Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shera schreef:Hoe doen ze dat eigenlijk met de gegevens over de oude entingen? Worden die ingevoegd in het nieuwe paspoort?
Maya schreef:Als het paspoort op een eerdere eigenaar staat zal je het dan dus eerst op jouw naam moeten overschrijven bij het betrokken stamboek.
Pebblesther schreef:Maya schreef:Als het paspoort op een eerdere eigenaar staat zal je het dan dus eerst op jouw naam moeten overschrijven bij het betrokken stamboek.
Balen zeg! Mijn paard staan bij het NRPS. Ik heb hem nu een jaar en wilde hem eerst wel op mijn naam zetten maar dan moest ik perse lid worden van de NRPS en daar had ik niet zo'n zin in. Dan moet je jaarlijks een bepaald bedrag betalen.
Lekker zeg, belachelijk dat je het nu moet overschrijven op de nieuwe eigenaar
Citaat:Je kunt hooguit je DA vragen om in je nieuwe paspoort (in het Nederlands én Engels) de tekst 'dit paard is correct geënt tot en met (datum)'. Net zoals dat destijds bij de overgang van entingsboekje naar paardenpaspoort ging. Als dat door een DA gebeurt (en wordt bevestigd met een paraaf/handtekening/praktijkstempel), dan is die vermelding gewoon geldig.
Pebblesther schreef:Op welke pagina heb jij het gevonden?
Mitxa schreef:Pebblesther schreef:Op welke pagina heb jij het gevonden?
Nee ik zit niet bij de nrps maar had wel even voor je gekeken.
Ik zag het bij vraag en antwoord:
Vraag: Ik heb een NRPS pony/paard gekocht en wil hem op mijn naam overschrijven,
hoe gaat dat?
Antwoord: Voor overschrijving dient u het originele registratiepapier en paspoort op te sturen
naar het stamboekbureau.
De kosten voor overschrijving zijn € 20.00.
U dient lid te worden van het NRPS in het jaar van overschrijving.