knooopje schreef:en daar komt dan iemand op met haar dochter van 13 die al 5 jaar op de manege rijd......of iemand die 10 jaar geleden voor het laatst gereden heeft,laatst ook hadden we een 4 jarig groot dressuur paard...meisje zo van de manege.....rubbere laarsjes...paard 172 meisje 160,paard 4 weken zadelmak,ze kon er al niet opkomen....
Ik ben ook niet de grootste (1,57) en ook niet de zwaarste, heb altijd les gekregen op een manege, op manegepaarden en sinds een
jaar krijg ik ook meerdere jongere paarden onder mijn kont, kleine én grote. Ik had vorig jaar ook nog gewoon rubberen laarzen en sinds
een tijd heb ik nu ook mijn eigen groene jonge huur pony, dus het maakt niet uit of je van de manege komt, of het met de paplepel
hebt in gekregen..
Niet verkeerd opvatten hoor, maar vind dat er wel even duidelijk gemaakt mag worden dat niet alle manege-ruiters alleen maar mensen
zijn die braafjes hun rondje hobbelen..[/quote]
Ik heb 3 jaar lang jonge en onervaren paarden doorgereden met mijn aanbiedingsschoenen en chaps, toen waren ze op en hebben we ariats gekocht en mn oude chaps gehouden. Mijn laarzen zijn nog steeds rubber (oke met een leren bovenstuk
) En het moment dat ik een eigen paard kreeg reed reed ik ook nog steeds een paard voor de manege. Inmiddels heb ik al 9 maanden mijn paard, komen er ladingen spullen voor haar binnen en rijd ik nog steeds met mijn oude chaps of rubberen laarzen.Ik vind dat je daar niet op moet afgaan. Mijn paard is 1.55 en ik 1.65 en dat vind ik al groot. Ik had ook moeite met op het paard van mn stalgenoot te komen (paard is 1.65-1.70). Betekend dat dat ik minder kan rijden?
het gaat niet alleen om de rubbere laarzen maar om het hele plaatje,de vragen die worden gestelt...
b.v.ik haalde de sper riem eraf,en ze vroeg waarom haal je dat er af,dus ik leg uit waarom,vraagt ze hoe heet dat riempje?
en als je niet snapt wat een voetje is,en achter het zadel gaat zitten....sorry hoor,maar dan ben je niet toe aan een grote frisse 4 jarige net zadelmak.ik moet eerlijk bekennen(en dit is echt waar!)de volgende dag verkochten wij het paard aan een meisje met.....ja ja rubberen laarzen,en het kruis van haar rijbroekhing zowat op haar knieen,ik dacht al ow jee word weer niks,maar sturen wat dat meisje kon!ik vind het altijd nogal eng,met een jong paard en mensen die je niet kent gaan er dan op,je weet niet hoe iemand rijd,en stel er gaat er 1 op de kop af dan ben ik vrantwoordelijk!en het hoeft helemaal niet de schuld van het paard te zijn!
of die toch beter voor een hamster kunnen kiezen.
Ik pieste zowat in mijn broek van het lachen....
Zo heb ik ooit eens een 3 jarige haflinger van 1.35 die nogal eigenwijs was (tja jong en ingereden als boscrospony voor en door manegeruiters), verkocht zien worden aan een meid van ruim 90 kilo en ook goed lang. De pony kwam een jaar later weer op stal, graatmager en dat meisje maar zeggen dat hij nu zo braaf was. Tja, dan zakt mijn broek af.