Snel een klik met verzorgpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Maverick_

Re: Snel een klik met verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:52

Valt niet echt te zeggen, bij elk paard zijn karakter en jou karakter weer anders.
Het klikt of het klikt niet Tong uitsteken en de ene keer wat eerder als de andere.
Je moet natuurlijk eerst aan elkaar wennen en een band opbouwen en dan zien hoe het gaat Knipoog

Bij mij en m'n verzorgpony klikte het erg snel, ben echt zo blij met 'm. Hij is echt alles voor me Lovers
Later merk je ook hoe zo'n pony aan jou gehecht raakt. Bijv. heel hard hinniken als je de stal binnenkomt
en zich (eigenlijk) allen maar door mij laten vangen. Schijnheilig

Succes iig Knipoog

Maaar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:34

heel verschillend idd.
mijn ene verzorgpaard heeft van nature een beetje een muur om zich heen. liet zich niet graag knuffelen enz. deed altijd alsof je er niet zo was enzo. maar hij is wel heel lief en betrouwbaar verder, zet geen stap verkeerd. Nu, na een jaartje staat hij helemaal open voor me, is dol op aandacht etc, we hebben nu echt een band!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:40

Nou morgen weer een NIEUWE KANS!!!!!!
ik ga morgen dus ook weer kijken voor een verzorgpony!!
De klik met een eigenaar is er bij mijw el snel (ben best wel sociaal ''al zeg ik het zelf'')
Jullie horen van me!!!:D

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:15

Nee, ik had absoluut niet snel een klik met mijn vz paard.

Zij is van nature introvert en ik zelf ben dat ook.

Nu na een jaar gaat het stukken beter.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 19:39

Hoi ben vandaag dus gaan kijken en nu ben ik dus in me proef tijd:P op het zo maar te noemen!!

Hij is echt lief en denk dat het wel gaat klikken!

xxx

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:46

Ik heb de eerste keren eerst een half uur gepoetst voordat ik ging rijden.
Daarmee kun je hem het beste leren kennen.
Gelukkig is mijn bijrijdpaard van nature al rustig en lief.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:45

Ik ken een super lief mens waar ik bijrijder voor mocht worden. Een lief paard, en heel braaf.
Ja super alleen onder het zadel klikte het echt niet. Wat ik ook probeerde, en honderd stappen terug, ze ging steigeren en aangezien ik geen held ben was helaas na 4 keer voor mij de koek op. Gelukkig heeft de eigenaresse een ander gevonden want ik voelde me wel heel schuldig dat ik het opgaf maar ik voelde me gewoon niet meer zeker op haar.

Het paard dat ik een jaar geleased heb, was wel een redelijk afstandelijk paard maar na 3 maand kwam de band en ik heb vanaf dag 1 een goed gevoel gehad, en nu mis ik haar nog steeds maar ja......

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:49

altijd heel verschillend, maar neem altijd de tijd zal ik zeggen. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:43

Ligt aan het paard.
Ramona bouwt een muur om zich heen, en als je die dorbroken hebt, heb je een fantastisch paardje!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:43

Zelf had ik vrij snel een klik met mijn verzorghaffie..
Ze was nog niet ingereden en heb eerst een maand gewoon gekroeld en gepoetst.. Zo hebben we elkaar goed leren kennen en het was echt liefde op het eerste gezicht... :+:

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:28

Eerst was er nog niet echt een klik, al moet ik eerlijk bekennen dat ie me soms nog wel eens in de maling neemt, maar ik merk wel dat ik een betere klik heb met hem. Maarja, een paard moet je gewoon goed leren kennen. De ene doet er een maand over, en de andere ruim een jaar/1.5 jaar.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:45

Mijn eigen vz pony heb ik noch niet zolang, Maar kende ik al wel een tijdje! Ik had niet gelijk een klik met haar maar nu al wel ;) Ieder paard is anders en misschien heb je wel helemaal geen klik met hem/haar. Je weet maar nooit! Maar als je lekker bezig bent komt die klik er vanzelf wel ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:04

Met Pless had ik echt met de eerste keer dat ik op hem reed een klik.
Avant heeft het echt moeten groeien, kon hem eerst niet eens aaien. Maar nu is dat er wel. Minder als Pless, maar Avant en ik hebben wel iets samen...
Ligt dus echt totaaaal aan het paard, en aan jou...
Ik moest in de les eens op Flora, het paard van mijn buurmeisje, super braaf, heel netjes te rijden enz. Maar ik had gewoon niks met haar, en zij niet met mij. En dat is op de foto's van die keer ongelofelijk goed te zien ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:42

Het ligt aan jouw en aan het paard.
Ik heb op mijn elfde een arabier gedaan voor ongeveer 6 maanden geen klik!
Toen daarna ging ik een shetje doen echt een knuffel(L)Gelijk een klik!
Ik heb toen bij een handelaar verzorgt had met de meeste binnen twee weken een klik en met Fydako gelijk een klik^^!
Bij mijn huidige verzorgpaard had ik niet meteen een klik, ze was wel lief maar af en toe had ze een raar gedrag^^ ik had toen na 6 maanden een hele goede klik!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:25

Is bij elke pony anders....
Ik ben eerst bij een handelsstal geweest, daar was wel een heel leuk ponytje, maar die was te klein voor mij om te rijden. Een van de rijponys was ook wel leuk, aar wel ontzettend moeilijk om te rijden (heb nog nooit in zo'n korte tijd zoveel geleerd :D) Maar de stal vroeg iets te veel van mij, dus ben ik na een paar weken alweer gestopt...
Toen een ander ponytje, daar was totaal geen klik mee, terwijl het beestje op zich heel leuk was, en ook aardig braaf met rijden ed. Toch ben ik er (door mijn schuld) een keer behoorlijk hard afgevallen, en ben daar toen ook maar mee gestopt...
Inmiddels heb ik al een tijdje een leuke verzorghaf waar het supergoed mee klikt! Heb dus nu pas echt mijn paardje gevonden! :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:36

Gestopt omdat je eraf viel?

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:12

Zoals ik bij mensen heb heb ik ook bij paarden. de eerste ontmoeting heb ik zeker geen klik met een paard omdat ik nog niks voel hoe lief die ook is. een klik krijg je denk ik pas als je dingen mt hem mee maakt , als er vooruitgang boekt.

ik heb nu een nieuw verzorgpaardje en die klik begint nu paste komen en ik doe hem al 2 maaandjes ongeveer.

zolang jij goed voor het paard bent, spullen en het baasje zelf kan er weinig fout gaan denk ik :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:22

Lieszje schreef:
Gestopt omdat je eraf viel?

OMdat de eigenaar me er niet meer op wou hebben, hij zei dat hij bij dat meisje wat hem eigenlijk reed veel beter liep, en dat ik hem zo alleen maar verpeste...
Persoonlijk denk ik dat het nog wel mee viel, alleen de klik was er niet..
Rij nu weer een 3/jarige (bijna 4) en daar gaat het supergoed mee :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:40

ik heb een hele lieve verzorgpony en daar had is al snel ee supeeer band mee! en mijn bijrijdpony kom ik wat minder vaak.. en ik denk met me vz pony beter dan bijrijd .

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:56

Ik heb een hele goede band met mijn vzpaard (gelukkig)
Ik kan er in iedergeval alles wel mee. Met rijden gaat het met ups en downs, maar als ik haar de oren van de kop klets gaat het super.
De eigenaren van mijn vz paard zeggen ook altijd tegen mij van:
Wat jij allemaal wel niet met dat paard kan en doet is ongelovelijk, wat hebben jullie een band samen! Dat stimuleert mij ook erg moet ik zeggen!
En Lotte, die goede band met ons deetje heb jij ook! Jullie zijn echt een superstel samen en ik weet zeker dat jullie het met z'n beiden heel erg ver gaan schoppen!!!

Jewell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:13

Ik vond haar in eerste instantie niet zo heel geweldig :o , maar toen ik haar eens
ging poetsen en een praatje maken ^^ bleek ze een enorme schat te zijn.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:15

ik heb sinds denk ik 4 maanden een vz, super lieve pony. maar echt een uitprobeerder.
vreselijk eigenwijs maar luisterd al steeds beter, en daar ben ik heel blij mee :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:48

Bij de ene is het sneller als bij de ander. Het licht er ook aan hoe vaak je komt, hoelang je dan komt, wat je met hem doet etc.

Bij mij was de klik er 'redelijk' snel, maar ze was in het begin ook echt heel erg mens schuw naar mijn idee. Zodra je de wei in kwam gallopeerde ze weg, en het halster heb ik aangekregen met een appel erbij. Dat halster heb ik toen een tijd achter elkaar aangelaten, dag en nacht. Ze vond het halster niet erg, maar ik was bang als ik het eraf haalde, het weer met veel moeite aan moest krijgen. En dat is ook niet leuk voor haar. Borstelen ging snel, longeren deed ze ook vrijwel meteen goed. Alleen de commando's gingen niet bepaald lekker meteen. Nu wel. Toen ingereden, en nu ben ik er te groot voor en doe andere dingen met haar. Onze klik is nu wel súper, en ze is ook totaal niet bang meer voor mensen. :D

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:18

ik denk dat het heel erg ligt aan het paard zelf en hoe jij zelf bent ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:20

Verschillend idd.
;) Ik heb vaak snel een klik met een pony.
En vaak weet ik ook snel wanneer ik géén klik met de pony heb.
Juist als ik vaak bij die pony ben & we
samen vooruitgang maken. Dat 's
echt een fantastisch gevoel! :)