Gaan jullie sjiek op les of gewoon?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 01:29

jantina schreef:
Op zijn jan-boeren-fluitjes! Mijn paard gewoon gepoetst, net als altijd, stront en stof eraf Haha!
Geen setjes, geen bandages, geen gepoetste laarzen. Mijn oude jas, gewone rijbroek en soms ook een niet-bijpassende trui.
Mijn instructrice (die ik nu niet meer heb Haha! ) moet naar mijn paard kijken naar mijn houding/hulpen. Niet naar wat ik aan heb!

Dit antwoord kan ik me dus goed in vinden Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:46

Yep, ik rij ook gewoon, zonder poespas. S'winters poets ik weinig want dan zit ze in de wintervacht en zomers poest ik weinig omdat het niet nodig is Lachen. Verder niets speciaals, en als mijn laarzen toevallig niet zo schoon zijn, so be it. Geloof wel dat mijn instructrice het grappig vindt. Ze rijdt zelf namelijk hoog niveau.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:40

Ik reed toen ik nog les had gewoon normaal;geen beenbescherming om, gewoon dekje,trui aangetrokken blah blah Haha! Maar wel goed gepoetst natuurlijk Lachen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:44

Ik zorg altijd dat alles netjes is.
Schoon tuig, schoon dekje, schone bijpassende bandages, ikzelf zorg dat ik bijpassende kleding aanheb.

Paard altijd goed gepoetst, cap op, enz.

Ik weet niet, ik vindt dat toch wel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:10

Vanaf het moment dat mijn paard het erf af gaat, al is het maar voor een buitenritje waarbij ik altijd door het dorp rijd, wil ik dat mijn paard, uitrusting en ik er gewoon netjes uitzien.
Geen poespas ofzo, maar gewoon netjes. Paard netjes gepoetst (is altijd al netjes getoiletteerd, daar ben ik een zeikerd in), tuig netjes (is ook altijd al) en ikzelf netjes (= schoon en heel).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:16

Ligt eraan of ik voor 'mezelf' les of via een clinic.
Bij een clinic gaat ie rondom in de witte bandages, wit sjabrak, wedstrijdblouse met bodywarmer.

Gewoon les met zwarte peesbeschermers, zwart sjabrak en zelf in een gewone rijbroek met coltruitje.
Spullen zijn over het algemeen schoon.
Van de week heb ik overigens met chaps gereden maar dat is op die stal heel gebruikelijk. Geen poespas, gewoon rijden zoals jij je lekker voelt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:47

Meestal rij ik in de les wel een beetje op kleur. Dus: zwart dekje is zwarte beenbescherming, wit dekje is witte bandages. Verder haren netjes vast. Geen flubbertrui aan (want dan is meteen je hele houding niet meer goed zichtbaar) en mijn rijlaarzen zijn netjes. Mijn rijbroeken zijn allemaal eigenlijk grijs, dus dat is neutraal.

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:58

ik zorg dat alles gewoon schoon en in orde is, waarom zou je je anders voordoen dat je bent.
maar als je nou naar een clinic gaat of zoiets dergelijks dan wel in het net

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:12

Ligt eraan, op de stallen waar ik nu les vind ik het wel belangrijk om er een beetje representatief uit te zien.
Het is een kleine moeite om een shabrack en bandages welke bij elkaar passen te pakken.

Verder heb ik ook een beetje rekening te houden met een zendertje (net als Jippie) maar aangezien ik toch alleen nog maar Pikeur rijbroeken met steekzakken heb hoef ik nu alleen nog maar op de kleurtjes te letten.
ik heb overigens alleen neutrale kleuren wat broeken betreft dus dat past vrijwel altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:35

Ik heb m'n instructrice aan "huis" dus ik kleed me zoals elke dag: vrij netjes Lachen De kleuren moeten gewoon mooi op elkaar afgestemd zijn; rijbroek, jas, dekje, beenbescherming

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:11

Bi ons mag je niet met korte mouwen rijden, en mag er geen stro in de staart of manen hangen.
Verder doe ik altijd peesbeschermers om, dat is het enige.
Mijn kleding past en paardenspullen passen wel bij elkaar kwa kleuren.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:06

Nu voorlopig niet, maar normaal gesproken les ik chic, althans, mijn paard. Ik ben echt een miep wat dat betreft, mijn paardje gaat helemaal vierkant ingebandageerd en met bijpassende dekje, gepoetste zadel en hoofdstel de les in. Ik loop er zelf bij als een slons Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:12

De paarden poests ik erg goed, staart mooi enzo, beschermers op bij Bunny schoon dekje enzo.
Zelf heb ik pas een super gave mooie rijbroek gekocht dus die is dan wel netje's. Verder meestal een lekkere sloeber trui. Lachen en een petje.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:24

Ik heb alles in het bordeaux, dus ook voor mijn les. Peesbeschermertjes om en klaar is kees. Ik heb wel altijd laarzen aan, van chaps krijgt mijn instructeur de kriebels. Ik moet zeggen dat ik inmiddels nooit meer met chaps rijdt.

Uiteraard is mijn paard gewoon schoon, (voor zover dat lukt met een schimmel) en hangt er geen stro in de staart.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:50

Nee! Mananzo en ik zijn echt 'otjes' hahahaaa.
Ik zie er zelf meestal niet uit, heb het oudste van het oudtste aan, mijn haar slordig in een staart.
En Mananzo's manen die staan ook alle kanten op Cool

Verder poets ik hem wel, zwarte peesjes om en een schoon dekje (dat vind ik belangrijk). Zadel, hoofdstel en bit zijn schoon en ingevet.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:54

IK ag altijd gewon naar de les toen.
normaal is voor mij :
Zorgen dat je tuig er degelijk uitziet, en goed zit.
Qua dekjes en kleding daar doe ik niks aan.
Ik doe alleen een schoon dekje op als het dekje vies is.
Maar niks met kleuren hoor .
Gewoon een trui aan die ik lekker vind zitten, een gewone rijbroek.

Lasagna poets ik netjes, en dan gaan we naar de les toen.
Maar hoeven invetten enz , nergens voor nodig.
Toen ik ergens anders leste dat was op een hele grote manege deed ik wel ales netjes, staart uikammen enz,
Je moet toch een beetje netjes overkomen.

Maar als ik zoals gewoonlijk bij de manege ga rijden , dan is het niet ergh, als ik aan kom zetten met :
Schoenen en chaps die onder de modder zitten.
En paard dat tot aan de knieien onder de modder zit (als wer erheen moeten rijden door het donker, over zand/modderpad:) )
Trui die lekker zit, en een rijbroek aan, die passen er meetsla wel goed bij, zwart, beige, blauw Haha!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 19:18

Oke, misschien wel iets netter dan thuis, maar niet echt vreselijk sjiek.

Ik zorg ervoor dat Chica in ieder geval geen klodders modder meer aan haar vacht heeft hangen, ik krap haar hoefjes uit en borstel haar manen en staart een beetje. Ik zorg er altijd voor dat het tuig er goed uit ziet, dus dat is niet extra.
Mijn mooiste sjabrakjes gaan onder het zadel en die passen een beetje bij mijn kleren. Gewoon zwarte peesbeschermers, want die passen overal bij. Geen bandages, dat vind ik toch iets té! En ik ben toch steeds net op tijd, dus voor bandageren heb ik geen tijd...

Maar ik zorg er wel voor dat alles goed bij elkaar staat. Een beetje showen is best leuk Knipoog

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:36

Ik rij ook op manege paarden en dus bijna altijd op Blackje Lachen
Ik rij wel meestal netjes (Black dan!)
Ik rij vaak helemaal in het wit: wit schabrak en 4kant witte bandages
Soms donkergroenschabrak met naam en 4kant groene bandages
Ook heb ik pees en kogel beschermers voor als ik niet zoveel tijd heb en nog een rood schabrak
Mn hoodfstel is trouwens ook wit onderlegd en ik heb een gelpad zodat de manege deken niet onder het schabrak vandaan komt! *LOL*
Maar vind het gewoon leuk om Black er leuk uiyt te laten zien! Lovers

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:40

als ik les heb is het of alles bij kleur of kleeding + dekje hetzelfde en dan witte peesbeschermers aan.en als ik het helemaal in mijn kop krijg ,gaan er ook nog vlechtjes in.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:17

Het maakt niet uit of ik les heb of niet; Ik zorg altijd dat ik en Danny er verzorgd uitzien. Ik rijd echt niet in mijn mooiste kleren, maar wel netjes verzorgd.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:31

Ik ga niet met bandages en alles naar les maar ik zorg wel gewoon dat mijn laarzen enzo schoon zijn en dat wat ik aanheb wel een beetje bij elkaar past. Gelukkig heb ik witte peesbeschermers en strijklappen dus dat scheelt al wat. Maar invlechten en hoeven invetten daar doe ik niet aan.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:19

Als ik naar les ga, zorg ik (wat ik altijd doe, niet alleen naar les) dat ik & mijn paard, er gewoon netjes/verzorgt uitzien, maar verder geen poespas. Meestal is dat gewoon mijn witte peesjes (als die in de was zitten soms bandages) en een schoon shabrak.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:30

rinnie1982 schreef:
Bi ons mag je niet met korte mouwen rijden, en mag er geen stro in de staart of manen hangen.

Verplichten ze je om ook in de zomer met lange mouwen te rijden. Dat een blote buik niet toegestaan is oke, maar een t-shirt lijkt me toch geen probleem.

Zelf heb ik wel aparte dekjes. Juul is een appaloosa en heeft dus effen gekleurde dekjes en Ramony krijgt dan de ruiten. Ik denk er wel aan dat mijn kleding niet vloekt met de rest. Of ik naar les ga of voor me zelf rijdt maakt verder geen verschil.
Het nut van bandages zie ik niet, lijkt me meer een mode-artikel. Ik heb wel zwarte peesbeschermers en een zwarte race-cap. Gewoon praktisch.

Als ik bijvoorbeeld met een clinic of voor de commandantencursus moet rijden zorg ik wel dat ik er netjes uit zie. Dan pak ik wel alles op kleur en toiletteer een beetje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:40

Ik heb volgens mij niet eens spullen op kleur dus ik moet me maar ver verwijderd houden van clinics en jurycursussen...Knipoog
(muv de clinic van herman wientjes bij ons op de club(hij leek zich er niet erg aan te storen hoor Tong uitsteken ) en de clinic van Katja in Heerhugowaard dan *LOL* )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:48

Ik rij altijd gewoon zoals ik normaal ook rijd.
Niet speciaal dus Knipoog
Gewoon baby blauw shabrak en geen peesbeschermers, want sinds kort rijd ik daar niet meer mee, omdat parouscha dan te veel op haar benen let. Frusty
Mijn lesgeefster zij wel eens tegen mij over annabel .
Je mag haar voortaan wel wat beter poetsen(witte benen)en dat krijg je er gewoon niet af .
Toen zij ze ga 1st maar naar huis en dan geef ik je wel les Boos! en toen gaf ze me ook nog een schuurblok mee terwijl ik er een bak vol van heb liggen.
Toen ben ik er ook mee gestopt met de les Haha!