel communicatie probleem met hun soortgenoten hier, ideal!

Gaat goed met hem! Hij is zo relaxed in zijn nieuwe huis dat ik over een paar weken wil beginnen met 'showen'. Ben gisteren wezen kijken met een stalgenoot naar een 'show'; een Amerikaanse dressuur/spring wedstrijd. Wat is dat ingewikkeld hier zeg! Ze hebben hunters, jumpers en equitation voor springen. Dan nog long stirrups en short stirrups en low hunters, green hunters, pre green hunters, en een wirrelwar van hoogtes waar niet bepaald 1 lijn in zit. Jumpers lijkt nog het meest op wat ik van Nederland ken. Hunters is en equitation is meer op stijl.

Greetings!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:29

gaat dus helemaal goed, leuk om te lezen!

jessica4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:25

Gaan de paarden die alleen buiten de EU gaan in Quarantaine ?

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:23

jessica4life schreef:
Gaan de paarden die alleen buiten de EU gaan in Quarantaine ?

Bedoel je of paarden binnen Europa ook in quarantaine moeten? Mijn ervaring met Duitsland-Nederland is dat je de Rijksveterinair in Duitsland langs moet laten komen. Die beoordeelt dan of je paard mag reizen (of hij gezond genoeg is), en je krijgt dan een verklaring dat je op bijvoorbeeld 1 maart van Wiesbaden naar Amsterdam mag rijden, en bij Arnhem de grens over gaat met dit bepaalde paard. Kosten zijn circa E30,- en paard hoeft niet in quarantaine.

Moet zeggen dat we het toen Cielito van Nederland naar Duitsland ging een paar jaar geleden, niet zo netjes volgens het boekje gedaan hebben. :o

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:36

O jee stoute ik :+

PuC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 05:35