paard kopen, hoe groot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

Re: paard kopen, hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:10

Pop schreef:
Ik zou persoonlijk een paard kopen van minimaal 1.63 ongeveer. Ik vind dan dat je meer het gevoel hebt dat je echt paardrijd en het is ook later als je hem toch ooit moet verkopen makkelijker als een paardje van maar 1.60.

bij ons zijn de paarden rond een kleine 1m60 juist heel erg gewild :J

lLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:15

heey,

ik zou het eerlijk gezegt niet weten,
maar ik ben ook maar 1.60 groot, en weeg maar 45 kilo, en rijd ook op paarden van 1.70...
het ligt ook soms aan het paard, als je een paard hebt, waar je je been egt duidelijk moet gebruiken, en waar je ook echt met je gewicht moet spelen, zou ik een paard vna 1.60 pakken, maar als je op zoek bent naar ene heel makkelijk paard, makt het volgens mij niet zoveel uit. ik rijd zelf lieven op grote paarden, maar ik ken genoek meijes, de rijden liever op een klein paardje...

groetjes l.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:08

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik neem de tijd voor het kiezen van een paard en kijk gewoon nog even verder. Ik zal dan toch voor rond de 1.65 gaan omdat ik dat fijner vind dan een groter paard. De tip om foto's te laten maken vind ik erg goed, zal ik zeker doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:03

Dan is je paard groter dan jou zelf, vind je dat wel fijn? Als ie een keer een streek uithaalt is het snel eng, daarnaast kom je daar ook niet makkelijk op als je daar nu ook al last mee hebt.
Voor concoursen ed maakt het echt niet uit hoor daar moet je niet naar luisteren want is complete onzin.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 16:26

Anneliesdj, ik heb nog geen paard 'life' bekeken en ik orienteer me momenteel voornamelijk op paardenverkoopsites en marktplaats. Daarbij staat meestal de stokmaat aangegeven en ik kijk dan hoe een paard onder de ruiter is. Naar mijn gevoel is een paard van 1.63 tot 1.66 goed voor mij maar zeker weten doe ik het dus pas als ik echt op het paard gezeten heb. Ik ben nog niet zo lang aan het rondkijken, dus die fase moet nog komen. Ik weet verder wel al wat ik in een paard zoek. Ik heb op paarden gezeten van 1.70 of hoger en dat vind ik lastig opstijgen, op zich heb ik geen moeite om op een paard te komen, maar ik merk dat ik hier toch een stukkie voor te kort kom. Ik zoek gewoon een mooi, maar vooral gezond plaatje voor het mij en het paard.