Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
orri schreef:Balen, maar blij toe dat je er nu achterkomt dan ellende naderhand.
Sterkte en succes.
Karin"]
[quote="Prima schreef:vast goeie vriendjes van de vorige eigenaar?
Prima schreef:Gebeurt veel vaker dan je denkt. Is bij ons namelijk ook gebeurt. Bovendien, mijn vriendin in dierenartsassistente bij een paardendierenartspraktijk en die hoort ook nog wel eens wat. Niet zozeer over haar eigen kantoor, maar wel in het algemeen.
muckypup"]
Wat een raar verhaal... Ik dacht dat de mensen van de verzekering die langs komen om te kijken helemaal geen dierenartsen waren. Zal dan wel zo zijn bij de AMEV dan.
[/quote]
Eerst heeft er een dierenarts (die aangesloten is bij de Amev) gekeken naar de foto´s die wij na de keuring moesten opsturen, aangezien onze dierenarts niet is aangesloten bij de Amev. De arts van de Amev heeft toen fragmenten geconstateerd, die onze arts en de arts in december van de vorige eigenaar niet hadden opgemerkt.
Vervolgens wilde ze ook de buigproef rechtsvoor opnieuw doen (daarvoor is de inspecteur gekomen), omdat deze als ± stond op het keuringsrapport. Die buigproef is gisteren dus nogmaals afgenomen en ikzelf heb gekeken en zag ook duidelijk dat Silvi op de harde bodem heel kort liep, en in het bijzonder rechtsvoor gevoelig was. Hiervoor is ze dus ook uitgesloten, dus op 2 benen hadden ze wat aan te merken.
[quote="prima schreef:Wel verontrustend dat TWEE artsen dat niet eerder constateerde!! vast goeie vriendjes van de vorige eigenaar?
Lovely"]
[quote="Prima"] Gebeurt veel vaker dan je denkt. Is bij ons namelijk ook gebeurt. Bovendien, mijn vriendin in dierenartsassistente bij een paardendierenartspraktijk en die hoort ook nog wel eens wat. Niet zozeer over haar eigen kantoor, maar wel in het algemeen.
[/quote]
Even niet om het een of ander, maar met dit soort opmerkingen wek je wel een beetje een vreemde indruk over de praktijk waar je vriendin werkt. Als ik jou was, zou ik iets voorzichtiger zijn in je uitlatingen over de kliniek en de mensen die er werken, tenzij je de baas van je vriendin in diskrediet wilt brengen.
[/quote]
Ik zou dit niet zeggen als ik wist dat deze praktijken zich ook voordeden bij tessa haar praktijk. Ik kan stellig verklaren, ook juist omdat ik ze ken en dingen hoor van Tessa, dat het een integer bedrijf is. Voor zover als ik kan inschatten is het 1 van de meest goed ten boek (; goed geschreven?) staande praktijken.
Ze keuren paarden daar heel streng volgens Tes. Zij zou er ook zeker niet werken als ze wist dat er de kantjes afgelopen werd. Maar wat ik net schreef is gewoon gemeengoed en er gewoon vaak sprake van. Zo ook bij ons paardje. De verzekeringsmaatschappijen hebben zelf een zwarte lijst. Hierop staan dierenarten. Als paarden door die arts(-en) zijn gekeurd, dan komen ze zowiezo kijken.
Bij ons waren conveniantly alle gegevens over ons paard verdwenen bijd ie betreffende praktijk......
[quote="Mause schreef:
Zoiezo vind ik het heel gevaarlijk om dat soort suggesties te maken, indien je daar geen bewijzen toe hebt. Je beschuldigd iemand namelijk niet van iets kleins, alhoewel ik weet dat het helaas wel kan voorkomen. Ik heb alleen nu geen reden om hieraan te denken.
napoleon"]
Ok, ik kan niet nalaten om even een reactie te plaatsen.
Ten eerste wil ik even kwijt dat je nooit maar dan ook NOOIT een paard moet laten keuren door een "bevriende" dierenarts van de eigenaar. Ook zogenaamde "vrienden" kunnen een slecht paard goedkeuren. Neem altijd een onafhankelijke dierenarts, zo voorkom je eventuele problemen op dit gebied.
[/quote]
En ik kan het ook niet nalaten op hier weer op te reageren...Wij hebben niet een bevriende arts uitgezocht toen wij haar kochten, onze DA was geheel onafhankelijk. Ik vertelde alleen dat de vorige eigenaar bij hun aankoop van dit paard een arts hadden die zij altijd gebruiken voor de keuring van nieuwe paarden, waarmee zij dus goede ervaringen hebben.
[quote="napoleon schreef:Er zijn zogenaamde "zwarte lijsten" bij verzekeringsmaatschappijen, zodra een verzekeringspapier binnenkomt van een arts die op deze lijst staat, wordt er een afspraak gemaakt om het paard nog eens te laten keuren door een arts van de verzekering (o.a. werkt dit zo bij de AMEV, kwam ik later ook pas achter, heb namelijk precies hetzelfde gehad!) Uiteraard wordt de eigenaar van het desbetreffende paard niet hiervan op de hoogte gebracht dat er twijfels zijn en ook niet altijd wordt het nagekeken, maar er zijn wel gevallen bekend waarbij dit gebeurt.
napoleon schreef:Ten eerste wil ik even kwijt dat je nooit maar dan ook NOOIT een paard moet laten keuren door een "bevriende" dierenarts van de eigenaar. Ook zogenaamde "vrienden" kunnen een slecht paard goedkeuren. Neem altijd een onafhankelijke dierenarts, zo voorkom je eventuele problemen op dit gebied.
napoleon schreef:Bijvoorbeeld een paard waar iemand een oogje op had, maar die een negatief koopadvies kreeg van de dierenarts van de verkoper (maar dus in opdracht van de koper) met de mededeling dat met de kennis die hij van het dier had, hij geen positief koopadvies kon geven, ongeacht dat het paard verder goed liep.