Wat voor vergoeding moet ik geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wat voor vergoeding moet ik geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:32

Haha! pwoon houdt niet van kinders en de kinders vinden mijn pwoon niet zo leuk.

Dus kinderen komen niet aan mijn pony.
Vraag liever iemand van mijn eigen leeftijd en die hebben het vaak te druk of geen zin dan wilt geld wel eens helpen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:33

Hahaha dat is weer jammer dan, maar vind het zo raar dat er geld voor moet gegeven worden, omdat ze het anders niet willen. Jij gaat rijden, gooit voor het rijden pony los na het rijden haal je hem binnen ... niks moeilijks aan, misschien iets meer lopen dan normaal Clown
Duim voor je mee voor vanavond

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:36

Ik heb in de kerst vakantie samen met mijn zus 5 dagen lang op de dieren van haar stage begeleider gepast.
dat hielt dus in:
- honden voeren en naar binnen en naar buiten doen
- geiten voeren
- kippen voeren
- vissen voeren
- paarden binnen en buiten zetten
- paarden voeren
- 's avonds om 11 uur lampen uit doen.
- en dan mochten we als we wouden een paar keer rijden op de rijpaard.

We waren er wel een paar dagen druk mee, maar hadden er ook plezier in. Ook hebben we een keer toen de bak nog niet zo hard was heerlijk gereden op het paard.
Als dank kregen we een doos bonbons en 50 euro om te delen, waar ik heel blij mee ben!
Als ik er niks voor gekregen had of alleen de bonbons was ik ook al blij geweest, want ik deed het met plezier.
Ik vind het niet zo nodig om er zoveel geld uit te geven, en zal als ik jou was ook zo weinig mogelijk geven.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:56

LZP -> PP

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 08:11

Huilen van het lachen Huilen van het lachen

mijn vriendin gevraagd is het verdorie carneval in die week dat ik met vakantie gaat en zij woont in Den Bosch dus niet vieren is not done.

2 dagen na de carneval wilt ze hem doen Pling nu nog 8 dagen te gaan

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:51

ik vindt eigenlijk dat ze het er gewoon om doen.
ik heb m´n paard niet op stal staan, maar hebben 4 paarden van verschillende eigenaren op land staan.
als de een iets niet kan nemen de anderen het mee.
ik snap niet waarom ze er geld voor willen hebben

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:56

Ik weet niet waar je precies woont, maar stuur IngridM eens een pb-tje.

Zij doet dit soort dingen. Ze is betrouwbaar en goed, dan is je paard tenminste ook in vertrouwde handen als je weg bent. Dat zou mij wel wat waard zijn tenminste.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:27

Nou in mijn onderschrift staat precies waar ik woon :D

lees maar :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:29

BlonT :o? :D

ik zat naar de vermelding bij je woonplaats te kijken.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:39

tita schreef:
iepsel schreef:
Hm, klinkt als een erg gezellige stal. En je zult het vast niet voor de gezelligheid doen, maar je opmerking van "Ik ga niet met de mensen op stal om" klinkt bijna arrogant.

er staat dat ik met niemand om gaat klinkt beter dan mensen maar dat komt omdat ik altijd op dezelfde tijd komt ben tussen 16.00-17.00h op stal en ben vaak voor 18.30h weer weg dan zijn er maar weinig mensen op stal.
In weekend kom ik op zaterdag rond sluitingstijd en na sluitingstijd :o
Op zondag verschillend en dan zie ik wat mensen :D

Ik ben gewoon een einzelganger doe mijn paard en ben weg ik sta er iid niet voor gezelligheid (de leuke groep is sinds paar jaar weg)
Verder staat mijn paard er toppie vandaar dat ik blijft :j :j

Stal zelf is niks mis mee en misschien ga ik met de vekeerde mensen om ze hebben allemaal 2 paarden dus net als ik geen tijd

Snap je helemaal, ik kom ook bijna nooit op de tijden dat er veel mensen zijn. Ga gewoon lekker m'n eigen gang, maar als iemand me aanspreekt maak ik wel een praatje natuurlijk :)

Ik vind 5 euro eigenlijk nog best veel. Als jij kijkt naar pensionstallen waar je die dienst kunt kopen zeg maar, is het vaak ook niet meer dan 5 euro dacht ik. In de stapmolen zetten kost vaak maar 1 eurie per keer. Komt een beetje op hetzelfde neer als je paard in de bak zetten en er weer uithalen.

Ga in ieder geval voor de oplossing die je vertouwt :D
Veel plezier op vakantie :j

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:46

Ik zou eerst advertenties ophangen in de dierenwinkel/groothandel/paardenwinkel/etc. Er is vast iemand te vinden die het heel leuk vind om die eigenwijze pony van je te verzorgen als je weg bent. En misschien kan ze hem al een aantal keren doen als je er nog wel bent, zodat jullie elkaar kunnen leren kennen. Vaak vinden meiden van 16 jaar (of ouder) dit ook nog hardstikke leuk hoor! En dan spreken we natuurlijk ook niet echt meer over 'kinderen'. Belangrijk is natuurlijk wel dat je er een goed gevoel bij hebt en dat je diegene kan vertrouwen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:48

Pony heeft maanden op marktplaats gestaan daar kwam ook niks geschikts op af.

Jawel ik heb hem 4x kunnen verkopen :+

Ik zoek geen verzorgster en ik vertrouw ook niet even een wild persoon binnen 5 weken.

Ik ga het eerst aan mensen op stal vragen maar ik vroeg me gewoon af hoeveel ik kunnen geven.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:36

Ik snap dat je niet zomaar een wildvreemd persoon naar je pony stuurt. Maar is het misschien een idee om het eerst te vragen en te zeggen dat je er wel wat voor wil geven en dan even afwachten hoeveel ze vragen.. Dan kan je daarna zeggen of je wel of niet akkoord gaat..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:33

Kun je hem niet tijdelijk verplaatsen naar een andere stal waar hij overdag een paar uur in de paddock kan? S'nachts op stal en zijn eigen voer etc?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:44

Wat Ineke2 2 voorstelt vind ik wel een goed idee.

Ik heb het zelfde probleem als ts gehad maar toch iets anders, mijn paard staat nu nog in volpension maar in maart gaan we verhuizen en komt hij thuis te staan.
Laten wij nou net eind mei op vakantie gaan voor 2 weken, ik kan mijn paard wel thuis laten staan zodat mijn schoonouders de zorg over kunnen nemen maar aangezien mijn peerd nogal dominant is en onhandelbaar wordt als hij een 2 dagen heeft stilgestaan ( lees: alles kort en klein meppen) leek mij thuis houden ook geen optie.
Ik heb besloten om hem naar een vriendin te brengen die zelf stallen verhuurd.
Ik betaal dan 90 euro voor 2 weken, opzich vind ik het redelijk goedkoop wat ik moet betalen,hij krijgt daar de hele dag weidegang, stallen worden gemest en opgestrooid, hij krijgt 3 x daags hooi en 2 maal daags brok/muesli en ook niet geheel onbelangrijk hij zal gewoon door gereden worden in die 2 weken dat we op vakantie zijn.