vaders/moeders + paardrijden is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: vaders/moeders + paardrijden is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:13

mijn moeder wist niet hoe ze moest sturen (we gingen voor de grap op de manege een stapritje maken met ze) dus ze kruiste haar armen over elkaar Clown "wat moet ik nou?" vroeg ze.

Mijn vader ging in het bos, tijdens de staprit, nogal veel houdingen uitproberen en hij vroeg telkens: watvoor functie heeft het als ik zo zit? (hij probeerde extra zijn best te doen maar het zag er nogal niet uit :p )

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:13

Mijn moeder heeft 2 keer op een paard gezeten.
Mijn vader volgens mij 1 of 2 keer.

Allebei tijdens "Ouder-rijden" op de manege waar ik toen reed.

Mijn moeder kreeg last van wandelende nieren Clown en is maar afgestapt.
Mijn vader heeft het wel vol gehouden.

Beide hebben nooit op mijn paard gezeten.
Mijn moeder vind Sharonne te groot en durft haar net te aaien Clown
Mijn vader was toen ik Sharonne kocht al te ziek. Ik kan me zelfs niet herrinneren of hij haar ooit in het echt gezien heeft Bloos! (zal hoogstens 1 keer zijn geweest)

Ik weet wel dat ze na het rijden geen commentaar meer hebben gehad van "Zo moet het" Tong uitsteken

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:39

me vader heeft op het strand leren rijden en dat was absoluut niet dramatish.
en nu rijdt hij gewoon redelijk goed:D enne me moeder die heeft alleen op een hobbelpaard gezeten Vork Vingers aflikken

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:48

Bij mijn moeder was het wel komisch. Ze reed een paar dagen, ging super voor een beginneling van haar leeftijd. Ze heeft er echt gevoel voor en mocht voordat ik het doorhad al los stappen en draven (volledig terecht, nooit eerder en ook later niet iemand zo netjes rechtop zien zitten en zonder te klemmen in zo'n korte tijd). Toen ze wat zelfvertrouwen begon te krijgen, ging ze ook eens verzitten, en een iets andere houding proberen waarbij ze haar been iets te ver naar achteren legt en braaf als het paard was ging die dus in galop. Maar dat had mams nog nooit gedaan! Zie haar dus voor me langzaam van haar paard glijden, ze kon nog net een van de spanten van de bak vastgrijpen en peerd bleef op de pas staan. Dus mams hing daar tussen peerdlief en bak in en dat zag er wel erg doldwaas uit. Helaas geen foto's van. Moeders had trouwens niets behalve een lachaanval en de volgende dag spierpijn en paard ook niet. Ze rijdt nog steeds.

Mijn vader komt niet in de wijde omgeving van een paard, die loopt liever een kilometer om dan een paard te passeren.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:49

Mijn vader heeft jaren eigen paarden gehad. Dat is al wel weer een jaar of 20 geleden,maar is het rijden nooit verleerd. ZIt altijd wel wat moeilijk, en heeft na het rijden gigantische spierpijn Nagelbijten / Gniffelen En mn moeder heeft nog nooit op het paard gezeten, ze durft ze net te aaien Tong uitsteken

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:53

Mijn moeder en vader hebben alletwee niets geen verstand van paarden en hebben ook niets gemeen met de dieren
ze vinden ze wel lief ofzo maar daar zal het bij blijven
maar hebben mij toch 2 paarden gegeven

maar ik stond toch wel eens een keer raar op te kijken van mijn moeder!

een stalgenootje had hulp nodig met haar paard
en mijn moeder begint daar toch eens even het zadel los te maken en beugels op te steken .. Ik stond toch wel even te giebelen naar mijn beste vriendin die op dat moment in mijn stal stond

Ook heeft mijn moeder een keer op mijn D-pony gereden wat ik knap vond omdat ze toch zo bang is en mijn pony is ook niet een held en eerlijk gezegt een zenuwpees
3 rondjes stapte ze toen vond ze het genoeg
haha

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:24

Mijn pa heeft ooit toen ik nog op de manege bij ons in 't dorp reed (jaar of 6/7 geleden) een lesje mee gereden. Ging nog best goed toen! Maar hij heeft verder helemaal niets met paarden, dus hij zal er niet nog een keer opklimmen denk ik Tong uitsteken
Mijn moeder heeft wel ooit eens op mijn verzorgpaard een heel klein stukje gestapt, maar ook zij klimt niet graag op een paardenrug. Vind het al heel dapper van der dat ze Babiche gewoon aait en voor me vasthoud enzo Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:55

Verplaatst: RUI --> YRT

xMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:23

Mijn moeder durft zelfs niet met een paard te wandele, laatstaan erop te gaan zitten. Ze is er als de doods voor.
Maar als ik rij enzo, weet ze me wel te verbetere Verdrietig

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:49

mij ouders rijden allebei niet,
Mijn vader heeft het vroeger op schoolkamp in groep 8 een keer gereden,
De begeleider dacht dat hij het al redelijk kon zal wel Nagelbijten / Gniffelen en ging dus met hem galoperen.
afgevallen dus Huilen van het lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:19

Toen ik negen was had ik een eigen paardje, een volbloed best een grote.
Mijn moeder wilde er toen een keer op dus ik Némo opgezadelt (paard).
Moeders komt aangelopen in de wei. Kreeg ze haar voet niet in de beugel. Dus ik denk nou dan doe ik de beugel langer dan kom je er makkelijk op. Maar dat lukte zelfs niet. Nou ik kreeg mijn moeder er toen echt niet op met mijn spierkracht dus even later stond er een ladder tegen het paard haha, arm beest.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:25

Ook niet echt erg...
Ze rijden allebei Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:28

mijn moeder kan erg goed rijden, heeft ook al heel veel rij ervaring. Helpt mij ook altijd tijdens het rijden Haha!
en mijn vader, tja, die kán wel rijden. Omdat mn moeder hem op het paard gehesen heeft. En ik weet of dat dramatsch is begonnen, wel weet ik dat het eertse paard is waar hij op reedt het arabisch volbloed hengst van mn moeder was. Dat had ik wel willen zien dus Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:00

mijn ouders rijden niet
mijn moeder blijft liever bij mijn ponylief uit de buurt
mijn vader wandeld wellis met de pony van mijn vriendin dat gaat heel goed.
verder kan hij best met mijn pony omgaan qua dekens omdoen en poetsen enzo

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:03

Nou eigelijk normaal, allebij mijn ouders kunnen redelijk rijden. Haha!

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:04

mijn ouders hebben allebei gereden.. mijn vader vooral. Me moeder is 1x heel hard gevallen en heeft toen r ribben gekneusd; sindsdien was ze bang voor paarden, tot ik ging rijden; heeft ze dr angst weer overwonnen:) nu vind ze grote paarden nog wel wat bedenkelijk haha en helaas voor haar is mijn verzorgpaard groot Tong uitsteken ze vind t wel knap wat ik allemaal doe xD

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:33

Haha me moeder denkt altijd dat als mijn bijrijdpaard aan het draven is dat die keihard aant galloperen is xD echt grappig

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:22

mijn moeder rijdt goed alleen ze vindt het dood eng en toch luisteren die beesten naar haar Clown
mijn vader vindt het niet eng maar hij zit bestwel belabberd Tong uitsteken

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:46

Geen van beiden rijden paard bij mij.Denk dat ik de enige van het gezin ben die paard rijdt.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:55

mijne kunnen allebei redelijk goed rijden, hebben natuurlijk ook bij mij de kunst kunnen afkijken Haha!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:01

Me moeder heeft paar jaar geleden lessen gehad maar ze vind er niet veel aan en ze is bang ,nu aait ze alleen.
Me vader zegt dat hij wel een beetje kan rijden (ik heb het nooit gezien)en hij ken wel goed met paarden omgaan.
Me vaders vader schijnt jockey geweest te zijn.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:02

Mijn ouders hebben nooit gereden. Ook niet toen ze jonger waren (ik ben nu zelf namelijk de ouder...)
Toen ik zelf jong was durfde mijn moeder niet tussen de paarden door en aaien... mmm nou als ik hem goed vast hield.
Nu is ze oma van 2 paardrijdende kleinkinders en heeft ze zelfs een keer met onze verzorgshet door de bak gelopen met een klein kind erop.

Maar Ok, Fries (waar ik vroeger op reed) of Shet van 80 cm schofthoogte maakt wel verschil natuurlijk.

Maar... mijn kinderen hebben een moeder die rijd en een vader die uit liefde voor zijn toenmalige vriendin (lees ikke) ook een half jaar les gehad heeft.
Laat ik het zo zeggen: hij valt er in elk geval niet af. Verder.... ziet het er niet uit met die uitstekende ellebogen en tenen in richtingaanwijzerstand Vork

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:08

Mijn ma is/was heel bang voor paarden Tong uitsteken
Ik heb haar één keer op een shet gezet en dat ging wel aardig en durfde ze ook Ja Daarna nog een keer op mijn haf maar dat vond ze toch niks hoor. En paar dagen terug heeft ze alleen even kort op m'n haf gezeten, dat vond ze wel leuk. Er is verbetering Knipoog

M'n pa heb ik mee op buitenrit genomen op Ameland. Hij moest eraan geloven... En vond het maar saai maar hij deed het voor mij Tong uitsteken Toen ik achterom keek zat hij met z'n ogen dicht op het paard, dus heb em even goed de les gelezen haha. Ik was verantwoordelijk voor hem dus vond het best spannend.
En m'n pa heeft tijdje terug op m'n paard een rondje gestapt, hij vind het wel best maar doet het vast niet nog een keer.

Maar gelukkig nooit iets mis gegaan Haha!

paardnpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:52

hmm. ik heb ze niet op pony gezien, dus weet het niet:p

zal wel meteen er weer af zijn dan ;)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:51

Niets geen drama mijn moeder rijd al super lang. Dus verder weet ik het ook niet ze rijd nu nog