heb een hackemore besteld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 16:22

Meisje bij ailin op stal, rijdt met zo'n halsterhoofdstel. Zelfde vorm als een hoofdstel alleen dan van nylon en halster achtig. zij heeft er geen bit in hangen omdta haar tinkertje hier beter op reageerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:45

stef,

Er is niets tegen een hackamore, het enige is dat het paard, soms, moet leren om op eigen benen te lopen. Ik rijdt altijd buiten met waslijnen van teugels en een vrij scherp westernbit in. Het is twee tot drie keer per jaar nodig om mijn paard te vertellen dat ik daarmee binnen kan komen, verder nooit problemen. Kwestie van zitten. Dat doe ik toch niet zo slecht bleek op de equitana, daar stond een simulator die dat precies kon opmeten. Ik zit te ver naar achteren (wist ik) maar verder erg goed, Poeh hee, daar ben ik toch wel even trots op.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 19:48

Tsja ik heb niet veel ervaringen met een hackemore maar om met zo'n scherp iets te gaan rijden enkel zodat honey dan kan grazen tijdens een buitenrit? Vind ik toch een beetje vreemd. Op de manege waar ik vroeger reed deden wij de neusriem los en mochten de paarden gewoon grazen en daarna controleerden wij of er niks achter het bit bleef hangen. Of neem gewoon een halster mee...