Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:26

KimENlinda schreef:
dat vind ik wel jammer dat het aparte wedstrijden zijn.. maarja..

Als het succes heeft zullen ze het wel samenvoegen. :) Is toch eerst even afwachten voor hen he.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:34

Ja ik ben ook echt benieuwd hoe dat zal gaan met internationaal (toch :+?) bitloos.

Zou het zelf niet erg vinden als recreatieruiter, heb dan ook niets tegen bitten maar wel tegen de mensen er niet zo goed mee om gaan. En dat zijn er veeeeelll :)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 26-01-09 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjonTampon

Re: Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:35

Dan zou ik mn paard omleren naar western. Is zowiezo wel een stiekeme droom van me. :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:36

Maar er zijn ook bitloze optomingen die onvriendelijk zijn... En waar mensen niet mee kunnen omgaan... Bitloos hoeft niet vriendelijker te zijn...

Zou het gewoon onzin vinden als er zo een verbod moest komen en dat komt er zeker en vast niet.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:38

natuurlijk heeft bitloos ook zijn nadelen, en ik denk dat een bit en zonder bit allebei vriendelijk of juist helemaal niet kunnen wezen.. het gaat er vooral om hoe je ermee omgaat.. maar ik denk dat je met bit toch meer je paard onder controle hebt door 'macht' ..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:38

Dan maar lekker bitloos verder hobbelen :Y)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:40

Anoniem schreef:
lindake schreef:
Dan zou ik de persoon die het verbied kennis laten maken met verschillende bitloze optomingen die het paard nog meer 'pijn' kunnen bezorgen dan een simpel trensje :D.

Dat ze die dan ook verbieden :=.

idd en dat wel lekker met zijn allen zonderzadel gaan rijden (want een slecht zadel kan een paard ook pijn doen) en met een fluweele nekrope verder gaan :) maarja zonderzadel rijden is ook slecht voor paarden dus laten we dan het rijden op paarden helemaal verbieden :) maarja dat wil de regering niet want dat is slecht voor de economie... en het gaat al zo slecht :)

ofterwijl dit is een zinloos topic...

Ja,leuk dan gaan ze gewoon wedstrijden organiseren dat je naast je paard mee rent ipv erop zit.
Grappig met een uitgestrekte galop of draf :D. Of met springen
Kun je atletiek en dressuur combineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:41

Aukelizzy schreef:
Anoniem schreef:

idd en dat wel lekker met zijn allen zonderzadel gaan rijden (want een slecht zadel kan een paard ook pijn doen) en met een fluweele nekrope verder gaan :) maarja zonderzadel rijden is ook slecht voor paarden dus laten we dan het rijden op paarden helemaal verbieden :) maarja dat wil de regering niet want dat is slecht voor de economie... en het gaat al zo slecht :)

ofterwijl dit is een zinloos topic...

Ja,leuk dan gaan ze gewoon wedstrijden organiseren dat je naast je paard mee rent ipv erop zit.
Grappig met een uitgestrekte galop of draf :D. Of met springen
Kun je atletiek en dressuur combineren.

haha idd het is minder goed voor de economie maar wel goed voor de volks gezondheid !

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:42

Dan kunnen ze niet meer zeggen dat paardrijden hu... ik bedoel paardlopen geen sport is :D.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:38

hihihi lachen man!!! wel leuk die fantasie :)

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:51

Dan zal ik op m'n eigen paardje niet meer kunnen rijden. Dat gaat me niet lukken bitloos := Haha dat durf ik nog niet aan hoor (heb hem ok nog maar bijna 2 maanden)..

Maar zowiezo denk ik dat de ziekenhuizen het dan aardig druk krijgen! :P

crushcrush

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:41

Maakt mij eigenlijk niet uit.
Wij rijden onze paarden (Fries en Shetlander) nooit met bit.
Wij rijden altijd met halster, maar soms is dat bij de Fries moeilijk.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:44

Ik denk dat als het bitgebruik verboden zou worden half (of misschien wel meer :D ) bokt zou stoppen met paardrijden. :))

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:46

Dat zou nergens op slaan en het gaat niet gebeuren ook. Een bit staat niet gelijk aan mishandeling. Degenen die die wel zo zien hebben het niet helemaal begrepen.
Ik zeg niets over bitloos rijden hoor, vind het een goed initiatief.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:48

Ik denk dat het niet per definitie drukker wordt in de ziekenhuizen, die van mij is met bit heel wat linker dan zonder :+

O en ernaas draven en springen is geen probleem hoor vandaag nog gedaan

Overgens zou ik het geen probleem vinden, vind zowieso dat mensen wel wat meer mogen nadenken bij wat ze aan hun paard hangen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:50

En ik ben niet tegen het bit hoor, maar ik ken maar weinig ruiters die op hun zit kunnen rijden. Een paar teugels met een bit eraan om rond te sturen hebben de meeste wel nodig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:53

mij zou t niks kunnen schelen, ik rijd al bitloos.

Maar ik dnek dat mensen wel een probleem hebben die hun paard niet bitloos kunnen rijden. Sommige paarden ( en ruiters ) zijn daar gewoon niet geschikt voor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:57

trustHim schreef:
Ik denk dat het niet per definitie drukker wordt in de ziekenhuizen, die van mij is met bit heel wat linker dan zonder :+

O en ernaas draven en springen is geen probleem hoor vandaag nog gedaan

Overgens zou ik het geen probleem vinden, vind zowieso dat mensen wel wat meer mogen nadenken bij wat ze aan hun paard hangen

En op mijn merrie moet je echt niet met een bitloos hoofdstel kruipen... Een paard spreekt niet voor allen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:59

het lijkt me dat bitloos rijden eerder verboden zou worden. Ik kom genoeg mensen tegen die dat maar onverantwoord vinden....

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:01

is niet een paard die ik zo heb zien veranderen maar wel meer ;) meeste mensen die er sceptisch tegenover staan hebben het gewoon nog nooit gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:02

sallandval schreef:
het lijkt me dat bitloos rijden eerder verboden zou worden. Ik kom genoeg mensen tegen die dat maar onverantwoord vinden....

Niemand verplicht mij anders een bit in de mond van mijn paard te doen! Ik kan mijn paard prima rijden zonder bit! Ook buiten, ikz ie de reden dan ook niet waarom bitloos afgeschaft zou worden!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:05

ik geef geen antwoord op die vraag omdat mij het hoogst onwarschijnlijk lijkt dat dat ooit zou gebeuren.
mensen hebben graag dat ruiters hun paarden onder controle hebben.
of we nu bitloos of met bit rijden.
Al rijden we met prikkeldraad in onze paarden hun mond

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:15

Ach, elk paard kan bitloos als je er maar voldoende tijd en moeite in wil en kan steken *dekt zich in*.

Ik zou heel hard juichen als het gebeurde :P Heb nog nooit een paard zo zien veranderen als de mijne door alleen het bit uit z'n mond te halen. Met bit is het totaal onverantwoord om met 2 van mijn 3 paarden te rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:16

trustHim schreef:
is niet een paard die ik zo heb zien veranderen maar wel meer ;) meeste mensen die er sceptisch tegenover staan hebben het gewoon nog nooit gedaan

als iemand bitloos wil rijden doet die maar hoor, mij geen probleem. Maar ik kruip niet op mijn merrie zonder bit. En die wat het wel wil doen, tekent eerst een officieel contract waar een getuige bij is dat het op eigen risico is. Ken je paard. Sommige paarden zijn er nu eenmaal absoluut niet voor geschikt.

Mijn pony rijd ik geregeld zonder enige optoming dusja het is niet dat ik "het nog nooit geprobeert" heb. Maar voor de merrie zou het gewoon niet passen.

En de gene die mij gaat beweren dat het is omdat ik er te weinig tijd en moeite in steek, mag het me komen voordoen. Maar niet zagen als je er gebroken beenderen aan over houd.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:18

Lekker bitloos verder hobbelen := Geen enkel probleem hoor