Wat wil je bereiken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:13

Ik streef naar de perfecte beheersing over en samenwerking met mijn paardje. Zonder enige zichtbare hulp, verzameling aan een lange teugel. Dit doel heb ik voor zowel het buitenrijden als het trainen in de bak, dus wedstrijden sluit ik niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:15

Als je weet dat ik mijn paard aanvankelijk puur voor de reacreatie kocht [veel bosritten] en ik na 2 maanden al het advies kreeg hem naar de slager te brengen omdat er een kronkel in zijn kop zat, dan vind ik dat ik al heel erg veel bereikt heb. Maar dan spreek je alleen over prestaties.
Ik wil gewoon iedere dag heel veel plezier hebben in het rijden en ik hoop dat Lois nog heel erg lang bij me blijft.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:42

jantina schreef:
Ik wil bereiken dat ik iedere keer lol heb met mijn paard. Dat mijn paard er lol in heeft en ik zelf nog meer.
En hoe ik dat doe, dat bekijk ik per dag wel Haha!

Tja, zo mooi kon ik het niet zeggen.
Ik heb wel dromen wat ik graag zou willen berijken maar die zijn voorlopig nog niet haalbaar. Ik wil graag 2span gaan mennen, het liefst wedstrijden. Maar voorlopig heb ik nog geen geld om dat te kunnen gaan doen. Ik ben al blij dat ik 1 pony kan onder houden, en daarmee kan je niet 2span rijden :p .
Voorlopig nog maar wat haalbaars willen berijken. Dennis en ik gaan voor het superster predikaat(= 3x een 1e premie, hij heeft er nu 1 en we hopen zaterdag er misschien nog een te halen). Dat licht wel binnen ons berijk met een beetje geluk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:49

Ik heb niet echt een doel wat ik wil bereiken, ik zie elke dag opnieuw wat mogelijk is.. ja ik zou kunnen opnoemen "zohecht mogelijke samenwerking met mn paard" Maar als dat niet lukt heb ik daar geen problemen mee, ben zo ook supergelukkig met Snowdon... Daarnaast wil ik nooit vastzitten aan 1 paard, rijd t liefst meerdere paarden, ik hou van afwisseling Lachen Dus een mogelijk doel zou ook kunnen zijn meerdere paarden aan huis waar ik allemaal goed mee kan opschieten uiteindelijk....

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:03

Ik heb geen echte ambities op het paardenvlak. Ik hoop dat Yorghos en ik nog heel wat jaartjes van elkaar mogen genieten!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:05

Lielle, volgens mij liggen de eisen voor de ruiterster tegenwoordig wat hoger, maar anders moet je even kijken op KNHS.nl

Omdat ik ook 'wedstrijdruiter' ben, wil ik nog 60 % scoren in de ZZ-licht.

Maar wat ik op dit moment veel belangrijker vind, is dat ik de lol in de paardensport weer terug vind.
Wie heeft nog een kilo of wat 'lol' voor me?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:13

Fitz,
ik heb die lol wel over voor je, kom haar ophalen. PS zie net dat ik je nog een antwoord verschuldigd ben, komt eraan!

Ruiterster:

U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel een winstpunt in de klasse Z-dressuur, Z-springen als in de klasse Z-samengesteld behaald;

U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel een winstpunt in de klasse Z-dressuur, Z-springen als in het mennen klasse Z behaald;

U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel vijf winstpunten in de klasse Z-springen als in de klasse Z-dressuur behaald;

bron KNHS

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:24

Dan zijn de eisen waarschijnlijk bijgesteld met betrekking tot meerdere paarden in een discipline.
Dus ik heb nog wel even te gaan, voor ik mijn ruiterster heb Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:28

ik ook Haha! ben met L2, B+5 en startplannen voor SGW met Pablo, toch al een heel end op weg Schijnheilig (of Raimaer L1+3, B+4 *LOL*)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:35

Cody schreef:
Ik wil komend seizoen mijn eerste endurancewedstrijd rijden en mijn eerste dressuurwedstrijd, met Tinka.
En als dat bevalt dan kijken we verder Lachen

precies t zelfde alleen dan met Ailin.
ook wil ik dit jaar meer andere paarden gaan rijden en kijken of ik toch meer les kan nemen of dat bij mijn eigen instructrice is of bij een ander ben ik nog niet helemaal uit.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:35

Ik wil goed leren rijden op zoveel mogelijk verschillende paarden Lachen.
Lange weg te gaan....... Haha! Maar dat is leuke van de paardensport ook.

Met Graziano heb ik mezelf eerst maar even als doel gesteld de L1 netjes door te rijden, en uiteindelijk wil ik iig de M1 halen. Lijkt niet veel, ik weet het Knipoog. Maar voor ons is dat nog best aardig. Het hangt ook van erg veel dingen af, bv tijd die ik komende jaren ga hebben , aantal keer dat ik kan starten ed. En ach, zolang we er plezier in hebben .... Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:40

Het eerste is een eigen paard, dat gaat wel lukken, maar nu nog niet.
Dan wil ik iig lekker recreatief willen rijden, maar wel zo dressuurmatig dat ik 'm netjes kan rijden. Ik zou het leuk vinden als ik de Z kan halen, maar dat is nog even 'ver van mijn bed'. Onspannen, dat is mijn sleutelwoord.
Ik wil onspannen rijden, paard moet ontspannen zijn en paardrijden moet een vorm van ontspanning zijn. En daarvor heb ik nog wel veel te oefenen denk ik Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:49

Ik wil nog beter leren rijden maar vooral wil ik elke dag van mijn paardjes genieten.
Ik ga dit jaar beginnen met fokken. ik he vorig jaar een mooie en goede merrie aangeschaft om mee te gaan fokken. Mijn doel ligt meer bij de fokkerij dan bij de sport.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 18:30

Het valt me op dat er eigenlijk zeer weinig echte 'fanatiekelingen' zijn. Die echt ver willen komen in de wedstrijdsport.

En dan zal ik mijn toekomst ( Verward ) er ook maar even bijzetten.
Ten eerste hoop ik nog een heleboel jaartjes gelukkig met Magic te zijn. En dat we Z2 starten, al is het maar een paar keer Knipoog
Verder met haar zit er, ben ik bang, gewoon niet in ivm haar voorbenen.

En in de verdere toekomst toch een huisje met een aantal stalletjes dat ik lekker met een paar paardjes kan gaan 'hobbelen'. Wel wat wedstrijd gericht, maar niet in de top.
En hier gewoon veel lol in hebben.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:08

Ik wil gewoon heel veel lol hebben en lekker rijden en gewoon met ze klooje (lees: knuffelen..poetsen..enzo) Ik wil dat ze oud en gelukkig bij mij worden!
Met dusty wil ik teminste de L2 bereiken/passeren.. Ik ben helaas nooit hoger gekomen dan de B omdat mijn tegenstanders meestal altijd van die goed aangereden dure pony's hadden en mijnes waren altijd moeilijker..Ik wil bewijzen dat ik ook kan rijden

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:30

Ik zal het even doseren want ik wil nogal veel:
*Met Lobke Z-dressuur rijden
*Met al mijn verzorgfriezen, eigenaren, bijrijdsters de veluwetrail rijden met mooi weer Cool
*En over twee jaar Hercules rijden...dan is ie drie enne....heel erg groot!!(hoop ik)

Maar wat ik het afgelopen jaar heb geleerd is niet alleen maar willen wat ik nog niet heb.......maar genieten van wat ik wel heb!
Een schat van een verzorgpaard!!!!!!!!!!!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:41

Antoinette schreef:
Het valt me op dat er eigenlijk zeer weinig echte 'fanatiekelingen' zijn. Die echt ver willen komen in de wedstrijdsport.

Je moet ook realistisch blijven Haha! Ik kan wel zeggen dat ik ooit GP wil rijden, maar ik weet van mezelf heus wel dat ik daar niet genoeg talent voor heb en ook niet het geld om het juiste paard daarvoor aan te schaffen.
Daarom vind ik 60 % in de ZZ-licht al een mooi streven (wat overigens goed haalbaar moet zijn volgens mijn huidige instructie).

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 22:45

Fitzroy"]
[quote="Antoinette schreef:

Je moet ook realistisch blijven Haha! Ik kan wel zeggen dat ik ooit GP wil rijden, maar ik weet van mezelf heus wel dat ik daar niet genoeg talent voor heb en ook niet het geld om het juiste paard daarvoor aan te schaffen.
Daarom vind ik 60 % in de ZZ-licht al een mooi streven (wat overigens goed haalbaar moet zijn volgens mijn huidige instructie).
[/quote]

Tuurlijk is het wel zo dat het moeilijk te bereiken is. Maar er zijn vaak wel mensen met die ambities.

Verder zei ik ook wel dat ik een huisje met stalletjes wil. Maar wie zegt dat ik dat ooit kan betalen?
Daarom is dat meer een toekomstdroom dan werkelijkheid ben ik bang.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:18

ik wil plezier hebben in het rijden, m'n fjord naar de L2 rijden als het ff kan. ik wil cross met der gaan rijden. en over een paar jaar komt er misschien een paard waar ik misschien verder mee kan komen, want een fjord heeft toch z'n beperkingen. maar loulou blijft. ik wil er een paard bij, dus ik moet eerst kijken hoe het gaat als ik straks op een nieuwe school zit of ik wel genoeg tijd en geld heb.
de top zal ik nooit bereiken, maar het is leuk als je paard goed presteerd op wedstrijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:28

Ik wil graag ooit de Z-dressuur bereiken, maar wel met plezier voor paard en mij! Paard bij huis zou ook fijn zijn, vooral als er een 2e bij zou komen....

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:34

m'n doel is om Passion zo braaf mogelijk te maken en hem veel te leren.
zodat ik bij wijze van bosritten kan maken zonder hoofdstel.
gewoon een lekker koel paardje die heel fijn te rijden is, dat zou ik echt graag willen hebben!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:43

Ik wil gewoon vooruit gaan en op veel paarden kunnen rijden, ook wil ik gewoon nog verschrikkelijk veel lol beleven!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:43

Antoinette schreef:

de ruiterster vind ik toch wel knap ambitieus (en veelzijdig), moet ik zeggen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:25

Ik wil gewoon een blij paard op stal hebben waar ik met veel plezier naar toe ga. De top bereiken is maar voor winig mensen weggelegd en ik geloof niet dat ik een van die weinigen ben. Het blijft natuurlijk leuk om van te dromen...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:46

Met Jordy wil ik graag:
Met dresuur L2 berijken
Een paar endurance wedstrijden meedoen.
Een laag springparcoursje goed uitspringen.
Een crosswedstrijd meedoen.

Met Argento hoop ik als hij ingereden is ooit in de Z dresuur te komen.
En ik wil graag een springpaard kopen,omdat ik springen heel erg leuk vind,ik hoop daar ook zo ver mogelijk in te komen.