Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) vind je daar wel een deel vd verklaring in terug hoor. Het kan natuurlijk dat hij door het voer wat hyperder is, maar ik denk niet dat door minder te voeren, hij ineens gaat stoppen met lastig doen tijdens het rijden.

Biebabeloeba schreef:Mensen lees aub ook het topic 'Rijk ik teveel' v dezelfde auteur op zondag geplaatst.
Jier komen al vele antwoorden aan bod voor het teveel rijden, want op en 4,5jarig 5x per week rijden, zeker als die op zijn 1,5 !!!! is ingereden, is echt wel teveel hoor. Ik denk echt dat het probleem eruit voortkomt dat hij even mentale rust nodig heeft, hij heeft nog geen jeugd gehad he. Dus probeer hem eens gewoon een half jaar op een weiland te plaatsen of in de opfok ofzo,waar hij enkel contact heeft met paardjes en nergens anders aan moet denken. Denk echt dat dit je al veel verder gaat helpen hoor.
Ik merk dat je veel van je pony houdt en er veel voor (wilt) doen, maar geloof mij dan aub, dat hij eerst mentale rust nodig heeft.
Professionele begeleiding met een instructrice gaat dit probleem niet oplossen, want het is echt niet rijtechnisch bepaald, hij is te jong ingereden, wordt nog steeds heel vaak gereden en hij heeft nooit een jeugd gehad, nou dan zou ik ook wel opstandig worden na een tijd. Geef hem gewoon een half jaar weilandrust (liefst 24/7), zie dan of hij al klaar is (als hij nog niet ok is, laat je hem daar maar langer staan, zal hem enkel helpen en deugd doen) en dan kun je les gaan nemen. Hij gaat heus niet opnieuw zadelmak gemaakt moeten worden hoor, hoeveel mensen zie je niet die hun paard inrijden en dan een paar maand rust geven en hem dan opnieuw oppakken zonder problemen.
aan de longeerlijn is menneer erg hyper, hy vind de zweep erg eng, ik sla er (byna) nooit echt mee ik houd hem gewoon achter hem aan, en dan vliegt ie constants weg, begint te piepen, re rennen bokken en dreigen enzo :S, en kan alleen in de zomer longeren omdat er dan alleen plek is.. Zonder zweep doet ie zowat niks dus dat is ook weer zowat! 
z0rr0 schreef:als je zelf eerlijk zegt dat je een beetje een beginner bent zou ik hem verkopen.
want ze komen nog een keer in de pubertijd.
en als na 1 val je vertrouwen al is beschadigt betwijfel ik of het goed is om hem te houden.
want hij is jong en ik verzeker je dat je vaker gaat vallen tenzij je een super zit heb
dat ik echt zoiets had van "men, wat doe ik nu weer fout
"