Rhino in Voorhout!!(ZH)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:25

Laten we allemaal hier uit de buurt (bollenstreek) maar ons best doen om iedereen op de hoogte te houden.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:50

Zo dat is nu echt dichtbij. Ik heb mijn paard in valkenburg (zh) staan. Gister is vestjens nog bij mijn paard geweest om te enten. Ik hoop wel dat ze goede voorzorgmaatregelen nemen ivm verspreiding. Anders heeft mijn paard het straks ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:51

Vestjens is niet gek......

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:54

Nou ik ben niet zo gecharmeerd van Vestjens, maar dat is terzijde.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:27

Oh bah, straks komt het richting hier! Scheve mond

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:33

uhmm jah valkenburg is idd erg dicht bij.

ik hoorde dat het ergens bij de kts in de buurt was.. verder weet ik er ook nog niks van, en of er meer paarden zijn die besmet zijn. ik heb ook gehoord dat er in ieder geval voorlopig niemand naar dat paard toe mag, dus er wordt wel goe op gelet.
nu hopen dat het niet veel verder uitbreid. manege is ook dichtbij.. oei oei, het zou jammer zijn al komt het daar ook.

als ik meer weet horen jullie het, en als iemand anders nog iets weet, ik hoor het graag.

groeten jeffrey

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:55

Voorhout ligt zo'n 25km hiervandaan dachten mijn ouders. Ik kom er gelukkig nooit, en nu maar hopen dat het bij mijn verzorgpony's goed blijft gaan. Die merrie is namelijk wel drachtig.
Idd als er updates zijn ben ik erg benieuwd.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:32

Marlinde schreef:
Nou ik ben niet zo gecharmeerd van Vestjens, maar dat is terzijde.

Ikke ook niet Haha!

ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:03

hoi,

we hebben sinds 2 dagen een shetland pony van 3 jaar maar is nog nooit ingeent,wat moet ik nu doen ?snel enten had ook geen zin las ik maar kan ik dat beter toch niet even snel laten doen???
wat moet ik doen????????????????

groetjes marlies

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:06

Haai

Ja inderdaad, het heeft voorhout bereikt.... en ik vrees enorm voor mijn paarden waaronder drachtige merrie's aangezien er iemand vanaf de "besmette stal" deze week nog bij ons is geweest en mijn dierenarts bevestigd dat er een mogelijkheid is dat het op die manier is mee genomen...
Vandaag had ik even stalen zenuwen nodig, mijn tinker Katingka wilde niet uit uit box, liep stijfjes van achter, je kon haar staart overal heen bewegen zonder weerstand, en liep echt heel vreemd met de achterhand... meteen veearts ingeroepen uiteraard, maar die vermoed dat het komt door een beetje krampen in haar buik en darmen enz enz (lang verhaal) maar hij verdacht nog geen rhino.
Wel kreeg ik het advies mijn stal "op slot" te gooien, geen paarden van het erf af, en geen paarden erop en op die manier even 2 weekjes af te wachten. Als er na die 2 weekjes geen rhino geval bij ons is ontstaan kunnen we weer verder als vanouds. Wel nu even dagelijks alle paarden temperaturen en alles goed in de gaten houden.
We mogen verder wel mensen ontvangen, echter kunnen we deze beter van te voren waarschuwen (logisch, ik had iedereen al ingelicht toen ik hoorde dat het op die andere stal ontdekt was, een gewaarschuwd mens...) en het advies mee geven om na afloop even de schoenen te spoelen, kleding in de was te doen en even te douchen alvorens ze naar een andere stal gaan. Klinkt allemaal misschien overdreven, echter neem ik liever het zekere voor het onzekere...

Ik hoop dat jullie allemaal bespaard blijven van deze ellende..

gr Danielle en (een niet zo lekker voelende) Kat

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 15:59

hoi, nou het is zo dat je alleen paarden ken besmetten als je bijv. op je jas verse snot heb zitten(tot 20 min daarna)

groetjes roos

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:03

Brr Voorhout... mijn paarden hebben altijd op de Leeweg gestaan... (Noordwijkerhout) en er staan nog steeds kennissen van mij... sjips ik wilde aankomend weekende op bezoek maar dat kan ik beter laten denk ik.....

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:42

roosje84 schreef:
hoi, nou het is zo dat je alleen paarden ken besmetten als je bijv. op je jas verse snot heb zitten(tot 20 min daarna)

groetjes roos

Sorry, ben ik niet met je eens.
Ik heb bij meerdere dierenartsen geinformeerd, en wat mij is verteld is dat als je in aanraking ben geweest met een "rhino paard" je tot 1 a 1,5 uur lang andere paarden kan besmetten en dat je daarmee beter geen risico kan nemen en dus beter even kan omkleden en douchen als je naar een andere stal gaat. Die mensen lopen dan ook minder risico.
Zou mij in ieder geval een prettiger gevoel geven als ik iemand op stal ontvang, al moet ik heel eerlijk zijn dat ik liever heb dat ze even weg blijven na zo'n besmetting...

groetjes Danielle
ps even off topic is Dancer nog ok?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 14:37

nou op de de keerhoeve zeggen ze 20 min??

groetjes roos
danc is nog ok:D

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:49

ebony schreef:
hoi,

we hebben sinds 2 dagen een shetland pony van 3 jaar maar is nog nooit ingeent,wat moet ik nu doen ?snel enten had ook geen zin las ik maar kan ik dat beter toch niet even snel laten doen???

groetjes marlies

Dit wil ik eigenlijk ook wel ff weten weet iemand een andwoord?

Nilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:55

Ik heb er in Leiden nog niets over gehoord. Gelukkig ik vind dat soort ziektes zo eng!

offspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:40

idd leiden is hier ook dicht bij!!
Wij hebben een manege met aantal drachtige merries en wij hebben 5 arpil een hengstneshow met offie( tinker)
Ik denk dat ik dan maar zonder paard ga. Wil het niet op me geweten hebben dat ik straks onze stal besmet.
Beter verkomen dan genezen!!

gr nadine

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:51

Mijn verzorgtinker staat in Noordwijkerhout en dat komt me nu toch wel iets te dichtbij. Laten we hopen dat het zich niet uitbreidt!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:15

passie"]
[quote="ebony schreef:
hoi,

groetjes marlies

Dit wil ik eigenlijk ook wel ff weten weet iemand een andwoord?
[/quote]
Ik heb het aan onze DA gevraagt en die zei dat het enten wel hielp om uitbereiding te voorkomen dussssssssssssss

shanalysm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:22

palousa_boy schreef:
uhmm jah valkenburg is idd erg dicht bij.

ik hoorde dat het ergens bij de kts in de buurt was.. verder weet ik er ook nog niks van, en of er meer paarden zijn die besmet zijn. ik heb ook gehoord dat er in ieder geval voorlopig niemand naar dat paard toe mag, dus er wordt wel goe op gelet.
nu hopen dat het niet veel verder uitbreid. manege is ook dichtbij.. oei oei, het zou jammer zijn al komt het daar ook.

als ik meer weet horen jullie het, en als iemand anders nog iets weet, ik hoor het graag.

groeten jeffrey

jaa klopt
het is een stal naast het spoor, ik heb daar een tinker verzorgt.
kennen jullie de voorruiters ?
daar ligt het heel vlakbij!
en als u de voorruiters niet kent, het ligt ook vlaknaast de voetbalclub foreholte.
naja ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
groetjes *\o/*

Ikima

Re: Rhino in Voorhout!!(ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:33

Denk dat ze er na bijna 9 jaar wel achter is gekomen. _O-
Dit is een behoorlijk oud topic dus niet echt meer belangrijk lijkt mij.

Nuage

Re: Rhino in Voorhout!!(ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:25

Dit topic ging over iets wat in die tijd speelde, daarom is het niet nuttig hier nu nog op door te gaan. Daarom hier een slotje :)