Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo schreef:Dat soort paarden horen in de spotlights!!
Fitzroy schreef:Maar mijn vraag was eigenlijk als je merkt dat jij gewoon niet verder komt in je ontwikkeling ook niet dmv les, omdat het gevoel je ontbreekt, wat doe je dan?
Fitzroy schreef:Onder talent versta ik een potentieel GP-paard.
En dan kan voor sommigen op M niveau zijn, voor anderen op ZZ-licht niveau, kortom dat kan altijd.
Lovely"]
[quote="Tigger schreef:De vraag is toch, als je zelf aan je top zit? En niet als jezelf ook nog kan leren?
Tigger"]
[quote="Lovely"][quote="Tigger schreef:De vraag is toch, als je zelf aan je top zit? En niet als jezelf ook nog kan leren?
Fitzroy schreef:Toch ben ik het niet met jullie eens. Er zijn echt mensen die 'uitgereden' zijn ondanks wisseling van instructie en noem maar op, gewoon omdat het gevoel ze ontbreekt.
Ik ken mensen die bv. al tijden in een L rondrijden terwijl het paard echt wel meer kan. Persoonlijk vind ik dat toch jammer van zo'n paard.
Citaat:Toch ben ik het niet met jullie eens. Er zijn echt mensen die 'uitgereden' zijn ondanks wisseling van instructie en noem maar op, gewoon omdat het gevoel ze ontbreekt.
Lovely"]
[quote="Tigger"][quote="Lovely"]
[quote="Tigger schreef:De vraag is toch, als je zelf aan je top zit? En niet als jezelf ook nog kan leren?
kebie schreef:En dan vraag ik mij af: waarom staart zo iemand zich dan blind op een dressuurproefje. Er zijn zoveel meer leuke dingen die je met een paard kan doen zonder ooit in de buurt te komen van een wedstrijdring. Dingen die ook voor het paard nieuw en spannend zijn. Een heel goed paard hoeft geen uitdagende dressuur aangeboden te krijgen, als er maar andere uitdagende dingen mee wordt gedaan.
Bijv. politiepaardtraining, trektochten met bepakking, endurance, springles, het leven bestaat tenslotte niet alleen maar uit een zandvlakte tussen houten planken!
sjakie schreef:En zal een potentieel GP paard wel onder een wat minder getalenteerde ruiter laten zien dat het misschien wel GP kan lopen???