Uitslag Kliniek.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 00:56

Bedankt! Lachen

Nou het stappen gaat dus absoluut niet goed.
Ze is super hysterish, en wilt alleen maar rennen. En dat terwijl muts dus gewoon buiten komt een paar uur.
Het nare is dat ze steigert. Boos!
Dit is dus écht geen doen met zo'n hypermiep, ze moet echt haar energie kwijt...

Cassidy, wat voor korreltjes zijn dat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 01:13

Die kun je bij de dierenarts krijgen...wij noemen ze gewoon "muisjes". Ik geloof dat ze geel van kleur zijn. De officiele naam is me even ontschoten...ik zou mijn dierenarts er even op aanspreken...of anders bel je Evelien even op? Die weet het vast wel...

En ja, ik heb gelukkig een merrie die niet moeilijk doet als ze twee weken moet wandelen, maar ik heb bij ons op stal de nodige paarden waar ruime tijd mee gewandeld moest worden, zien langsstuiteren.

En als ik je nog een tip geven mag (maar misschien doe je dat al): wandelen met hoofdstel in, en eventueel nog een ketting over haar neus.

En als ze steigert, heel streng achteruit zetten. Dat heeft ze gewoon niet te flikken. Desnoods geef je haar met een zacht katoenen halstertouw een paar flinke tikken voor de borst. Zo dat ze er van schrikt, niet om haar zeer te doen....(kan nieteens met een dik katoenen halstertouw.)

En ja, als je eenmaal met je paard een poosje moet wandelen, dan is te zien of je ook echt de baas bent als je er naast staat....dat wordt nog even werken....