Wat vinden jullie van zulke 'ruiters'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Re: Wat vinden jullie van zulke 'ruiters'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:57

misschien is er wat heel anders aan de hand waarom ze niet komen?.. ik heb dat zelf wel maar ben daar ook heel eerlijk over.. ik verwaarloos mijn paardje nu ook een beetje Boos! ik sta nu een maandje op een nieuwe stal en ben er nog ma 1 x geweest.. morgen ga ik ook weer heen Haha! eindelijk.. magoed.. mijn kop stond er niet naar en als ik weer kwam vant werk (ook met paarden ) was ik gewoon moe Boos!
en mijn paard moet ook nu weer nodig naar de hoefsmid en dat gaat als het goed is morgen gebeuren, maar normaal ben ik er altijd heel snel bij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:01

Zolang het paard het goed heeft (dus eten, drinken en sociale weidegang) vind ik het prima als een eigenaar nooit komt. Tuurlijk vind ik het wel belangrijk dat hij af en toe ook nog eens een hoefsmid ziet en een wormenkuur krijgt, maar ook dat is in de meeste pensionstallen wel te regelen. Het paard heeft dan in mijn ogen een paardwaardig leventje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:03

Jessix schreef:
Zolang het paard het goed heeft (dus eten, drinken en sociale weidegang) vind ik het prima als een eigenaar nooit komt. Tuurlijk vind ik het wel belangrijk dat hij af en toe ook nog eens een hoefsmid ziet en een wormenkuur krijgt, maar ook dat is in de meeste pensionstallen wel te regelen. Het paard heeft dan in mijn ogen een paardwaardig leventje.

Niks aan toe te voegen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:05

Bij ons staat ook zo'n paard wat amper verzorgt word.
Het erge is dat wij in een doe het zelf stal staan.Geregeld staat er geen eten klaar.Gisteren heb ik gepakt en gegeven ,maar hij heeft al twee dagen geen hooi gehad, staat al twee dagen met water waar de stront in rond drijft,dus heb hem net al maar een emmer gegeven ,heeft hij iets schoon.
In principe is hij een stuk kleiner als mijn paard,maar hij staat op zo'n berg stront,dat mijn dochter van de week zei ,kijk hij is Sil voorbij gegroeid Haha!
In het begin pikte ik nog gauw wat mestballen uit zijn stal,maar de stalhouder zei al gauw laat maar liggen anders doen ze niks.Hij staat er nu een maand of zo ,ben benieuwd hoe het eindigd.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:06

Ja als je regelt dat een ander het regelt prima niks aan de hand dan. Maar sommige mensen zijn er te trots voor om het een ander te laten doen. En dan is het: ik niet niemand niet dat is toch echt heel erg oneerlijk tegenover je paard(en)
En dan nog zeggen oo ik ben zo goed voor me dieren bla bla.. Misselijk
Laatst bijgewerkt door Alabaster op 02-01-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:07

suleilitha schreef:
Jessix schreef:

Niks aan toe te voegen......

dan wil ik even de vergelijking maken met oma int bejaarden tehuis. Word ook voor gezorgt maar doorgaans komen kinderen en kleinkinderen niet op bezoek. Daarvan vind je toch ook dat ze achter de geraniums weg zitten te kwijnen en dus sneu voor ze?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:09

Idd
Paard bij ons op stal doet '' een moord'' voor een poetsbeurt!!
(zie vorige reactie)

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:11

Mijn paarden staan ook in pensionstalling maar ik ga toch elke dag langs!
Vind het belangrijk dat mn paarden aandacht krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:13

Een paard kwijnt pas weg als het geen paard meer kan zijn en geen contact heeft met andere paarden, in feite kan een paard zijn mens missen als kiespijn.
En hoe lief ook bedoeld, een paard vergeleken met je oma is een vergelijking die slaat als een lül op een drumstel.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:15

suleilitha schreef:
Een paard kwijnt pas weg als het geen paard meer kan zijn en geen contact heeft met andere paarden, in feite kan een paard zijn mens missen als kiespijn.
En hoe lief ook bedoeld, een paard vergeleken met je oma is een vergelijking die slaat als een lül op een drumstel.

Blijkbaar toch niet alle Knipoog
Snap wat je probeert te zeggen maar ben het gewoon niet met je eens.
Ieder paard is anders en sommige verlangen gewoon echt naar wat aandacht.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:15

Alabaster schreef:
Maar sommige mensen zijn er te trots voor om het een ander te laten doen. En dan is het: ik niet niemand niet dat is toch echt heel erg oneerlijk tegenover je paard(en)
En dan nog zeggen oo ik ben zo goed voor me dieren bla bla.. Misselijk

Ik vat je ff niet? val je nou de mensen aan die netjes hun paarden doen? en de verzorging voor hun eigen op neemt? en niet een ander met de verzorgen van JOU'n paard laat zitten?

Ik neem ff dat stukje van angeliekje: ik vindt het meer dan normaal, dat je je eigen paard doet!, ook de verzorging poetsen, strond scheppen, voeren etc,
Aan alles zitten voor en nadelen aan en jij kiest er voor om een paard te hebben dus waarom zou je dan alleen de voordelen doen? en de nadelen een ander laten doen!

Haha!
Laatst bijgewerkt door daphneM op 02-01-09 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:16

Ik verzorg mijn eigen paard, omdat het mijn eigen verantwoording is. Ik heb besloten om een paard aan te schaffen, en dan verzorg ik mn paard gewoon zelf, zoals ik mijn eigen hond, en katten verzorg. Ik laat ook zelf mn hond uit ipv een hondenuitlaatservice. Tuurlijk komt het voor dat ik mijn paard aan een ander moet overlaten, gebeurt ook heel af en toe, maar ik zit dan niet van oooh ze doen het niet goed o.i.d. Ik ben gewoon graag bezig, en vind het heerlijk om mijn eigen beesten te verzorgen. Ik ben er niet te trots voor om het elke dag door een ander te laten doen. Ik zou het niet kunnen, de paarden vinden het juist fijn dat er iemand bij ze is die ze verzorgen, rijden, tuttelen en de rest doen. Ze zijn dan in ieder geval niet bij me weg te slaan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 02-01-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:16

Ik heb een fulltime job, en mijn paard staat op een 20-tal minuten rijden van mijn woonst.
Ik ga er 5/7 naar toe.. ook al is het maar om hem even uit de stal te halen. Ik zou 't niet anders willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:19

Als ik geen tijd zou hebben om mijn eigen paarden goed te verzorgen, zou ik dat ook met een gerust hart aan iemand anders over laten, iemand die daar prima tot in staat zou zijn.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:20

@ winia4ever Nee ik val die mensen zeker niet aan. Je snapt niet wat ik bedoel denk ik Haha!
Ik bedoel juist dat er mensen zijn die hun paard ook niet door andere willen laten verzorgen als ze zelf het niet kunnen doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:21

Jessix schreef:

Niks aan toe te voegen......[/quote]

dan wil ik even de vergelijking maken met oma int bejaarden tehuis. Word ook voor gezorgt maar doorgaans komen kinderen en kleinkinderen niet op bezoek. Daarvan vind je toch ook dat ze achter de geraniums weg zitten te kwijnen en dus sneu voor ze?[/quote]

Ja maar hiermee ga je nu juist de fout in! Oma in het bejaardenhuis wil graag haar familie zien, waar ze aanspraak van heeft. De paarden waar ik over praat staan met elkaar in een weiland. Zij hebben hun kudde soortgenoten.

Overigens heb ik mijn paarden thuis staan hoor en ze zien me tot vervelends toe. Knipoog
Maar ik heb op een pensionstal gewerkt waar we wel zulke paarden hebben gehad en daar had ik toch echt geen medelijden mee. Zij hadden het prima naar hun zin daar. Beweging met hun vriendjes in de wei en die zorgen ook wel onderling voor die poetsbeurt. En dan nog mensen die ze van eten, drinken en medische zorg voorzien. Prima toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:22

Als je niks met een paard doet kwa training, is water en voer en overdag naar buiten in gezelschap van soortgenoten meer dan genoeg Knipoog

Hihi, net even hooi gegeven en eentje keek me aan met zo'n bakkes van: nee he, heb je haar ook weer..... zou ik nu toch nog aan het werk moeten??? Echt, die vindt me alleen maar leuk als ik een schep brokken in zijn bak gooi, voor de rest heeft meneer me helemaal niet nodig.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:30

Als je zelf niet in staat bent regelmatig tijd vrij te maken voor je paard,dan zorg je toch op z'n minst wel dat je paard geen slachtoffer van verwaarlozing word.Vol-pension met een bij-rijdster of verzorgstertje vind ik dan het minst wat je voor je paard kunt doen,als het goed is geef je om zo'n beest,en dingen waar je om geeft daar zorg je goed voor.

Mensen die hun paard weken lang op hun eigen mest laten staan zonder verdere verzorging en lichaamsbeweging zullen van mij dan ook te horen krijgen: neem of een hobbelpaard of een leuke auto, je kunt er even goed mee rijden maar wanneer je geen zin hebt laat je 'm staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:33

Er zit nog een heel groot verschil tussen verwaarlozing en niet elke dag tot in de puntjes poetsen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:33

suleilitha schreef:
Als ik geen tijd zou hebben om mijn eigen paarden goed te verzorgen, zou ik dat ook met een gerust hart aan iemand anders over laten, iemand die daar prima tot in staat zou zijn.

Probleem is alleen dat die erg moeilijk zijn te vinden.
Vaak krijg je dan toch de 14 jarige ( sorrie) manege meisjes die denken het wel te weten. Rijden is leuk, maar werken, dus stal uitmesten enz. minder.
Momenteel heb ik iemand die al wat ouder is en gelukkig wel weet hoe het allemaal moet, ook hart heeft voor de paarden en wil leren...een echte paarden meid dus!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:38

Ik geloof dat het levensgeluk van een paard niet direct bepaald wordt door of zijn baasje hem aanhaalt en met hem gaat rijden. Ik denk dat welzijn in de zin van ruime lichte boxen, vrije beweging en contact met soortgenoten veel belangrijker zijn. Een paard die dat krijgt wordt niet verwaarloosd.

Het is voor jezelf natuurlijk wel veel leuker om te denken dat jij het middelpunt bent in het leven van je paard. In de praktijk hechten ze zich vaak het meest aan degene die ze dagelijks voert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:39

Goddank heb ik een goeie bijrijdster die mijn beste peerd van stal ook uitbrengt op wedstrijden en die doet nog wel eens wat voor me. Het gaat ook met name om mensen met hart voor paarden en hart voor paarden is NIET invlechten, en poetsen tot vervelens toe maar begrip hebben voor het wezen paard.
Maar goed, ik heb niet te klagen, ik kan altijd een beroep doen op een paar mensen als dat nodig is.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:43

Tja, als je niet naar je beest omkijkt koop dan een brommer, dit gebeurt ook veel op stallen waar je wel zelf moet mesten (dus paarden die tot t plafont in de stront staan)

Tja als je geen tijd hebt voor een paard moet je er niet aan beginnen of m verkopen of iemand anders zoeken die m doet... En anders een fiets kun je zo wegzetten, hoef je niet naar om te kijken, is heel betrouwbaar en een stuk goedkoper in onderhoudt...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:47

Voorheen heb ik ook op een plek gereden waar er mensen maar eens afentoe kwamen.Zelf zou ik dat niet willen.Maar op die plek kwamen de paarden de hele dag buiten met andere paarden in een groep.Afleiding genoeg dus.De stal werd daar elke dag zuiver gedaan.En 's avonds werden ze weer binnen gezet en kregen ze eten.Natuurlijk zal een paard ook wel gepoetst en geknuffeld willen worden,maar met de hele dag buiten spelen kwamen ze niet echt wat te kort.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:47

Mijn ding zou het niet zijn, maar dankzij iemand wiens ding het wel is heb ik wel 2 fantastische verzorgponies naast mijn eigen paard Knipoog