spannend en mooi paardenboek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:52

Je moet er gewoon je eigen draai aan geven, ook met verliefdheid. Ik zou iets doen dat het geliefde stel elkaar niet aan mag raken bv door het geloof maar dat is weer heel ander verhaal, laat die inspi maar komen ;) En oja als je ook nog testlezers nodig hebt, ik schrijf ook regelmatig verhalen ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:54

Wat leuk! ik hou ook erg veel van lezen! Ik wil hem zeker lezen!

RoosBoum

Re: spannend en mooi paardenboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 16:56

Dank ook weer. Hm dat vind ik té heftig niet aanraken vanwege geloof. Dat is denk ik weer een ander boek.

wie reageert er op Salamië? Moet dat er wel of niet in.
Dingen zoals blisteren wel of niet?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:56

Nou, ik denk dat het best wat schokkend mag zijn, dat je zoiets hebt van jeetje! dierenmishandeling is toch best een gevoelig onderwerp en denk dat wij paardenliefhebbers daar toch wel een goeie mnening over hebben, als je het spannend kunt schrijven denk ik dat mensen het graag zullen lezen!

Ik zou trouwens niet teveel rondvragen naar wat iedereen wil lezen, ik neem aan dat je zelf al een groot gedeeelte van het verhaal in je hoofd hebt, en dalijk schoppen wij het in de war :o Als ik goed kon schrijven was ik natuurlijk wel zelf sschrijver geworde :P Denk dat je gewoon je eigen talent moet volgen :j

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:02

Het lijkt me een erg leuk boek! ik lees graag boeken!
en momenteel zit ik met ziekte thuis (verwachting nog mi. 2 maanden.!)

Ben benieuwd als die er s! zou hem graag willen lezen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:03

Wat ChantalSmook al zegt en ik ook beetje probeer uit te leggen, is dat je je niet moet forceren wat wij willen lezen maar gewoon met lekker veel plezier je eigen boek schrijven. Je hoofdidee vinden wij goed, de details schrijven een stuk makkelijker als je het uit je eigen hoofd haalt.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:03

Met Salamië bedoel je de rit naar de paardenworst??
Kan, maar hangt een beetje van je verhaal af - denk ik...
En blisteren , ik weet niet wat t is.

Zoals je t boek reeds hebt beschreven lijkt t mij al een aardig verhaal... zo hou je wat over voor een vervolg _O-

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:09

Het boek zit al jaaaaren in mijn hoofd en komt er nu uit. Maar er is altijd ruimte om ideetjes van anderen toe te laten. Of mijn eigen lijn uit te breiden. Research heet dat tegenwoordig hahaha. En ik vind het belangrijk dat mijn boeken aansluiten bij de gevoels- en belevingswereld van de lezers. Dus vandaar dat ik altijd testlezers heb en veel vragen stel bij doelgroepen.

ja Salamië is de paardenworst en blisteren is hier op bokt al een keer een heel onderwerp dacht ik over geweest.

En ja dierenmishandeling vind ik ook erg dus dat doe ik er denk ik ook in zonder te dramatisch te worden.

tnx mensen ik vind het vooral grappig om te lezen dat jullie op dezelfde lijn als ik zitten, dus ik weet dat ik op de goede weg zit. Nu ga ik hier weg want zo komt er van schrijven in het boek ook niets van.

tot weerz Roos

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:16

Ik ben erg benieuwd :)
Ik houd heel erg van lezen, maar helaas zijn de meeste boeken met paarden heel erg penny.. ;(
Heb zelf ook heel erg van the horsewisperer genoten! (maar wel helaas in 2 dagen uit.. :+)

Misschien een idee wat te doen met dat mensen uit verschillende stromingen (NH, dressuur, western, SGW enz) en met compleet andere trainings- en denkwijzes met elkaar in contact / op dezelfde stal komen?
Dat lijkt mij wel leuk :)

Maar goed,
laat ons je boek niet schrijven :P

Ik ben echt benieuwd,
als het een goed boek blijkt te zijn heb je hier wss alvast een klant :+

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:23

Wat doe ik hier nog, potver zit ik hier weer. Klassiek engels en western komen bij elkaar. Jade een van de hoofdpersonen bokst op tegen de vooroordelen. De andere stromingen zijn lastiger voor mij omdat ik daar nooit zelf in gereden heb. Wel gemend. Wie weet doe ik daar nog wel een stuk van in.

En tuuuuuuurlijk wordt het een heel erg goed boek. Grapje. Lekker even arrogant doen.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:25

Dat mag hoor, als je boek zo goed wordt als je t laat klinken...

Enne dat blisteren - heb ff gekeken / laat er aub uit. Ik vindt t echt te erg voor woorden dat er zoiets met een paard / beest gedaan wordt.

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:34

Mooi Karina dan komt het er dus in. Kijk, ik wil ook met mijn boek wat meegeven aan de mensen.

En nu moet ik echt verder...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:39

RoosBoum schreef:
Wat doe ik hier nog, potver zit ik hier weer. Klassiek engels en western komen bij elkaar. Jade een van de hoofdpersonen bokst op tegen de vooroordelen. De andere stromingen zijn lastiger voor mij omdat ik daar nooit zelf in gereden heb. Wel gemend. Wie weet doe ik daar nog wel een stuk van in.

En tuuuuuuurlijk wordt het een heel erg goed boek. Grapje. Lekker even arrogant doen.

leuk :)

en nu wegwezen, schrijven jij :Y)

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:45

ja-a ik ben al weg. Tot morgen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:26

Goedzo, schrijf ze!
Ik ben 15, vertilg ieder boek wat ik tegen kom en begin me inmiddels helemaal dood te vervelen. :j Precies zoals je het beschrijft, op een gegeven moment heb je de 'Red de zwarte hengst' verhaaltjes wel gezien.
Ik ben heel benieuwd naar je boek en bied me aan als testlezer.
Wanneer verwacht je het boek ongeveer uit te kunnen brengen? Of zijn er nog helemaal geen plannen in die richting?

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:35

ik wil gewoon even zeggen dat ik het een heel gaaf idee vindt! ik ben zelf 22 en ben dol op lezen!!!! ik las vroeger altijd romana en ragebol boeken en ik moest ze natuurlijk allemaal zelf hebben. Op een gegeven moment ben ik ook opgehouden met paardenboeken te lezen omdat ze te "jong" voor me waren.
Ik denk dat als er een leuk wat "ouder" boek over paarden zal komen ik die best zou willen lezen. Ik bedoel harry potter was officieel ook een kinder boek :D!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:37

klinkt goed, je hebt gelijk word kinderachtig, ben benieuwd

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:30

Mag ik vragen hoe je het gaat schrijven?
Ga jij het uit de ogen van 1 persoon schrijven of uit meerdere? :)
En hoe wil je dat gaan doen? Wil je met elk hoofdstuk gaan wisselen van persoon?
Dat vroeg ik me later eigenlijk nog af :)

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:42

Van mij mag het blisteren en Salamie er ook uitblijven. Dat vind ik voor een leesboek een beetje te heftig. Als ik goed gelezen heb hoe het geheel van je boek gaat worden hoort het er niet in thuis.

Wat betreft ziektes is het misschien een idee om het onderwerp maanblindheid/ontstekingen erin te verwerken. Bij mijn paard is 3 weken terug het oog verwijderd door deze ziekte. Helaas is het heel onbekend. Via internet ook weinig te vinden over het verwijderen ed. Zie topic [WZ] Paarden die maar 1 oog hebben of blind zijn
Ook in de paardenboeken is hier niets over terug te vinden. Veel paardenmensen hebben er dus nog nooit over gehoord.

Verder zou ik het bij zoenen en knuffelen laten en de rest aan onze verbeelding over laten. Het is een paardenboek en geen ............

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:48

Ohw wat zou dat leuk zijn, eindelijk een paardenboek voor wat oudere mensen!
Ik zou mij dan ook graag als Testlezer willen aanbieden.
Succes met het verder schrijven. Groetjes

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:50

Wat een leuk idee :D ! Ik heb zelf ook wel lange verhalen geschreven, maar nooit genoeg motivatie gehad om er wat mee te doen.

Maar ik wil wel testlezer zijn. Ik lees best veel, heb ook veel verschillende paarden boeken gelezen...

Maar wat zoek ik in een boek? Een pakkende verhaal lijn.
Geen Penny taferelen en het moet kloppen. Er worden wel eens dingen geschreven in boeken die alleen in je dromen gebeuren. Het moet wel een beetje realistisch blijven. De boeken van de mini manege zijn bijvoorbeeld wel leuk, maar wel erg ver gezocht natuurlijk ;) .

Inderdaad, speel ook een beetje in op liefde etc. Daar zijn 15 jarige nou eenmaal dol op, omdat ze zelf die periode in stappen. Wellicht kan je ook wat valkuilen op dat gebied behandelen? Denk bijv aan loverboys, en geef je boek ook een educatieve waarde.

Namen vind ik ook altijd belangrijk. Noem de paarden alsjeblieft niet Blacky en Shadow ;) .
En het wordt ook aantrekkelijker als je schrijft over een plek waar mensen zich in kunnen herkennen. Niet elke manege ligt naast het strand in een prachtig heuvelachtig gebied ;) .

Als me meer dingen te binnen schieten post ik het nog :) .

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:29

hallo allemaal leuke enthousiaste reacties weer. Dat geeft weer extra boosting!

Het boek wordt beschreven vanuit de alwetende verteller zoals dat heet. Dus niet zoals mijn eerste boek vanuit de visie van twee mensen waarbij om het hoofdstuk de ene zijn verhaal deed en vanuit het andere hoofdstuk de andere zijn verhaal deed.

Ik verwacht over een paar maanden af te hebben. Dwz testleesklaar. Daarna pas begint het echte werk. Schrijven is zo gebeurd, maar het beoordelen op kritiek en suggesties van de testlezers en redigeren, schrappen en herschrijven, is een lange weg.

Fijn dat jullie mijn mening delen, dat knuffelen en kussen voldoende is. Er schijnt tegenwoordig in alle boeken sex te moeten zitten en daar irriteer ik mijzelf wezenloos aan, alsof een boek alleen goed is als erin gen.... wordt. Dus verliefd en romantiek is voldoende.

Blisteren en salamie. Ja heftig. Ik noem het toch beiden wel, omdat ik vind dat dierenmishandeling in een taboe hoek zit en mensen hun ogen er voor sluiten. Ik wil toch info daarover geven. En net als alle taboes en vooroordelen die ik in dit boek behandel, tip ik alles aan. Ik vertel er net genoeg over om informatief te zijn, maar ik beoog niet alle inns en outs tot uit en te treure te behandelen.

Bijzondere paardenziektes zoals het oog. Tjee heftig. Maar dat is een weg van glad ijs. Ten eerste weet ik maar heel weinig van paardenziektes en het wordt lastig dan te bekijken welke ik wel en niet behandel en vooral welke in mijn verhaallijn passen. Ik loop wel div allerbekendste problemen aan, koliek etc.

Mijn boek is zeer zeker realistisch, geen redt de zwarte hengst hihi.

En valkuilen in liefde, loverboys. Tja. Ik denk dat dat wat te ver gaat om in dit boek erbij te doen. Er zitten wel liefdevalkuilen in. Eentje. Maar daar kan ik weinig over zeggen/verklappen.

Paardennamen heb ik gehaald uit de kwpn jaar-letterlijst. En voor het westerngedeelte haal ik mijn inspiratie van canadese en amerikaanse sites zonder te plagiëren overigens.

goeie tip die manege die herkenbaar moet zijn. Ik heb zelf mijn oude manege van vroeger beschreven en ja die lag dus wel in de bossen, maar het is inderdaad beter om mijn allereerste manege te beschrijven die ik meer doorsnee.

Nou gaaf allemaal dat jullie meedenken. Ik hou me nog steeds aanbevolen voor ideetjes.

Grtz Roos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:43

Waar ik mee uit zou kijken is de tips voor koliek. Helaas zien heel veel lezers een dergelijk boek (wat in jou ogen ook educatieve waarde heeft) als inspiratie om dingen uit te proberen. Zie de Join Up in alle Heartlandboekjes.

In mijn ogen is er maar 1 ding dat je kunt adviseren bij koliek, en dat is als de wiedeweerga de dierenarts bellen. Koliek is altijd een spoedgeval, en als je er op tijd bij bent, kan er veel gedaan worden. Wacht je te lang, krijg je situaties dat een paard op de rit naar de kliniek sterft. En dat zijn dingen die niet nodig zijn.

Waar ook veel te makkelijk over gedacht wordt is hoefbevangenheid. "We kijken het nog even aan" wordt er vaak gezegd. Nee, ook hoefbevangenheid is een spoedgeval!

Blisteren zou ik weglaten. Het paard naar de slager kan er dan wel weer in. Het is gewoon een van de opties om je paard uit het leven te laten gaan, dat spuitje of de slager. Maar maak dan wel duidelijk dat, als het echt Salamie wordt (en dan denk ik aan de slachttransporten naar Italie) dat dat NOT DONE is. Als je al beslist voor de slager, doe het dan in eigen land, maak de weg zo kort mogelijk voor het paard, zet hem niet een week op transport zonder voer en water.

De confrontatie western-dressuur intrigeert mij ook, temeer omdat ik western rijdt en met de nodige vooroordelen te maken krijg.

Ik zou ook wel testlezer willen worden (al ben ik de leeftijd waar jij voor schrijft een beetje voorbij :D)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:04

Leuk dit! Hier ook een verwoed lezer!
Mijn mening betreffende sommige van je vragen:
- sex is not done;
- Blisteren, zou ik ook niet vermelden. Zelfs 'paarden'mensen weten vaak niet wat het is, en je schrijft je boek neem ik aan voor een breder publiek;
- Salami, mag er dan weer wel in, is bij iedereen bekend;
- de dikte van het boek, tja hangt van je verhaal af. Maar 300blz is een vrij mooie dikte. Bij een te dik boek haken sommige mensen natuurlijk ook af;
- bij het geven van tips betreffende ziektes zou ik ook een beetje voorzichtig zijn.

Ben in ieder geval nu al benieuwd naar het eindresultaat. Succes met schrijven!

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 12:11

Hi, ik heb ook oudere testlezers nodig. Over een paar maanden ga ik mijn testlezers selecteren. Ieder op zijn specifieke eigenschappen. Ik heb een westernrijder nodig, een klassieke rijder, jong, oud, etc etc. Dus wie weet klop ik ook bij jou aan.

hmm en ik wou net zeggen dat het juist zo goed is om je paard op slachttransport naar Salamië te zetten. :+ Ja tuurlijk komt dat erin dat het not done is. :( Daarom roer ik het ook aan...!!

grtz Roos