Relaxed schreef:Ach ja, toen ik mijn Z2 paard verkocht kreeg ik ook mailtjes met een bod van 3000-4000 euroDan ben je niet erg op de hoogte van de prijsklasses volgens mij
Zo over de mail bieden zou ik toch ook echt niet blij mee zijn...
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Relaxed schreef:Ach ja, toen ik mijn Z2 paard verkocht kreeg ik ook mailtjes met een bod van 3000-4000 euroDan ben je niet erg op de hoogte van de prijsklasses volgens mij

Citaat:Paar jaar geleden jaartje of 7-9 terug had je dus voor 5000 gulden een goed paard met super papier en potentie voor de sport.
Less schreef:Je zoekt een bepaald paard en binnen dat segment hoort een bepaald bedrag. Wachten op een koopje, willen velen maar de goede paarden zijn toch echt zo weg.
risky schreef:als je heel heel heel goed zoekt vind je nog steeds goede sportpaarden voor minder dan 5000 euro, het zijn er niet veel en je moet er net 1 tegen komen.
ik persoonlijk vind de paardenprijzen absurt hoog, een 3 jarige net zadelmak voor 7000,- en dan is het nog maar afwachten of het paard ook daadwerkelijk goed zal gaan presteren, zie nog maar weinig daling in de prijzen
voordat iedereen denkt dat ik seniel ben._Cynthia_ schreef:risky schreef:als je heel heel heel goed zoekt vind je nog steeds goede sportpaarden voor minder dan 5000 euro, het zijn er niet veel en je moet er net 1 tegen komen.
ik persoonlijk vind de paardenprijzen absurt hoog, een 3 jarige net zadelmak voor 7000,- en dan is het nog maar afwachten of het paard ook daadwerkelijk goed zal gaan presteren, zie nog maar weinig daling in de prijzen
Ja idd. Iemand die ik ken die heeft een 3 jarige gekocht voor €30.000 en hij is inmiddels ruim 4 jaar oud en hij loopt tijdens het rijden alleen maar met zijn hoofd in de lucht.
Citaat:Dan mogen de dekgelden ook wel omlaag, ik ben al 2000 euro kwijt voor 'n veulen dat nog geboren moet worden.
Daar kies je toch zelf voor het is toch niet zo dat jouw veulen met 6 maanden dan toch ff 3500 euro waard is
Dat ligt eraan... wat je zoekt.
Macusa schreef:Ik denk dat dat de crisis eerder een effect zal hebben op de verkoop van ruitersportartikelen. Mensen zullen niet meer zoveel geld uitgeven bijvoorbeeld aan voor elke dag van de week een ander setje. Het zadel kan nog best een poosje mee mee en men zal dat niet gemakkelijk op dit moment aan de kant leggen om bv een luxer model te kopen (tenzij het oude niet past natuurlijk). Aan 2 paardrijbroeken heb je ook genoeg. Men zal willen gaan besparen op de luxe artikelen en proberen alles wat met het onderhoud te maken heeft goedkoper in te kopen. Doordat mensen kritisch produkten en prijzen gaan vergelijken zullen sommige fabrikanten klanten verliezen, terwijl anderen juist marktaandeel winnen! Voor sommige verkopers is een crisis juist héél interessant.
tita schreef:nee vind van niet, ik heb al mee gemaakt dat er mensen zijn die hun huis moeten verkopen omdat rente verliep (vb 3jr vastgezet met tophypotheek omdat ze verwachtte veel promotie te maken) effin die promotie is niet gekomen omdat de verwachtte omzet niet werd gehaald.
Moesten nieuwe hypotheek afsluiten rente is gestegen dus moet er bezuinigd worden in dit geval ging het sportpaard de deur uit.