Buitenrijden in het donker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Buitenrijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:02

mijn paardje staat naast de stal waar ik ooit een supercoole poown heb verzorgd. Daar had ik 1 keer een buitenritje mee gemaakt toen het schemerde, en toen ik terug was was het inmiddels donker, ruiterpad was ook amper te zien maar hij wist precies waar die moest lopen. was spannend maar dat doe ik echt never nooit meer Nagelbijten / Gniffelen. gekke dingen gebeuren hier en zit midden in het bos.
alles is onverlicht daar dus is gewoon ook echt eng op de fiets.

het lijkt me wel super relaxt om vlakbij een woonwijk mn paardje te hebben, 'savonds een buitenritje door de wijk lijkt me echt heerlijk Haha!

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:21

Heb op advies van de paardendokter 6 weken stap therapie op het harde. (Kleine blessure op de aanhechting van de tussenpees op het sesambeetje) Dus ook ik moet er maar aangeloven om in de schemer/donker de verharde weg op te gaan. De eerste 2 weken kunnen nog wel in het daglicht (Vakantie yay!) Maar daarna wordt het toch echt wel na werktijd. Heb vandaag dus 4 grote been reflectoren gekocht en van die arm of been bandjes met let lichtjes. Heb van mijn stal genootje zo'n reflexterende uitrij deken te leen gekregen. En ik had nog een petzl voor om mijn cap. (lol, net een grote koplamp op je hoofd)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:41

Ik ga regelmatig met mijn paarden in het donker op pad, het moet wel want het is vroeg donker. Het kan bij ons in de buurt ook wel want het is daar niet zo druk. Uiteraard hebben we verlichting om en reflecterende hesjes aan.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:44

Ik rijd ook wel eens in het donker buiten. Na het werk samen met vriendin/stalgenootje.
Reflectie uitrijdeken, knipperhestje, reflectiebeenbescherming, reflectie hesje, en nog meet rood en witte lampjes.

Nog nooit problemen mee gehad. Ben goed zichtbaar!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:56

Ik vind dat niks. Ik vind het met licht al eng, laat staan in het donker. Huilen van het lachen
Bovendien mag ik nooit naar de paarden als het donker is. Huilen van het lachen (met uitzonderingen natuurlijk)

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:48

weetje wat ik wel vind als bestuurder van een auto,dat de reflectie die gedragen word vaak zo hoog zit,dus de ruiter of hoog aan het paard,laag aan de benen van het paard en aan de beugels zou mijn inziens ook prettig zijn.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:16

Yep, bijna elke dag Ja
Ik heb geen bak tot mijn beschikking en rijd dus altijd buiten. Normaal in het bos/door de polder.
Maar in de wintertijd houd ik het bij een rondje door de buurt. En pony is op dit moment herstellende van een peesblessure, dus nu komt het wel goed uit dat ik toch alleen maar op het harde kan stappen.

We gaan wel als kerstbomen op weg Haha!
Reflecterende uitrijdeken, bandjes om haar benen, lampje in haar staart, reflecterende band om haar hals, klein lampje aan de frontriem. Ik heb een reflecterend hesje, lampje om mijn arm, lampje aan m'n laars en reflecterend bandje om m'n cap.
Dus we zijn goed zichtbaar!