Waarom kan men niet wachten tot het paard helemaal volgroeid is...
En dat is een paard op 3 jarige leeftijd zelfs niet...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lindake schreef:Waarom moet alles zo snel gaan in onze maatschappij
.
Waarom kan men niet wachten tot het paard helemaal volgroeid is...
En dat is een paard op 3 jarige leeftijd zelfs niet...
troi schreef:Op sporthorses staan zelfs 1 jarigen met niveau B, dus ik denk eigenlijk dat verkopers dit doen om meer aandacht te trekken en dat het niet direct betekend dat ze al ingereden zijn. Nu stonden er geen foto's van 1 of 2 jarigen met zadel op.. Moet wel zeggen dat het vreemd blijft..
Urielle schreef:De meeste zadelmakke tweejarigen die ik ken worden ergens tussen mei-oktober zadelmak gemaakt, tegen het eind van het jaar lopen ze dan netjes in de drie basisgangen, pasje verruimen, pasje wijken en nette figuren. Veel spectaculairs is dat verder niet dus. Ik ken tot dusver nog maar een paard die vroeg niet meer te rijden was (achtjarige leeftijd), dat paard had een chip.
Roos_s schreef:heb je nog een maand voor de restdaarnaast is een 3 jarig paard wel gewild, aangezien kopers nog even willen wennen aan het dier en dan kunnen starten...
Eevj schreef:Er stond laatst ook een veulen ( ja je leest het goed VEULEN ) te koop. Er lag al een zadel op het ruggetje en een hoofdstel met bitje in. Met de tekst goede leerpony, heel rustig, netjes ingereden. Ik word daar echt gewoon misselijk van.
anneliesdj schreef:Waarom zou je het doen? Ze mogen toch pas op concours als ze 3,5 zijn dus waarom zou je een 2,5 jarige wedstrijdklaar willen hebben?
Roos_s schreef:Eevj schreef:Er stond laatst ook een veulen ( ja je leest het goed VEULEN ) te koop. Er lag al een zadel op het ruggetje en een hoofdstel met bitje in. Met de tekst goede leerpony, heel rustig, netjes ingereden. Ik word daar echt gewoon misselijk van.
was dit niet meer als grap bedoelt
Urielle schreef:anneliesdj schreef:Waarom zou je het doen? Ze mogen toch pas op concours als ze 3,5 zijn dus waarom zou je een 2,5 jarige wedstrijdklaar willen hebben?
- Om ze sterker en meer in balans te hebben als driejarige op wedstrijd
- Om ze goed te kunnen presenteren op de driejarigen competities (VSN, Prinsenstad etc.)
- Om de bespiering rustig op te bouwen
- Als voorbereiding op verrichtingstesten
- Voor de verkoop