Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben 14 ^^
Wat ik later wil gaan doen weet ik nog niet.. Ik heb ook al erg veel reactie's gekregen, op de dag van het plaatsen had ik er al 1, maar deze waren allemaal te ver.. En hier in de buurt staan geen pony's, ik woon ook niet in een landelijke omgeving.. Anders had ik dat al lang gedaan

Anders had ik dat al lang gedaan!
) whaha maar goed, je kan inderdaad ook nog paard leasen of halve stal!!! veel succes hea!
xJuce schreef:lol!Mijn moeder vindt paarden enzo wel leuk, maar ze vindt het we veel geld.. Maar omdat de prijzen op onze manege weer opgeslagen zijn (150 voor 10 lessen) denk ik dat een eigen paard bijna goedkoper
uit zou komen.. knip
superwoman schreef:xJuce schreef:lol!Mijn moeder vindt paarden enzo wel leuk, maar ze vindt het we veel geld.. Maar omdat de prijzen op onze manege weer opgeslagen zijn (150 voor 10 lessen) denk ik dat een eigen paard bijna goedkoper
uit zou komen.. knip
Nou een eigen paard kost wel véél meer!![]()
Je rijdt nu zeker 1 x per week?
Als je eigen paard heb, zal je ook moeten lessen (zéker als je net van de manege af komt zal je hulp nodig hebben - zelfs als je recreatie rijdt, moet je er voor zorgen dat je het paard zo min mogelijk in de weg zit en daardoor eventueel bepaalde blessures minder kans hebben.)
Daarbij kun je een goedkope plek gevonden hebben, maar wie weet is dat ineens over en moet je naar ee duurdere stalling - daar móet je rekening mee houden.
Een wei goed onderhouden is ook een kunst en wel belangrijk. Paard moet niet in de blub komen te staan en het moet groot genoeg zijn om het paard steeds te verplaatsen naar vers gras. Ook moet je het onkruid weghalen - wordt vaak onderschat. Daarbij kan een paard natuurlijk niet alleen staan....

?

anoukoaky schreef:hallo, stuur eens iets nieuws dan dat andere mensen hebben geschreven word een beetje saai om te lezen, geef tips die er nog meer ziijn, heeft ze meer aan!

Ondertussen heb ik misschien (als het klikt en mijn ouders volledig akkoord gaan) een soort van vzpony gevonden
Ik ben héél erg blij, en zelfs al is het geen echte vzpony, ik zal er wel veel van bijleren denk ik!
Als ik over een paar jaartjes wat meer geld heb en ik twijfel weer, kom ik jullie natuurlijk weer raad vragen!!
Dus, bedankt voor alle reactie's en als iemand nog een leasepaard ofzo weet zijn in de buurt van Antwerpen PM je maar!