Levi gaapt veel, ook tijdens het wandelen enzo, maar hij likt er altijd bij... Dat ie wormen heeft kan niet, hij word elke 6 tot 8 weken ontwormd...
Nu staat hij in brabant en weet ik niet of hij nog steeds zoveel gaapt, omdat ik hem niet zo vaak zie...
Irene2
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 23:06
hoihoi!! ben der weer...ff een verslagje: HIj aapt nog steeds erg veel , maar het is me opgevallen,dat hij dat alleen op de "poets-zadel"plaats doet...oftewel alleen als ik hem opzadel ofzow......... zal het dan toch zijn dat hij zich geen houdeing wet te geven?? ik hoop niet dat het iets ergs is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb hem een maandje geleden ontwormd..........hij zit niet slecht in z'n vel ofzow.....k wee nie..........als jullie nog wat weten, ik hoor het graag !!1!! Super bedankt voor de eerdere reacties! :))
Suzy
Geplaatst: 08-03-03 00:23
Als ik me goed kan herinneren heeft die vraag ok eens in de Bit gestaan. op de website kun je die vragen nog eens bekijken...
Ineke2
Geplaatst: 08-03-03 11:15
Suzy schreef:
Als ik me goed kan herinneren heeft die vraag ok eens in de Bit gestaan. op de website kun je die vragen nog eens bekijken...
Misschien is het dan wel handig als je het adres van de website erook bijschrijft? Ik weet die namelijk niet.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 08-03-03 11:42
Vraag: Mijn hengst van twee jaar gaapt om de haverklap. Bijvoorbeeld als ik aan het stappen ben, wanneer we oefeningen doen en als ik het halster vastmaak. Waarom doet hij dit?
Antwoord: ik kan me voorstellen dat het paard een probleem heeft met zijn kaakspieren. Dat komt vaker voor bij rassen zoals Fjorden en Haflingers. Een dierenarts kan bekijken of dit het geval is. Gapen is een gedrag dat wetenschappers nogal eens in verband brengen met het zogenaamde overspronggedrag. Dit gedrag heeft ogenschijnlijk niets met de situatie te maken en wordt uitgevoerd als twee gedragssystemen met elkaar in conflict komen, bijvoorbeeld als een paard niet weet of hij nu moet aanvallen of verdedigen, meewerken of tegenwerken. Omdat hij er niet uitkomt gaat hij maar iets heel anders doen. Vergelijk het met poezen die ruzie hebben en dan ineens zichzelf gaan likken. Ze doen dit om de (interne) spanning af te vloeien of om het interne conflict op te lossen. Gapen als gedrag is ook een manier om meer zuurstof in het bloed te krijgen en de lucht in de longen meer dan normaal te verversen. Wat het in dit geval is, kan ik uit uw korte beschrijving niet opmaken. (drs. Machteld van Dierendonck, gedragsdeskundige)
heb het even voor je eraf geplukt.
Irene2
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 21:35
hey, toch bedankt zeg! ) Nescio is geen haf of Fjord , maar het is dus niet erg? tof van je!!! BEDANKT!!!!!! :)):)):))