Nathalie schreef:Ik pas op op een zwaar autistisch jongetje van 9 jaar. Ik las dus hierboven dat dat ze heel goed doet, autistische kinderen. (...)het een goed idee zijn om hem eens mee te nemen naar de paarden en hem lekker ermee om te laten gaan?
Je zegt dat hij zwaar autistisch is, ik zou er dan wel mee uitkijken. Zulke kinderen kunnen erg slecht tegen onverwachte situaties en dergelijke. Het zou misschien een idee kunnen zijn, om samen met zijn vader en/of moeder te gaan. Mijn broertje is ook vanalles, waaronder lichtelijk autistisch, en die kan niet met mijn paard omgaan, hij is er bang en gewelddadig tegen.
Verder, een vriendin van me is verlamd en rijdt af en toe, het hangt ervanaf hoe ver zij met haar genezingen is van de vele operaties, het gaat er hier dan om, of ze haar benen wijd genoeg kan doen om op het paard te zitten. Maar het helpt wel voor haar spieren e.d.
Ook heb ik stage gelopen op een manege waar elke zaterdag lessen aan gehandicapten gegeven werden, zowel lichamelijk als geestelijk als beide. Daar was ook een jongen met een hele slechte motoriek, hij zat absoluut niet goed op het paard, scheef en met de armen opzij, maar hij had het paard wel onder controle en behoorde tot de gevorderde ruiters en mocht altijd op de pittige paarden rijden. Verder was er ook een jongen die o.a. ADHD had, en die werd helemaal rustig bij de paarden, dat is ook fijn.