arrogante ruiters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:26

Cowgirl haalt me de woorden uit mijn mond...

Maar ik denk dat mensen die geconcentreerd bezig zijn en even geen aandacht hebben voor alles en iedereen niet persé arrogant hoeven zijn hoor.

En ik denk dat de echt goede ruiters meestal heel bescheiden zijn. Is mijn ervaring tenminste.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:42

Conclusie: springruiters zijn leukere mensen. Knipoog Geintje hoor, ik kom bijna nooit op dressuurwedstrijden. Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn, en me aan de regels houden in de inrijdring, dus niet met zijn tweeen of drieen naast elkaar kletsen, een beetje opletten waar je rijdt, en altijd wat zeggen als je gaat springen. Wat ik zo irritant vind zijn mensen die nooit wat zeggen als ze gaan springen, levensgevaarlijk! Je mag dan wel geconcentreerd zijn, maar dat is gewoon gevaarlijk.

Maar ik vind het ook niet zo fijn als ze te dicht op me komen, die van mij wil nog wel eens een tikje uitdelen als ze erg fris is, of als ze echt te dicht op haar komen, maar als je gewoon voldoende afstand houd is er niets aan de hand. Iedere keer "aan de kant!" roepen lijkt me dus wat overdreven.

Idd, ik ben nog nooit erg arrogante mensen tegen gekomen bij de paarden, bij de pony's crossen er nog wel eens wat over het paard getilde kindertjes rond. Misselijk

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:18

Wat bedoelen jullie dan precies met arrogant? Ik denk dat ik op het wedstrijd terein ook best wel mijn momenten heb dat het "lijkt" alsof ik een arogante kwast ben. Dat is namelijk als ik net de baan in moet en ik ontzettend geconcentreerd ben. Dan wil ik per ongeluk nog weleens wat nors doen/overkomen, maar zo bedoel ik het helemaal niet. Ook ben ik enorm precies in de verzorging van m'n paard en mijn eigen uitrusting, dus ik sta altijd nog even snel de laatste vuiltjes weg te poetsen, kakker he!

Vroeger had ik nogal de neiging om snel te oordelen maar tegenwoordig heb ik dat helemaal niet meer. Leven en laten leven zullen we maar zeggen. En zelfs de ruiters die er als de meest arrogante snobben uitzien blijken als je na afloop van hun proef een praatje met ze maakt 100% mee te vallen.

Ik heb altijd heel veel lol op wedstrijden, maak met iedereen een praatje en iedereen is altijd even aardig, van B t/m Grand Prix. Maar je moet natuurlijk niet iemand gaan aanspreken als ze druk bezig zijn of net de ring in moeten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:49

Ik heb het idee dat er met de dressuur wat meer haat en nijd is, maar dat heeft nix met de klasses te maken. Je ziet ze in de B net zo goed als in de Z.
Als je bij ons op de club rijd, en ze weten dat je B start, en je rijd een paar passen schouderbinnenwaarts dan hoor je ze al zuchten. En dan in t speciaal de types met dure trailer, dure pony (die in de prak is gereden en totaal geen spieren heeft, en vaak ook nog Z mag lopen, maar in de stop zit), dure ..., nou noem maar op. Papa die de pony opzadelt, kind dr op. En dan zijn ze enkel bezig om anderen te beoordelen. Wat is hun probleem nou? Dat ik met mn ouwe kloffie en pony zonder papier, die notabene nog niet eens van mij was, wel een nette proef kon rijden? Domme wichten zijn ut! *LOL*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:00

Ik sta met mijn haffie op een wedstrijdstal (alleen voor de winter) met allemaal dressuur ruiters...
De meeste zijn erg aardig maar sommige vinden me maar helemaal niks......
Als ik dan in de bak rij dan rijden ze me het liefst onderuit.....(met de neus in de lucht)

Ik trek me er helemaal niks van aan en rij gewoon lekker mijn rondjes in de bak....En als ze dan zien dat mijn haffie ook netjes kan lopen (als ze zin heeft) dan schuiven ze wel voor mij Hyper!
Ik ram gewoon ook door Lachen
Ik vind het allemaal maar een beetje opgeblazen sommige paardenmensen, omdat je dure spullen hebt hoef je nog niet beter te zijn dan mensen die wat minder dure spullen hebben toch?
Als ik sommige mensen op de stal zie rijden dan lijkt het alsof ze het alleen maar doen om op te vallen en te laten zien dat ze geld hebben.....
Ik rij paard omdat ik het gewoon leuk vind ......

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:08

Ik denk ook wel dat op een dressuurterrein er soms echt wel meer arrogante mensen zijn, daar zie je vind ik altijd meer mensen met hun neus in de lucht lopen Haha!. Maar een vriend van mij(16) gaat op zondag dikwijls naar de schuur, dat is een soort ruitercafé. Daar 'bezuipt' hij zich gewoon met Piet Raaymakers, en maakt gewoon veel plezier.
Maar je vindt gewoon overal arogante mensen, zoals de zus van mijn vriendin("naar boven, nu, je stinkt!"en dan nog afkatten) .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:14

Ik heb een paar jaar geleden een bijrijpony gehad. OP de stal waar zij stond zaten wel een stel arrogante kwasten. Als je daar niet een KWPN met die en die afstamming had, en niet minimaal M2 was, was je gewoon helemaal niks.
Naast de rijbak had je een losgooibakje. Er was een regel dat als er iemand aan het rijden was, je dan met diegene moest overleggen of je je paard los mocht gooien ja of nee. Vind ik heel redelijk.
Dus ik naar die persoon toe, kan ik Fatima even losgooien? "Nee hoor, doe maar niet, die doet altijd zo gek". Ok, het enige wat Fatima deed was rollen, 1 galopspeurtje, en vervolgens bij het hek gaan staan "mag ik er nu uit??" Maarja, dan maar niet.
5 min later staat er een KWPN met bepaalde afstamming en minimaal M2 in de bak compleet uit zijn dak te gaan... Ach ja...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 11:43

Volgens mij komt het ook door je kleding enzo. Als ik me opgedoft heb en mijn haar zit strak in een knot zie je er al snel streng uit. Nu heb ik ook nog donkere ogen en kijk niet altijd blij (hoewel ik dat wel ben)
dus dan wordt je al snel voor arrogant versleten.