Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MirageGidran schreef:Ik had een bijrijdster die niets hoefde te betalen voor 1 a 2 dagen per week. Ik heb d'r maar 4 weken gehad, maar elke keer als ik belde of ze extra wilde kon ze niet en voelde zich ook totaal niet verantwoordelijk voor mijn paard. Zo van "het is jouw paard, ik kan niet, dus zoek het zelf maar uit"
Nu kan ik me herinneren van mijn bijrijdtijd, dat ik altijd ging als ik extra werd gevraagd, ik voelde me ook verantwoordelijk voor dat het paard eruit kwam en goed verzorgd werd. Ik sprong bij waar ik kon. Nu had zij dat gevoel dus duidelijk niet en juist als je een paard net verzorgt, dan laat je toch wel telkens je goede wil tonen enzo?
Bovendien kwam Mirage er telkens (toevallig?) maar kort uit, 20 minuten longeren, 30 minuten rijden, kortom; veel te weinig beweging kreeg ze.
Nu vroeg ik me af; zouden mensen meer gemotiveerd zijn als ze moeten betalen??? Omdat het ze dan geld kost, zouden ze dan minder makkelijk zijn????
Overigens is ze nu zelf gestopt, want ze vond 1 keer per week te weinig, en ik was er nog geen eens rouwig om.............![]()
Maar wat denken jullie van bovenstaande?
Citaat:ik ben daardoor heel sterk van mening dat een bijrijder idd verantwoordelijkheid moet tonen en moet komen opdagen wanneer dat afgesproken is (en dus moet doen wat van hem/haar verwacht wordt en dat moet je dus goed van tevoren vastleggen => COMMUNICATIE is het toverwoord), maar ik ben er absoluut niet voor dat eigenaren financieel of voor de verzorging 100% afhankelijk zijn van een bijrijder. ik zal het nooit hardop tegen die mensen gezegd hebben, maar de redenering "wees blij dat ik je paard rijd" vind ik namelijk wel degelijk [b]opgaan op het moment dat die mensen het om wat voor reden dan ook niet redden zonder jou. het spijt me zeer, maar dan hadden ze maar [/b]geen paard moeten kopen!