Manege Prinsemolen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 14:27

Okay, Heb je ook wel eens op 'm gereden??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:28

Dustin?? Nee..... ik heb hoogtevrees zeg maar... Haha!:D EN hij is nogal groot....

Ik heb wel eens op Happy gezeten... en toen durfde ik niet naar beneden te kijken... Haha!

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 14:30

Haha, okay, ik dan niet zo'n hoogtevrees maar Happy is wel een stuk groter dan Dustin, maar wel een echte lieverd

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 15:05

He smithsgirl, ik zag in je profiel dat je ook een gelukkige bezitter bent van ratten? Ik heb er thuis ook 4 zitten. leuk zeg

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:14

ja... ik heb er 2....... Bert & Ernie

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 15:19

Ik heb er 4, Sneeky, Dombo, Dopey, Djumpie

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:44

Ken je silvia die les gaf op prinsenmolen?
Ik ga al jaren om met haar dochter en dr paard die ze had Zolien is vorig jaar overleden aan koliek

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:47

MarijkesTommy schreef:
ja, ikke heb er jaren gereden :
begonnen in het plaswijckpark, daarna de oude manege aan de rotte,
daarna manege alexander en toen nog even in de huidige manege.
was er zo'n beetje dag en nacht te vinden en ging ook veel mee als bijrijdster op een van de koetsen.

dus als je een keertje oude foto's wilt komen kijken, je bent van harte welkom ik zie wel een pbtje, in je profiel staat niet zo veel, misschien kennen wij elkaar nog ?

ik heb inmiddels al weer 3 1/2 jaar een fjordenbeest die in lekkerkerk staat.

groetjes,

marijke

lekkerkerk?
toevallig aan de tiendweg?
daar ga ik misschien staan, bij ooms

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 15:58

Nee Naomi, ik haar niet, het is ook wel weer een tijdje terug hoor, maar ik begrijp eruit dat jij hier ook hebt gereden??? Knipoog

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:04

nee ikke niet..
Ik op capelse manege..
Maar Silvia gaf les op prinsenmolen vrooeger en kwam op capelse manege met haar paard staan, waar ik op reed ook..

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:13

wat leuk zeg al die "oude paardjes" weer eens voobij zien komen :
ja, ik als bijna hoogbejaarde vrouw (35) heb dus bijvoorbeeld dondersteen op de foto staan toen hij een dag oud was, silver toen hij nog donkergrijs was, olga toen ze nog jong was enzovoort.
troublemaker was ook een erg leuk paard, ik reed heel veel op argonaut, maar ik had ook bij andre al wat met fjorden.
reed op olle in de gevordendenles tussen de paarden mee in de buitenbak in de manege alexander tijd dus je weet ongeveer wel hoe het eruit zag.
heb heel veel geleerd, maar ben ergens anders gaan rijden omdat ik mijn draai niet kon vinden in de nieuwe manege.
op hch reed ik in de beginperiode, op de poolse paardjes : krakas was mijn grote favoriet.
na verloop van tijd zijn we overigens met veel ruiters/amazones naar de waalmanege gegaan, met michael mee.

groetjes,
marijke

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 09:06

Ik weet nog wel dat Dondersteen ingereden werd, ik was ook een keer van 'm afgevallen en had toen mijn pols gebroken. Ik heb ook echt veel foto's van toen. En idd ik ken Olle ook nog wel, leuk fjordenbeest, was ook een keer uitgebroken uit zijn stal. Ik zou best jullie foto's ook een keer willen zien

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 09:53

Ik zat ineens te denken (komt niet vaak voor by the way hihi) Is het misschien een leuk idee om de mensen van de prinsenmolen te vragen om een paar oude foto's van de paarden van vroeger op hun website neer te zetten.
Kunnen wij ze misschien wel opsturen en kunnen we ze van elkaar zien.

Idee

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:33

goed idee... ik ga gelijk graven.....

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:08

we kunnen natuurlijk ook gewoon een keertje ergens afspreken met
een fotoalbum/doos onder de arm, is dat geen slimmer idee ?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:10

jullie zijn welkom hoor in Schiedam..... das makkelijk met het OV te bereiken.... Haha! (voor mensen die geen auto hebben... Haha!)

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 09:14

Kunnen we gewoon wel eens een keertje doen, ik moet alleen de foto doos opzoeken want die zit nog in verhuisdozen(ben een jaar geleden verhuisd Verward ) Ik woon ook in Rotterdam en schiedam ken ik wel. Mijn opa en oma hebben op de schiedamseweg gewoont.
Lijkt me een erg leuk idee!! Lachen

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 09:19

Hee, marijkesTommy, ik heb net op jouw site zitten kijken maar sta jij ook nog op een foto??
Ik ga proberen om binnenkort ook een paar foto's te scannen maar dat moet ik bij mijn schoonouders doen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:57

goh wat leuk om al die namen voorbij te zien komen Haha!
Ik heb daar van ongeveer 1989 tot 1992 gereden, op o.a 1e keer op trouble maker, silver, caramba, boy (weten jullie nog die zwarte vervelende bokkert), en ehhh noem maar op.
En in 1996 heb ik daar mijn paardje gestald, Indy, om daarna Mistral te kopen in 1997 en heb daar ook tot 1998 gewerkt.
Toen hadden we natuurlijk Olliver, Glenn, Bianca, Ed, fred, siem, jilly, dondersteen, duffy, kanjer, bobo, kadans, Fernando (flip), jumper, malle, olle, sulletje (idee van Yvonne), lard, ilse, nick, onarca, dinneke, dribbel, joy, spooky, gerda, nero, winnetou, boris en ga zo maar door Haha!
En ja die Andre...wat kon die schreeuwen zeg....
Zal nooit vergeten hoe hij reageerde toen Ilse op sterven lag, hij was toen een week niet aanspreekbaar en gewoon stil.....
Zal eens mijn namen boekje zoeken daar staan nog meer namen in....

En ja HCH heb ik nog als 16 jarige stage gelopen *LOL*
en vlakbij tussen het spoor en de rijksweg is stal Veldhoen, heb ik ook nog gestaan met Indy en Mistral...
Echt veel namen weet ik niet meer van HCH, gompy, haga, hilde, nappie (napoleon), best en ehhh schiet me vast wel meer te binnen...

Heel erg leuk om mensen met dezelfde les "geschiedenis" tegen te komen!!! *LOL*

Zodra er meer namen te binnen schieten zet ik ze neer

zal ook eens kijken of ik de foto's van de prinsemolen kan inscannen of zo....
Angenita

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:00

Jaaaaaaaaaaaaaa......... Haha!:D

Boy ken ik nog... Lachen en Caramba, Bianca, geweldig...

En Ilsetje uiteraard... die pony zal ik nooit vergeten... de liefste van het hele stel... Lovers

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:08

Silvia ken ik trouwens wel, heb ook nog bij Veldhoen les van haar gehad.
Ze had toendertijd een paard in de Z2 die had hoefkatrol ontsteking en heeft toen een grote donkere 3 jarige gekocht.
Vader is auto handelaar.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:11

softy, yellow, diamont... Haha!

En bij HCH...Sac

heb even wat foto's gefotografeerd met mijn digi en die plaats ik bij ITP onder de naam prinsemolen....

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 09:29

Ik heb net de foto's gezien in ITP en ze zijn echt onwijs leuk man.
Andre is idd wel goed voor zijn paarden en als er iets mee is dan merk je dat echt aan 'm. Ik heb gehoord dan Shadow zijn been had gebroken in de wei en dat ie daaraan is overleden. Weten jullie hoe dit zit??
Ik zag net de naam Glenn voorbij komen en als het een zwart paardje is en vaak voor de kar heeft gelopen dan is dat ooit mijn verzorgpaardje geweest, hij was nl van een man die invalide was en hij had 'm een tijdje op de Rotte gestald bij de brug en daar was ie mijn verzorgbeessie. Op een gegeven moment had hij 'm weggehgaald daar en had ie 'm op manege prinsemolen gezet. ik balen want het was echt een lieverd.
Is Ilse gewoon aan ouderdom gestorven of aan iets anders, arm beessie was echt een lieverd. Ik zag pasgeleden dat Softy nog steeds op de manege staat.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:53

Ik moest de paarden voor de les opzadelen en toen zag ik Ilse in haar stand liggen en ze was helemaal aan het trillen, gelijk andre erbij en toen snel de dierenarts.
Die heeft haar ter plekke uit haar lijden verlost want ze had zeer waarschijnlijk een hartaanval of iets dergelijks gehad, puur van ouderdom.
Glenn is inderdaad een zwart paardje al hebben ze ook foto's van hem dat hij in het zonnetje had gestaan en toen een vosje was....hij liep ook altijd mee voor de paardentram of een trouwkoets enzo.
En dat van Shadow moet dan gebeurd zijn na 98 want sindsdien ben ik daar niet meer geweest, jammer van haar was een leuk diertje.

Groetjes Angenita

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:40

Hoi, allemaal,
Leuk om al deze verhalen te lezen.
Ikzelf ken beidde manege's (Prinsenmolen en HCH) nog wel van vroeger.
Ben zelf begonnen in 1978 bij Prinsenmolen op de B.L. Rottekade.
Ken niet zoveel namen van de paardjes toen alleen nog King en Lady en Romeo geloof ik, ben daarna gaan rijden bij manege Hillegersberg, bij Dhr.Bossché.
In 1990 of zo heb ik nog een korte tijd op HCH gereden ik kreeg toen les van Toon. De namen van de paardjes toen waren o.a. Haga, Krakas, Palac, Noordijk, Helga, Gioran, Giewont, Toss en Sac.
Ik reed heel vaak op Gioran, maar die is er niet zo lang gebleven en daarna op Best of Giewont (Rodeo).
Ik heb nog wel wat foto's maar die moet ik eerst inscannen (eerst even een scanner lenen), maar zodra het lukt zal ik ze laten zien.

Leuk om al die verhalen van vroeger te horen, en ik hoop dat er nog meer mensen van de "oude"manege's reageren.
groetjes, Corrie