ZIELIG!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottexxx

Re: ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:11

MARILYN_ schreef:
De pony van onze buren (ver in de 30 Knipoog )staat ook in een kaal weitje met lange manen met knopen erin, maar die is alles behalve zielig hoor Haha!
Misschien kun je de eigenaar vragen of je de pony's mag verzorgen?

Ik zou ze best willen verzorgen maar ik weet niet wie de eigenaar is:(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:20

Als je al zolang rijd dan zou je moeten weten dat een paard niet naar de hoefslag moet ( dat is in de bak de baan vlak langs het hek, of buiten het ruiterpad ), maar naar de hoefsmid om zijn voeten te laten bekappen. Maar ik vind het ook wel erg lief van je dat je je zorgen maakt hoor! Zoals al eerder gezegd, probeer de eigenaar te vinden en vraag of je ze mag verzorgen.
Ik heb trouwens een donkerbruin vermoeden dat het hier om jaarlingen gaat. Die zien er vaak niet op hun best uit als ze in de groei zijn en lijken soms aan de magere kant.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:29

Het zouden best jaarlingen kunnen zijn maar ik vond ze eigenlijk niet echt dun (de hoeven moeten toch ook verzorgd worden en af en toe bijgeveild??)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:34

Maar als ze dan niet zo dun zijn, wat is het probleem dan?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:36

Ik zou me maar niet al te druk maken om die paarden, want als
ze lang een weg staan waar wel vaker mensen komen, dan zouden
er vast al wel mensen naar de dierenbescherming gegaan zijn als
ze er zo erg aan toe zouden zijn..

En geklitte manen en geen perfecte hoeven gaan ze niet meteen dood aan Lachen
Ik zou gewoon maar even uitzoeken wie de eigenaar is en dan vragen
of je misschien mee kan helpen in de verzorging.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:37

Zo lang de paarden niet mager zijn en gewoon eten en drinken hebben is er imo niks aan de hand. Hoeven horen uiteraard netjes bijgehouden te worden, maar als ze een keer wat langer zijn gaan ze echt niet dood aan.

En knopen in de manen??? Hoe denk je dat de paarden in het wild er bij lopen dan? Die worden ook niet geborsteld hoor Knipoog
En met die dikke vachten zien ze er idd snel wat minder mooi uit.

Ik snap het probleem van de TS niet zo. Misschien dat ze foto's kan plaatsen?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:38

oeioei, koop een nagelknippertje en doe wat aan de nageltjes, een mooi roze lakje er nog bij?? Huilen van het lachen

haha waarschijnlijk waren dat gewoon een paard jaarlingen op de opfok ofzo, daar wordt nu nog niet veel mee gedaan dus ok niet elke dag de manen ontklit en geknipt en whatever... Knipoog

wat dacht je hoe paarden in het wild erbij lopen? daar wordt helemaal niks mee gedaan en die hebben het waarschijnlijk beter naar hun zin dan een heleboel rijpaarden enzo... Knipoog

praat over zulke dingen met penny-vriendinnetjes, is slimmer Knipoog

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:39

Zolang de paarden op goed gewicht zijn, eten en beschutting hebben, is er sowieso niets dat je kan doen, dierenbescherming rukt er niet voor uit, want zolang de dieren beschutting en voer hebben, kunnen ze er niets aan doen Nagelbijten / Gniffelen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:47

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ik vind dit juist heel schattig. Een meisje die niets over paarden weet en ze toch wilt helpen. Misschien kunnen we een goede site zoeken en die hier neerzetten. Dan kan ze zich wat meer verdiepen en er veel van leren.

@ TSer
Misschien kun je hier op Bokt wat gaan lezen bij informatief. Daar kun je heel wat te weten komen over paarden en dan weet je ook beter wat wel en wat niet zielig is.

hallo doe ff normaal ik weet heus wel veel van paarden af ik rijd gevorderd en ong 4 a5 jaar paard en heb een verzorgshetlander dus doe normaal ja!! EN IK WIL ZE HELPEN ALS DAT NODIG IS! Je doet egcht net of ik er niks van weet! maar als je ze ziet denk je daar misschien tog iets anders over!

Dat komt misschien door je manier van reageren Vork
Maar het hoeft niet hoor. Wilde alleen helpen. Maar op deze manier houdt het op. Zegt mij weer voldoende.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:58

Lottexxx schreef:
hallo doe ff normaal ik weet heus wel veel van paarden af ik rijd gevorderd en ong 4 a5 jaar paard en heb een verzorgshetlander dus doe normaal ja!! EN IK WIL ZE HELPEN ALS DAT NODIG IS! Je doet egcht net of ik er niks van weet! maar als je ze ziet denk je daar misschien tog iets anders over!

Hallo, doe zelf ff normaal. Jij komt hier om advies te vragen. Dan krijg je advies en dan is het weer niet goed. En met dit soort reacties maak je echt geen vrienden en zorg je er juist voor dat mensen vijandige reacties naar jou toe plaatsen en je als penny gaan beschouwen.
Ik vind het trouwens wel een goed idee dat je een paar foto's hier plaatst van de betreffende paarden. Dan kunnen wij beter oordelen wat er mis is en kunnen we jou ook gerichter advies geven.

En misschien ook een goed idee om iets aan je spelling te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:03

Het is idd beetje jammer dan TS zich zo aangevallen voelt. Als je gewoon netjes je verhaal omschrijft en ook in de juiste spelling, dan wordt je een stuk serieuzer genomen. Het komt vooral erg Penny over.

Met foto's kan je je verhaal misschien wat beter onderbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:03

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ik vind dit juist heel schattig. Een meisje die niets over paarden weet en ze toch wilt helpen. Misschien kunnen we een goede site zoeken en die hier neerzetten. Dan kan ze zich wat meer verdiepen en er veel van leren.

@ TSer
Misschien kun je hier op Bokt wat gaan lezen bij informatief. Daar kun je heel wat te weten komen over paarden en dan weet je ook beter wat wel en wat niet zielig is.

Zou je AUB (!!!!) normaal kunnen reageren naar iemand die je probeert te helpen? Lachen

Als je zoveel van paarden af weet, hoe komt het dan dat je het verschil tussen nagels en hoeven niet weet?

Knopen in manen hoeven niks te betekenen. Als ik mijn paard een week laat staan, en haar manen niet uitkam, en ze rolt ene keer, zitten er ook honderden grote knopen in, dan ben ik drie uur bezig om het eruit te krijgen. Ook haar hoeven zien er niet altijd charmant uit, met name een week voordat de hoefsmid komt Knipoog

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:56

waar staan ze dan, misschien wonen er meer bokkers in de buurt.
en ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor, die van ons zouden ook precies aan je beschrijving voldoen, alleen komt daar morgen de hoefsmid. Clown

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:04

Ik wil best wel normaal antwoord geven als hun normaal reageren als je gaat zeggen ooh wat schattig en zo is het logisch dat ik dat niet leuk vind dacht ik toch.
en ik wil wel wat fotos plaatsen alleen moet ik die eerst maken. De paarden staan in Nieuw roden in Drenthe. En nagels dat was gewoon ff een fout.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:06

[citeer] Zolang de paarden op goed gewicht zijn, eten en beschutting hebben, is er sowieso niets dat je kan doen, dierenbescherming rukt er niet voor uit, want zolang de dieren beschutting en voer hebben, kunnen ze er niets aan doen.

De dieren bescherming rukt wél uit,bij elke melding die ze krijgen.Ze zijn verplicht om te gaan kijken als ze gebelt worden.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:11

jeeezus bokkers wat zijn we weer lekker bezig, sorry maar ik maak ook wel eens een foutje als het verschil tussen nagels en hoeven, en hoefslag en hoefsmidt. dat hoeft echt niet te liggen aan op welk niveau je bent, iedereen maakt wel eens een fout en al helemaal als je niet al 30 jaar dagelijks met paarden bezig bent.. kom op zeg Nagelbijten / Gniffelen

Meid, niks van de andere aantrekken, ik vindt het goed dat je bezorgd bent om andere paarden.

Als je nou eens goed gaat kijken hoe ze er aan toe zijn, naast hun manen. Als hun hoeven echt te lang zijn en bijvoorbeeld scheuren hebben dan zou ik ook denken dat ze lang niet bij de hoefsmid zijn geweest. Hoe zien ze er verder uit?
zijn ze bijvoorbeeld mager, hebben ze geen drinkwater? wat voor'n stuk grond staan ze? hebben ze een afdakje?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:12

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:

@ TSer

Zoals al eerder gezegd, reageer normaal. En dan kan je wel klagen dat het aan onze reacties ligt,
dat je zo reageert, maar jij noemt hoeven nagels, komt om advies vragen en trekt je er vervolgens niet van aan.
Wat verwacht je dan dat we zeggen? we proberen je te helpen, maar als je zo reageert willen we het niet eens meer proberen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:13

@Eva1993 : Je kunt ons nu de schuld geven,
maar als je kijkt hoe ze reageert, niks aantrekt van de adviezen
en een boos antwoord geeft met dat ze al zoveel van paarden weet,
terwijl het in dit geval duidelijk niet zo lijkt, wat wil je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:16

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:

@ TSer

Oh, heb je een verzorgshetlander, dan zal je inderdaad alles van paarden weten Ja
Misschien moet je wat rustiger zijn met reageren. Mijn paarden hebben ook weleens knopen in hun manen, en dan?
Mijn paarden kunnen ten minste lekker buiten staan en zien er dus niet perfect uit, voor het paard is dat niet erg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:

@ TSer

Leer eerst ff de Nederlandse taal wil je?
Punten, comma's, hoofdletters en spelling!

Karlijntjee

pennyalarm Huilen van het lachen

Ik denk dat ieder meisje die 4,5 jaar rijd, wat wel en niet zielig is en dat het geen hoefslag is maar hoefsmid en geen nagels met hoeven.
Je hoeft je nergens over zorgen te maken hoor. En je hoeft neit zo aanvallend te reageren! Knipoog

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:17

wij hebben 2-jarige staan, en die staan fulltime op de weide (met schuilstal), lijkt zielig maar ze kennen niks anders en daar worden ze hard van, zijn nog nooit ziek geworden etc.
Het is een beetje te vergelijken met wilde paarden, die worden toch ook niet bekapt, geschoren, ... en die paarden worden meestal veel ouder dan die verwende beestjes die al vanaf hun geboorte drie dekens op hebben, bij wijze van spreken Lachen
Natuurlijk krijgen ze wel eten en drinken hé!
En wat die knopen in de manen betreft, dat hebben zij ook hoor. maar paarden vinden dat niet erg hoor Knipoog
Ik zie ze liever zo - rondrennen, spelen,...- dan meteen 24/24u op stalletje te staan. Onze paardjes zijn perfect gelukkig en totaal niet verwaarloosd, integendeel!
Maar als de 2-jarige oud genoeg zijn om beleerd te worden, worden ze van top tot teen gepoets, geschoren, bekapt... en krijgen ze wel een stal.
Sterke paarden worden dat Vork
Laatst bijgewerkt door Rietje op 01-01-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:18

Ind nielsd, amen. Ja
Niet elk paard loopt de hele dag met vlechtjes
en een roze dekentje op Ja

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:23

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:

@ TSer

Ja, dat snap ik wel, maar er zijn veel mensen die geen verstand van paarden hebben en die zomaar roepen "OH, DAT IS ZIELIG !!
daar word ik zelf ook wel eens moe van.
Maar maak even een foto, dan kan iedereen zien hoe die beesten er aan toe zijn. Knipoog
En dan begrijpen we je reactie ook een beetje. Haha!

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:23

Jinkk schreef:
Zeg ik vind niet dat jullie zo kinderachtig tegen de TS hoeven te doen.
De verschijnselen die zij opnoemt komen idd niet echt overeen met verwaarlozing of mishandeling.
Maar dat kan toch ook normaal gezegd worden??

Wie het over zielig heeft...

Ik ben het helemaal met je eens!;)