Je kunt het het met emmers doen ofzo, maar dan moet je uitkijken als een balk valt. Je pony kan er van schrikken namelijk. Ook kun je Cavalleti maken, heel eenvoudig, je kunt het vast wel vinden op internet.
Succes
meeikk
Geplaatst: 21-01-09 23:21
tos schreef:
nog meer ideeen misschien? alles is welkom en hoe denken jullie over bandages of peesbeschermers? welke kun je het beste gebruiken
Peesbeschermers! bandages beschermen niet genoeg
Aurelle_
Geplaatst: 21-01-09 23:25
Ik heb wel vaker autobanden gebruikt maar het nadeel is dat de balk vaak daar vanaf rolt ook al raakt je paard het niet aan. Ik zou een cavalleti maken, die staan het stevigste en zijn toch veilig.
Ik zou heel erg uitkijken met een deken over een hindernis. Jij weet wel dat het een deken is maar je paard natuurlijk niet. Als hij per ongeluk niet op zou letten en hij komt met zijn voet in de deken heb je denk ik een hele hoop paniek.
tos
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-09 15:13
ja, dat klopt denk ik wel maar ik ben toch eigenlijk wel van plan om cavelleti's te maken maar dan een keer in de zomer en zo dan toch wel eens over emmers springen met een balk erop omdat ik het toch wel leuk vind ook bouw ik wellens een hindernis met houtblokken we hebben thuis een kachel dus een hoop vol met blokken deze stapel ik dan op, eigenlijk net zoals bakstenen maar dan vind ik ze eigenlijk toch wel wat veiliger dit kun je ook in mijn link zien gr pleun
HindaFree
Geplaatst: 22-01-09 15:16
Paardje_13 schreef:
tos schreef:
nog meer ideeen misschien? alles is welkom en hoe denken jullie over bandages of peesbeschermers? welke kun je het beste gebruiken
Peesbeschermers! bandages beschermen niet genoeg
sterker nog bandages beschermen niet
Sammetje_
Geplaatst: 22-01-09 15:24
Ik heb houten dunne balken en die leg ik op stenen en die stapel ik dan. Gaat bij mij altijd goed de stenen kun je zo hoog stapelen als je wilt en ze zijn klein dus het is ook niet erg gevaarlijk.
als hij tegen de bakstenen aan loopt/springt , waar ik mijn paard wel voor aan zie dan kan het toch wel gevaarlijk zijn? pleun
Anoniem
Geplaatst: 22-01-09 20:54
RUI --> VSW.
tos
Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-09 17:44
heej, ik heb het uitgeprobeerd en het werkte super, het was weer de 1e x naar mijn hersenschudding dus naar 6 weken maar het was fantasties, mijn nichtje is zelfs ook komen kijken, ze rijd ook paard ik zet nog wel een foto van over de hindernis waar ze over springt gr pleun
tos
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-09 10:15
dit is de foto, niet zo duidelijk maarja ik zit er zelf wel niet op maarja
jufpeanut
Geplaatst: 17-03-09 10:21
Springbalken zijn duur en ik lees dat velen ze zelf maken. Ik vroeg me af, is er verschil in kwaliteit/ veiligheid van de houtsoort van de balken? niet voor niks dat er speciale springbalken zijn lijkt me...
Ik ben op zoek naar balken om als drafbalken te gaan gebruiken, en denk er ook aan goedkope bij de Boerenbond te halen, maar ik vroeg me af; als mijn paard er overheen schuift, er op stapt o.i.d., bestaat dan de kans dat het hout splintert en mijn paard splinters in haar voet krijgt? Is het dan wel veilig?