dit zei ada ook gelijk al. Mocht dit het paardje zijn waar ik mee verder wil wordt ze zowiezo gekeurd
UrbanL
Geplaatst: 03-07-01 15:53
Heel goed Jippie ben blij dat jij dat ook ziet.
Ik zou hier dus echt de moeite niet voor nemen ook al is het een valk .
En stef ik denk dat deze veeeeeel te sterk en groot voor je is. Het is best een reus en jij bent nou niet bepaald groot en stevig. Plus je was bang op een paard en dan begin je aan een beest wat niet geschrikt is voor een beginner
LAAT GAAN er zijn nog 1000enden andere valken in nederland. Zonde van je benzinegeld toch ?? Gr Pris
Desiree
Geplaatst: 03-07-01 16:05
dat beestje moet op de foto ook bekapt worden en dan wel door een goed hoefsmid die hem iets stijler kan zetten.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 16:11
ze is maar 142 hoog. En sorry, maar ik vind mezelf dus geen beginner. Grote paarden had ik angst voor, maar datis al een heel stuk weg, heb zondag zelfs ff op sultan gestapt (jah, los) Ze is dus maar 142, wat moet ik dan? een welsh A tje ofzo?
Joyce
Geplaatst: 03-07-01 16:19
Waarom reageerd iedereen zo negatief ??? Ik vind het wel een heel mooi pony'tje en misschien klikt het wel meteen tussen stef en de pony!!! Kijken kan toch altijd?
Succes dinsdag hé!!!
MilesNF
Geplaatst: 03-07-01 16:22
Leuk dat je gaat kijken ik hoop dat het wat voor je is!!!
Sirius_
Geplaatst: 03-07-01 16:23
Ze reageren níet negatief, het is hetzelfde als wat ellen (toch?) zei op eenmaal andermaal, aan de ene kant geef ik haar en mytens en zo volkomen gelijk, maar toch, stef weet heus wel waar ze aan begint. en ís die pony te groot, is ie te sterk, dan zal ze haar heus niet kopen. Kijken kan geen kwaad..
Joyce
Geplaatst: 03-07-01 16:28
Okee dat heb ik niet gelezen (andere topic) maar vond het zo \ omdat iedereen zo een beetje reageerd. Terwijl het toch leuk is voor stef als ze een grote pony gaat kopen!
Shaienne
Geplaatst: 03-07-01 17:17
Ja ik vind ook dat Stef wel weet waar ze mee bezig is. Als zij het een goed idee vind, dan laat je haar toch je gang gaan? Ze is geen 12 meer hoor.
Het gaat ongeveer net zoals bij mij: ik wil ook een pony kopen en het liefst een jong onbeleerde pony. Toen kreeg ik alleen maar reacties: zou je dat nou wel doen, er kan zoveel misgaan?
Natuurlijk heb ik (en stef denk ik ook) dat wel 1000 keer gedacht, maar toch geloven we erin. Maar ik snap de bezorgdheid ook wel. Ik wil alleen maar zeggen dat Stef denk ik wel weet waarmee ze bezig is en wat voor een pony het is en waar ze aan begint.
Ineke2
Geplaatst: 03-07-01 17:19
Succes met kijken he!! Ben benieuwd naar je verslag!
orri
Geplaatst: 03-07-01 17:50
De pony zou ondergeschoven verzenen kunnen hebben ---afijn een klinische keuring en dat is duidelijk --- Bij ondergeschoven verzenen groeit de hoef niet omhoog maar breed uit, dit moet blijvend gecorrigeerd worden met beslag. Ik zou er proberen mee naar buiten te gaan, desnoods aan de hand en langs verkeer gaan. Ook is het een idee om de pony op een vreemde manege te rijden zodat je een idee krijgt hoe ze op vreemd terrein is.
Joleen
Geplaatst: 03-07-01 22:09
Leuk voor je dat je gaat kijken! Spannend!!
ibikus
Geplaatst: 04-07-01 07:17
id, heel slechte hoeven, hoewel Friezen er om bekend staan dat ze slechte hoeven hebben, heeft deze slechte hoeven èn een slechte stand.
Als ik dit zo bekijk (moeilijk vanaf een plaatje) valt dit niet zomaar te corrigeren door bekappen maar kom je id in het speciaal beslag. Want een pony die zo week staat zal zijn pezen veels te zwaar belasten.
(toch vreemd als ze zeggen dat er New Forrest in zit want die hebben juist ijzersterke hoeven!)
Mytens_oud
Geplaatst: 04-07-01 07:40
Sjuimpje. Jippie jullie hebben gelijk wat betreft zijn voeten, had ik nog niet opgelet. Hmmmm als het echt zo erg is als oip de foto wordt het een duur grapje om hem weer redelijk op zijn voeten te krijgen. En hopen dat hij nog niks mankeert aan zijn pezen. En klin. keuring zegt ook niet altijd wat hoor, door deze stand van de voeten hebben ook eerder kans op botslijtage, dus een rontg. keuring kan geen kwaad. Is we liets duurder maar dan weet je wel wat je in huis hebt (erin dus). Succes
Desiree
Geplaatst: 04-07-01 08:21
Ik vind het een leuke pony, ben helemaal niet negatief. Uiteraard is een klinische keuring iets wat mijns inziens zowiezo altijd moet gebeuren. Ik zit alleen met de maat: 1.42m voor iemand van 1.74m vind ik toch nog wel wat klein. Ik denk dat iemand met Stefs formaat toch wel het mooiste past op een e-pony.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 11:30
dit geld niet voor iedereen, dat even voorop. Maar wordt het nou jullie knol of MIJN knol? Al koop ik een knol die van kop tot staart onder de schurft zit, is dat MIJN zaak. Tips zijn dus welkom, maar de manier waarop tips gegeven worden, zegt veel. Betreft de hoeven. De foto is net na de MKZ gemaakt, waardoor er een tijd geen hoefsmid heeft kunnen komen. Ze is nu netjes bekapt.
Nogmaals, als ik besluit haar te nemen (wat dus nog helemaal niet zeker is) wordt ze zowiezo gekeurd.
Enneuh, sommige mensen kunnen goed beoordelen of ik haar aankan, of ze te sterk of te groot is terwijl ze alleen een foto zien en mij nog nooit hebben zien rijden
Nonnie
Geplaatst: 04-07-01 11:48
Stef , zoals ik al zei, ik hoop voor je dat het wat is ! En anders, niet getreurd, er zijn nog heel veel andere paardjes te koop, en daar zal vast wel een geschikte voor jou bijzitten toch ! Ik ben benieuwd hoe het gaat dinsdag, en ik wacht op de foto's! groetjes, Manon
UrbanL
Geplaatst: 04-07-01 11:49
Zoals gewoonlijk wil je geen commentaar plaats het bericht dan niet ?? De mensen die reageren zitten al een aantal jaren in de paardensport en kopen en verkopen regelmatig dus hebben een bepaald oog die jij en ik ook niet hebben (al wordt het bij mij steeds beter).
Sorry ik vind hem niet mooi ?? maar ja mijn menig. En dan ook nog de combinatie new forest x fries sorry en daar wil je ook misschien OOIT een veulen mee fokken. Je moet het zelf weten maar ik vind het onverantwoord ten aanzien van het zuivere rassen.
Succes ermee met kijken maar ik zou niet onnodige geld gaan uitgeven spaar dit dan voor een paard die op een foto mooi staat . In iedergeval mooi gepresenteerd wordt. Wees super super kritisch.
Deze foto was toch genomen als verkoop foto??? En al redelijk oud ?? Nog niet verkocht ga toch vragen stellen ???
Anoniem
Geplaatst: 04-07-01 11:55
eum stef , ik heb al gezegd dat ik die pony niet mooi vind. volgens mij hebben mytens en prisca op eenmaal andermaal erg goede agrumenten aangegeven maar het valt me op dat je geen commentaar aanvaard! Ze zeggen even van ja die pony is niks voor jou , en je begint te roepen van ik ben niet blond etc .... Stop gewoon met berichten plaatsen als je alleen positieve dingen verwacht .
Maatje02
Geplaatst: 04-07-01 12:00
jongens/meiden, er is wel een aanzienlijk verschil in commentaar/kritiek en opbouwende kritiek en tips hoor,+ hierbij de manier van formuleren hiervan..
En n.a.v. een foto kan ik niet zien of dit paardje wel/niet makkelijk te rijden is, ook kan ik moeilijk zien aan Stef d'r foto's met Hon, of ze wel/niet goed kan rijden op (andere) ponies/paarden..? Daar laat ik me dan ook niet over uit.
paardengek!!!
Geplaatst: 04-07-01 12:07
Ik ben het volledig met Prisca eens, maar om zo errug off topic te gaan... het kan beter in PB's afgehandeld worden als je iets op te merken hebt of tips wilt. Enne Stef, heel veel plezier bij het kijken en ik hoop dat het wat is voor je, ik vind het wel een mooie hoor! Sja, als iedereen zit te zeggen dat je te groot bent voor Honey en gaan zeuren als je een grotere pony wil kopen snap ik 't ook niet helemaal meer
Desiree
Geplaatst: 04-07-01 12:28
Tja, mijn commentaar: Stef, als je deze pony kunt kopen en je weet dat je hem kunt houden, hardstikke goed, dan wens ik je succes. Het is balen om iets niet te hebben, maar nog meer balen om iets te hebben wat je later moet afgeven, dat sucks namelijk behoorlijk. persoonlijk zou ik wel voor een grotere pony gaan, alles waar je benen onder uit steken is te klein. Maar uit je verleden weet ik dat je vaak krap hebt gezeten en dat zelfs slechts de maandelijkse f 30,- voor Honey het uiterste waren. Nu zag ik op de plaza dat je voor Honey een bijrijdster zoekt (kosten f 50,-) dus een leuke winst die kan bijdragen tot onderhoud van je nieuwe pony. HEb je al een adres voor honeys veulen? Eerst was 1 pony al te veel en straks heb je er 3, en ik zag dat je er ook mee wilde gaan fokken (4?). Als je fokt, fok dan met een doel zodat de overlevingskansen voor het veulen zo goed mogelijk zijn, ik heb een tijd terug namelijk gelezen in Paard & Sport dat dat lukrake fokken heel nadelig kan uitpakken voor gezonde maar ongewilde veulentjes. fok dus gericht omdat je er rekening mee moet houden dat je dat veulen misschien om financiele redenen er uit moet doen. Jij stelt misschien geen eisenm aar andere mensen doen dat wel.
UrbanL
Geplaatst: 04-07-01 12:33
Gelukkig Desiree je hebt het ook door . Niet te nadele van Stef maar ja ze veroorzaakt dit toch iedere keer weer zelf.
Ik heb dat stuk ook gelezen ik kon wel janken wat er met al die veulens gebeurde . Ik zou bijna zo´n veulen willen meenemen maar ik heb er gewoon ook geen geld en tijd voor.
UrbanL
Geplaatst: 04-07-01 12:33
Gelukkig Desiree je hebt het ook door . Niet te nadele van Stef maar ja ze veroorzaakt dit toch iedere keer weer zelf.
Ik heb dat stuk ook gelezen ik kon wel janken wat er met al die veulens gebeurde . Ik zou bijna zo´n veulen willen meenemen maar ik heb er gewoon ook geen geld en tijd voor.