zonder zadel en hoofdstel buitenrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:19

Jah maar Cowgirl, ik bedoel dus gewoon dat als mijn paardje ineens ervandoor gaat of ineens zich omdraait, dat ik dan vanaf de rug het halster vastpak en er gewoon aan trek totdat hij stilstaat of hem ermee stuur totdat hij stopt, en dan heb ik het verder nog helemaa niet over weggebruikers gehad omdat ik het over in de bak los rijden heb. Dan kan hij wel een vluchtdier zijn maar ik stop hem op deze manier wel. Dat wou ik er gewoon mee zeggen. En ik val er nooit snel af dus...

Bij jouw paard kan het duidelijk niet maar bij sommige dus wel.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:10

bovendien vind ik dat je met zadel en hoofdstel net zoveel risico loopt om ongelukken te krijgen of te veroorzaken dan zonder tuig.
Ik ken zelfs een oude 'paardenman' die niet eens met zadel kán rijden, gewoon omdat hij nooit met zadel heeft gereden. Die zit dus steviger zonder zadel. En als je altijd overal maar bang voor moet zijn, kun je beter stoppen met rijden. Als je weet dat het vertrouwd is, ookal zal dat met een paard nooit voor 100% zijn, dan moet je dat gewoon doen. Er is ALTIJD een kans dat er iets mis kan gaan, met alles en ik vind dat je gewoon rekening moet houden met wat er evt kán gebeuren, maar dat je je plezier daardoor niet laat bederven.

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:06

Toen ik Scrabble pas had was hij heel erg kopschuw en kreeg ik zijn hoofdstel niet om. Toen ben ik met halster en halstertouw als teugels het bos in gegaan. Hij was echt super braaf! Stap, draf, galop.. alles! Mensen van stal vonden het vet eng, zeker omdat ik hem nog niet zo lang had en achteraf was het ook wel risico vol.. maarja, ik doe wel meer dingen waarvan ik achteraf denk.. Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:10

Lobje schreef:
Madeline reed ook altijd op Bunny met halster plus een halstertouw.
Ze luisterde altijd geweldig goed,beter als met hoofdstel of zadel moet ik zeggen.

whahaha Lips are sealed gewldig goed hoor, ze luisterde echt super Lips are sealed Gelijk om de noodrem van de galop, net zo lang schoppen totdat ze in de galop zat, totaal niet luisteren naar beenhilpen welke kant ze op moest, maar nee ze luisterde geweldig hoor!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:29

Avanti schreef:
whahaha Lips are sealed gewldig goed hoor, ze luisterde echt super Lips are sealed Gelijk om de noodrem van de galop, net zo lang schoppen totdat ze in de galop zat, totaal niet luisteren naar beenhilpen welke kant ze op moest, maar nee ze luisterde geweldig hoor!

¿¿ Verward ¿¿

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:12

Heb niet eens alle stukjes gelezen. Het lijkt me reuze gevaarlijk en je paardje kan wel een koele kikker zijn. 1 x goed schrikken en je bent hem kwijt. Inderdaad komt de verzekering om de hoek. Je ben zowiezo wa verzekerd maar ik vraaag me af of die in dot geval uitbetaald mocht er iets mee fout gaan

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:10

Ik deed(en doe) dat ook vaak bij Luna.
Buitenrijden niet egt vaak,maar vooral in de bak.Laatst had ik ook zo gesprongen,ongeveer 1 meter.Als je zonder zadel goed kan blijven zitten kan je dat helemaal met zadel.Daardoor had ik ook meer balans op me verzorgpaard en als die een gekke sprong maakt(zoals ze best vaak doet Haha! ) heb je meer kans om te blijven zitten!! Haha!:D

leuk dat het zo goed ging trouwes!!!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:13

Sizzy"]
[quote="Avanti schreef:

¿¿ Verward ¿¿
[/quote]

Op het bericht van Lobje, die bunny eerst ook heeft verzorgt.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:03

Pas maar op! Ik ging laatst ook eens een klein stukje buitenrijden zonder zadel en mijn paard sloeg op hol en ik ben er met een rotvaart afgemikt! Bloos Het is een geluk dat ik er zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:56

De meningen zijn duidelijk verdeeld.
Zonder zadel, ok. Zonder hoofdstel, nee. Doen maar lekker in de wei

Rietje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:10

Hallo allemaal,

Een paard of pony, hoe mak en betrouwbaar hij of zij ook is, blijft een levend dier, en levende dieren hebben helaas geen knopjes van aan en uit.

De meeste ongelukken gebeuren juist met de 100% betrouwbaarste dieren. Maar iedereen is zelf verantwoordelijk daarvoor.

Persoonlijk zou ik adviseren om misschien wel zonder zadel te gaan rijden, maar toch een hoofdstel om gaan doen. Of als je zo graag wilt, neem iemand mee op de fiets die je paardje kan vasthouden.

Want ookal heb jij 100% vertrouwen in je paard, heb je dat ook in je medemens?? [bedoel ik fietsers, auto's, wegvliegende vogels, enz enz mee]

Zonder zadel rijden is wel heerlijk moet ik zeggen.

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:15

Ik deed dat altijd met mij ouwetje skipper.. zonder iets er aan.. zo rden we van de duinwei (waar hij in de winter stond) naar de manege dwars door t dorp heen whahaa je moet de mensen dan zien kijken!... echt super.. Maarja skipper was dan ook al hoog bejaard.. met ry zie je me dat echt niet doen... Brrr..... Extreme duivel

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:25

met tuig of zonder tuig, maak dat fijn zelf uit, maar zorg dat je in ieder geval je eigen tuig aan hebt. Cap op je hoofd en/of bodyprotector aan. Mocht er iets gebeuren ben jij zo safe mogelijk. Ik ga na mijn valpartij waar ik m'n rug brak en m'n paard er fijn vandoor ging niet meer zonder bodyprotector op pad. Mijn paard heeft een hondenpenning aan z'n zadel met adres en tel.nr. van de stal. Safety first Knipoog

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:51

Natascha schreef:
met tuig of zonder tuig, maak dat fijn zelf uit, maar zorg dat je in ieder geval je eigen tuig aan hebt. Cap op je hoofd en/of bodyprotector aan. Mocht er iets gebeuren ben jij zo safe mogelijk. Ik ga na mijn valpartij waar ik m'n rug brak en m'n paard er fijn vandoor ging niet meer zonder bodyprotector op pad. Mijn paard heeft een hondenpenning aan z'n zadel met adres en tel.nr. van de stal. Safety first Knipoog

he-le-maal mee eens!!!!