Wat moet ik, een van mijn 2 schatten verkopen of niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

Re: Wat moet ik, een van mijn 2 schatten verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:26

Je hebt in principe al je keuze gemaakt..
En ik vind het een dappere beslissing ,want het lijkt me heel moeilijk om je paardje weg te doen..

Maar je geeft aan toch meer met Wodan te hebben, en ook als je naar jullie toekomst kijkt ,is 2 miss te veel..

Dan zou ik op zoek gaan naar een hele goeie baas, en met veel geduld en goed zoeken kan je je paard miss het juiste plaatsje geven..

waardoor hij ook gelukkig is en jij rust heb met je keuze..

En ja mochten de veranderingen eerder komen en je heb de tijd en het geld ,en je kan je aandacht op allebij vestigen en op je gezin , ja dan is het een ander verhaal..

Maar voor nu zou ik zeggen hou vast aan de gedachte die je nu hebt..

Iig heel veel sterkte met je gezin ,de paardjes en je ziekte Vriendjes zijn?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:33

kan het kloppen dat juan v/d zomer al te koop heeft gestaan?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:34

Kun je Juan niet zolang in de opfok zetten en later beslissen als je vriend die andere baan heeft?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:50

Ik denk dat je man gelijk heeft: Juan is straks 3/4 jaar en zal aan de slag moeten. Ik heb zelf 2 paarden en ik weet hoeveel werk het dagelijks is: een man, een kind, je huis en dan ook nog 2 paarden rijden. Dat vraagt meer dan topconditie en ook meer dan 24 u in een dag.
Buiten het financiele gedeelte denk ik dat het fysieke gedeelte al zwaar genoeg is om dagelijks 2 paarden te rijden naast de zorg voor je gezin en huis. Ik zou een goed huis zoeken voor Juan als ik jou was.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:54

Dat is een moeilijke beslissing. Ik heb er een jaar of 10 geleden precies zo voor gestaan, maar ik had maar 1 paard. Ik heb toen rigoreus de beslissing genomen dat hij weg moest, zodat ik het geld uitspaarde en tijd had om me te concentreren op mijn gezondheid en mijn kindje dat 3 maanden na de verkoop geboren is. Het is een goede beslissing geweest, maar het heeft enorm veel pijn gedaan. Ik had dit paard al vanaf 6 maanden en verkocht hem toen hij 5 was, toen ik juist lekker mee aan het rijden was en waarop ik 3 jaar had gewacht en me op had verheugd. Dit paard mocht bij mij oud worden...
Soms lopen dingen in je leven helemaal anders dan wat je had gewild of wat logischer wijs in je lijn lag. Op zulke moeilijke momenten kun je je het best concentreren op wat in wezen het belangrijkst is: je gezondheid, je geluk en daar hoort ook je financiële situatie ook bij. Ik zou zeggen: beslissing nemen en niet meer omkijken.
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:00

Probeer het uit te zingen, kijk wat de toekomst brengt. Niemand is zeker van alles en wellicht komt er een andere oplossing voor jouw.

Kan je niet iemand vinden die op jouw anda wil lessen? Dan verdien je er ook wat aan en dan gaat het rijden onder controle, hoef je niet bang te zijn en krijgt hij ook weer even beweging. Zoveel mensen die geen paard hebben en graag willen rijden en dan ook nog les krijgen. Al laat je haar maar vrij rijden voor een redelijk bedrag, gewoon voor manegelesbedrag en ben je er bij en geef je wat aanwijzingen.

Verkoop er een als je echt zo diep in de oliebol zit dat het echt niet meer gaat. Dan is de beslissing voor je gemaakt, nu niet te vroeg zijn, kan je zoveel spijt van krijgen. MIjn ervaring is dat er altijd wel weer een mazzeltje voorbij komt.

Momenteel rij ik ook niet, maar ik geef mijn paard wel beweging, gewoon longeren in een cirkel kan met en zonder optoming. Kost ons geen energie, desnoods zet je een stoel neer in het midden. Span je een lint tussen B en E en de cirkel maakt hij zelf.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:15

Ik zou zeker Wodan niet gaan 'uit-leasen' (of hoe zeg je dat). Je hebt heel veel met hem en als ik naar mezelf kijk: ik zou er een knagend, jaloers gevoel bij hebben Bloos.

Juan, ja, verkoop is zo te horen een optie. Hij ziet er prachtig uit, dus een baas vinden zal ook niet zo moeilijk zijn.
Ik vind het moeilijk om je te adviseren, want ik kan ook nooit een paardje verkopen, ze blijven altijd maar.....het lijkt me heel, heel moelijk.

Toch, als je jouw situatie schetst denk ik dat verkoop van Juan een goede oplossing is, en dan kan jij ten volle genieten van Wodan.

Jij hebt de lichte versie van MS, mijn moeder (zoals je weet ? ) heeft ook MS. Ook voorlopig nog niet de heel ernstige vorm maar het gaat toch wel achteruit. Zij kan inmiddels amper nog lopen. Komt het bij jou ook ooit zover of kan niemand dat zeggen? 't is een hele lompe vraag als ik het zo lees Nagelbijten / Gniffelen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:31

Hoi Yinari, wat leuk je zo weer te spreken, hoe gaat het inmiddels met je moeder?
Zoals het er nu uitziet komt het niet zover, het gaat al enkele jaren goed en waarschijnlijk heb ik het al heel lang.

Ik heb net nog ee heel goed gesprek gehad met een stalgenoot.
Juan blijft voorlopig, ik ga het uitzingen tot ik meer weet, zoals het nu gaat gaat het en ik moet leren meer te relativeren.
Bram krijgt op kortere termijn die nieuwe functie, en vanuit daar ga ik kijken hoe of wat verder.
Mijn stalgenoot/vriending heeft een dochtertje dat graag wil rijden, zij kan me in het voorjaar helpen met Wodan, zodat ik me zo nu en dan kan concentreren op Juan.Dan kan ik altijd nog een beslissing maken, en daar komt bij dat als het weer straks weer beter word ze dag en nacht buiten zullen staan en niet zoals nu s'nachts op stal en dat scheelt dan weer een boel geld in strooisel.
Verder ga ik iets bedenken waarmee ik geld bij kan verdienen, al moet ik putjes scheppen, ga kijken hoe en Bram heeft gezegd dat hij zijn beunbaantje in de ict wel weer wil oppakken, dus we komen er hoe dan ook!

Krijg het simpelweg niet over mijn hart en wie weet is de toekomst beter, ik wil geen spijt hebben van een beslissing.
En even ter aanvulling, Juan staat niet te koop en zal dus ook niet te koop komen staan!

Bedankt iedereen voor het luisteren en het voelt alleen al beter doordat ik mijn verhaal even neutraal kwijt kon!
Als ik ga kijken, wij geven verder niet om dingen, hoeven niet op dure vacanties, maar zijn blij met onze paarden!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:39

Nou, dan ben je eruit, dat moet voorlopig wel weer een oplossing zijn Ja. Anders beslissen kan altijd nog, bekijk het over een jaartje nog eens, misschien is het achteraf dan weer meegevallen. Ga je er nu niet meer over piekeren dan? Gewoon slapen dus Haha!.

Wij kunnen ook niet op dure vakanties etc, dat is toch een beetje inherent aan niet zo rijk zijn, wél een paar pony's willen en verder niet zo veeleisend zijn. Maar je hoeft er gelukkig niet minder happy om te zijn Knipoog.

Wat ontzettend fijn dat het bij jou stil lijkt te staan, dat is top! Pling

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:37

Harstikke mooi dat je nu weet wat je moet doen
Wens je heel veel plezier verder met je paardjes Lachen

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:45

nou dat is mooi dat je een beslissing hebt genomen waar zowel jij als je partner achter staan. Dat is het belangrijkste!
Ik wens je dan ook alle geluk voor de toekomst !

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:27

Ik denk dat je een goede keus gemaakt hebt. Ja
Zo kun je kijken wat er allemaal gaat geneuren en mocht het echt noodzakelijk worden, kan je hem altijd nog verkopen. En even heel bot gezegt, dan heb je hem waarschijnlijk ook al beleerd, en is hij dus ook meer geld waard.
Dus niet meer piekeren, het kotm vast goed.
Want na regen komt altijd weer zonneschijn he! Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:16

Wat zijn jullie allemaal lief!
Ja ik ga er voorlopig voor en me er even niet te druk om maken, daar heb ik voornamenlijk mezelf mee Knipoog

Ik heb ontzettend veel aan jullie reacties gehad, de leuke en de minderleuke, daardoor kon ik objectiever en concreter nadenken en we zullen zien hie en wat de toekomst ons brengt!

Bedankt!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:06

Fijn dat je mensen in je omgeving hebt waarmee je goed kan praten! Je hebt nu denk ik een juiste beslissing genomen!

Heel veel sterkte en succes maar vooral heel veel plezier en geluk!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:16

Hele goeie beslissing hoor! Ja
En wat fijn dat je man je zo supergoed steunt met alles Lachen En een leuk (bij)baantje voor jou zou ook super zijn toch? gewoon rustig aan wat werk, waar je je eigen tijden een beetje kan bepalen enzo.. Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:02

Fijn dat je nu een beslissing genomen hebt. Misschien eens kijken of je dingen goedkoper kan krijgen? kleding toch maar in goedkopere zaken, speelgoed van andere mensen overnemen, misschien voordeliger voer/stro inkopen door met meerderen te doen.
fijn dat je hulp kan krijgen, altijd meegenomen toch?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:56

Ja ik heb echt geluk met Bram, hij zegt ook altijd ''het zijn onze paardjes!''
Ik heb al een boel luxe geschraot de laatste tijd en zal gewoon nog iets kritischer gaan kijken hoe en wat, en ja moet eerlijk zeggen dat een leuke bezigheid naast de paarden en ons gezin ook niet verkeerd zou zijn Knipoog
Ben nu aan het rond snuffelen of ik op het hooi endergelijke nog wat zou kiunnen sparen, en zoals het er nu uitziet heb ik al een meevaller aangezien de boer voor de ruimte van zijn ''oude'' hooi af moest kon ik de overige balen goedkoper krijgen, scheelt toch weer 7 euro per baal!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:57

MW --> PP