Herinner jij je het 1e moment toen je paard reed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:35

Ik zou het niet meer weten ik was 2 en ik reed toen op een
shetlander, toen ik 4 was ben ik overgestapt op een B-ponytje , en toen ik 6 was op een c-ponytje Tong uitsteken . & toen ging ik ook naar een ponyclub waar ik 2x per week les kreeg, en dat herinner ik met nog wel Vingers aflikken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:48

Als vierjarige werd ik op een paard wat voor de trouwkoets stond gezet. Ik was al gek op paarden maar toen was ik helemaal verkocht.
Ik mocht alleen niet rijden van mijn ouders, te gevaarlijk vonden ze Boos!

Later heb ik wel in een pretpark en bij een vriendinnetje af en toe een stukje gereden maar mijn eerste echte paardrijles staat nog in mijn geheugen gegrift.
Ik mocht nog steeds niet rijden en ik had van mijn zakgeld 8,50 gulden gespaard voor een les. De eerste keer kwam ik aan en vroeg ik of ik een losse les mocht. "Nee" zei de instructeur en, verlegen als ik was, droop ik af.
Maar ik wilde zoooooo graag en de week daarop ging ik weer, dumpte mijn geld op de lessenaar en zei dat ik op Jacky wilde. De instructeur pakte mijn geld en schreef me op de lijst.

Ik was in een gevorderden les terecht gekomen en ik ben behoorlijk bang geweest dat uur, vooral de galop was toch wel heel eng Haha!

Maar ik was besmet met het virus, alleen was mijn geld op. Gelukkig had ik een behulpzame broer die me daarna geld toestopte voor de lessen. Na een les of 10 zagen mijn ouders dat het hopeloos was om mij van de paarden weg te houden en zijn ze overstag gegaan Lachen

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:02

ik weet het nog heel goed, ik was erg bang en durfde maar aan 1 kant te poetsen, ook durfde ik niet onder de half door naar de andere kan. Ohja het zadel was ook gigantisch zwaar!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:25

Ja weet ik nog super goed.
Ik reed op de manege boeienkamp in makkum.
Ik reed op een klein zwart ponytje genaamd beauty....
En ik vloog gelijk de 1ste keer in galop.
Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:01

In mijn beleving heb ik gewoon altijd gereden Haha!
Ik weet nog wel dat ik voor het eerst naar de ponyclub mocht toen ik 6 werd, dat was net zoiets als naar de grote school gaan.
Je mocht pas lid worden als je 6 was en een paar vriendinnetjes en nichtjes reden er al en ik had er een heel idee bij.
Eigenlijk viel het zwaar tegen, ik mocht niet eesn laten zien dat ik al op m´n pony kon staan en kon galoperen met losse handen Clown

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:07

ik heb mn eerste les gehad toen ik 8 was. Op Skippy Lovers Geweldige pony, inmiddels al behoorlijk op leeftijd maar ze is er nog Lachen Skippy staat bij de mensen waar ook Ailin van Marjolein staat en als ik met Marjo mee ga naar Ailin kan ik altijd Skip nog even knuffen. Superpony

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:52

Mijn eerste les was in Mierlo op de manege waar Heike staat op de pony Ricky... foto's staan in mijn profiel Tong uitsteken
Ik kon mijn eerste les al meteen lichtrijden, dat weet ik nog heel goed. En ik dacht dat lichtrijden en verlichte zit hetzelfde waren Clown

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:02

Ik kan het me niet meer herinneren want ik zat als 2 jarig meisje al op de paarden van mijn oom.........
Mijn eerste les kan ik me wel herinneren. Ik ging samen met mijn broer en vriendin. Ik zat op puk. Een witte hele lieve pony k heb daar ook mijn 2e wedstrijd op gewonnen......
Ik was niet bang omdat ik al vaker op ponys gezeten had!!!!!!!!! Ik mocht gelijk de 1e les al galoperen omdat mijn lerares vond dat ik er goed opzat Haha! ik had een hele mooie zit..................

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 01:17

de eerste keer dat ik op een paard zat kan ik me niet meer herrineren, maar de eerste keer dat ik echt les kreeg wel. ik zat op Grote Fons en kreeg les van Saskia aan de longe, alleen stappen en later draven, maar dat hobbelde wel heel erg. ik weet nog dat ik het lichtrijden heel erg moeilijk vond. ze hadden op mijn manege geen pony's en ik kwam met mijn korte beentjes nauwlijks onder het zadel vandaan (Fons was ook wel een beetje dik...) ik was trouwens 8 en het was op 21 augustus. Lachen
we reden met zijn 2-en ik en Alix.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:08

Ik weet het nog precies.Ik ging met mijn nicht mee naar haar verzorgpaard,dat was Rinkja.want dat was toen nog haar verzorgpaard.Ik had les van haar aan de longe,en ik durfde nauwelijks te draven.
Maar het was wel superleuk!

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:00

Ik weet het niet meer precies, maar me ouders hebben alles opgenomen.Haha! Ik kan me nog wel herinneren dat ik op de oudste pony van daar moest, die was wel heel braaf met rijden maar ik vond em eng omdat ie bijna geen tanden meer had en hij keek zo eng . Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:06

ja dat weet ik. weet niet hoe oud ik was. mocht op het paard van een kennis zitten. vonden mijn ouders zo schattig. nu vinden ze het niet meer schattig met al die koste hihihihi

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:07

Ik moest mijn eerste 9 lessen op een zwart/bruine pony, Zwartje. Het was een hele oude d-pony, hij was ernstig kreupel en kon niet meer geholpen worden, daarom is hij ingeslapen...

Ik herinner mij de les zelf niet echt meer, wel dat ik met opstappen een voetje kreeg en dat ze toen ging uitleggen hoe je de teugels vast moest houden en je beugels in moest doen en ik had een naastloper. ik reed een half uur, bestaande uit stappen en 2 rondjes draf (volgens mij 1 lichtrijden en 1 doorzitten, maar dat weet ik niet meer zo goed...)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:48

m'n 1ste les was toen ik 6 jaar was op een grote bruine C-pony genaamd Beauty. de manege is 2 jaar gelede gestopt en een pensionstal geworden, waar je wel les kunt hebben. en die Beauty is verkocht naar een meisje die der wedstrijden mee rijd, dressuur en springen, die springt nu C-Z en was Limburgs Kampioen

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:55

De eerste keer was op een shet, en ik vond er geen kunst aan! Haha!

Later viel dat toch wel iets tegen.... Lachen

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:05

Ik weet alleen nog dat ik de eerste keer op een hoogbejaarde zwarte shet zat. Ik was toen 3. Kan me niet meer herinneren wat ik ervan vond aha! Gelukkig staat het op film, is altijd leuk om terug te kijken haha!

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:06

Mijn eerste keer op een pony.. toen was ik best wel klein! Geloof een jaar of 6, toen mocht ik nog niet op les.
Mijn zus zat al wel op les, en op de manege waar ze reed hadden ze een of ander paasiets. Dan mocht je paaseieren zoeken op je pony in het bos wat er vlakbij zat, maar je mocht niet van je pony af! Was heel lollig want als er paaseieren op de grond lagen moest je dus maar een beetje vaag gaan doen om erbij te kunnen Tong uitsteken

Mijn eerste les.. hm... ik weet er niet veel meer van! Haha!
Ik was een jaar of 8, en ik reed op Robin, een hele lieve witte pony. Het rijden ging geloof ik wel aardig! Alleen toen ik af moest stappen deed ik dat iets te enthousiast en toen lag ik opeens op de grond Lips are sealed Schijnheilig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:09

Mijn eerste keer op n paard was op een campingboerderij, op n belgisch trekpaard, zie profiel. Daarvoor al wel op pony's (inclusief twee kleine tinkers) Mijn eerste les was in Oosterhout op de teteringse manege toen ik in de tweede klas zat van het vwo, dus ik was toen ehhhh 14 jaar ofzo, was met carnaval dat weet ik nog wel, dus nu 5 jaar geleden Lachen

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:14

Ja ik ging op de camping voor het eerst op een PAARD zitten. Heel lief paardje, al best oud en kon goed met kinderen opschieten. Daar mocht je dan 3 rondjes mee stappen.

Mijn eerste les was op een hele lieve pony: D'ouwe. Is helaas al overleden. Op haar heb ik echt leeren rijden. Ik mocht altijd op haar. Naarmate ik beter ging rijden werd ze ondeuegender, maar in het begin was ze echt heeel lief en braaf. In mn eerste les moest ik ook gelijk achterste voren in stap de bak door. Nou dat was al heel wat hoor, ik vond het helemaal geweldig !!! Die les is nou al bijna 9.5 jaar geleden, maar kan het me nog heeel goed herrineren

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:34

ik weet het nog heel goed, mn eerste les was op de manege op een schetlander want ik was zelf ook nog heel klein. Door die schetlander heb ik goed leren paardrijden en mocht na 3 lessen al naar de volgende groep.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:09

Ach dat was toen alle ellende losbarste Haha! Sindsdien ben ik paardenziek, mijn ouders worden er weleens gek van...
Het begon allemaal in Brakel. Rijden leerde je er echt niet goed, daar heb ik later nog veel last mee gehad want iets wat je aangeleert hebt leer je moeilijk weer af....maar gezellig was het!
Mijn eerste keer was tijdens een kinderfeestje van een vriendinnetje, ik was toen 6 jaar oud. We gingen buitenrijden en ik mocht op Sarah, de slome doos van de manege. Het stelde achteraf geloof ik weinig voor, maar ik was helemaal verrukt! Vanaf toen was ik niet meer van het paard af te slaan. In weer en wind ging ik nog rijden, en het was janken als de les niet door kon gaan Knipoog

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 00:39

Jazeker, dat is nu al 13 jaar geleden, maar weet het nog al te goed, ik begon op de Schieruiters. Ik werd namelijk 3 keer gelanceerd in een uurtje les en iedereen langs de kant lachten me uit. Niet bepaald motiverend. Ik heb daar een maand volgehouden en ben daarna naar een andere stal gegaan. Het was wel een erg leuke paard Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:37

Ik weet het niet meer, maar ik heb er wel foto's van gezien, dat was toen ik ongeveer 2 jaar oud was, toen mocht ik bij mijn neef voor op het zadel op zijn ponytje
Mijn eerste les weet ik ook niet meer precies, wel weet ik dat ik toen 7 was, dat dat op Juultje was en in de bak waar ik nu ook nog iedere week in rijd (alleen dan is de bak wel heel erg verandert)

simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:30

Mijn 1e keer op een paard was in frankrijk ik was nog best wel jong en kon nog helemaal niet rijden maar een vrouw liep naast me en ik vond het helemaal geweldig en sinds dien wist ik dat ik op paardrijden wou en nu zit ik er ook wel heel wat jaartjes op Lachen