Advertenties..waar erger jij je aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:51

Hogere of normale prijsklasse erbij zetten vind ik nooit zo erg, je kunt altijd even bellen om de prijs te vragen. Willen ze die over de telefoon niet geven dan is het jammer, geen handvol maar een landvol!

De rest van de dingen die hierboven genoemd zijn vind ik irritant en die mensen zou ik ook niet snel benaderen. Zeker slechte foto's heb ik een hekel aan...Of inderdaad net zoals kawa zegt, slof erom paard in de krul en die foto erbijzetten Frusty

fjordentinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:37

Tiffany schreef:
Tja ik zie zo vaak staan "gloednieuw paard":?

idd! Vind ik zo'n rare uitdrukking voor een paard.
Krijg je 'm nog helemaal in de originele verpakking, met strik enzo eromheen dan Verward *LOL*

Wat ik ook raar vind is de naam van het ras fout spellen (bijv. tinGker... Scheve mond )

Maar goed, zo zijn er wel best veel rare advertenties waarbij ik denk, 'hoe kán dit... Scheve mond '

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:45

VaN DiE AdVeRtEnTiE's DiE oP dEzE mAnIeR gEsChReVeN zIjN..

Jeetje, wat vreselijk irritant!! Misselijk

Bovendien doodvermoeiend om te typen ook!! *LOL* Zonde van de tijd en ik knal de boel meteen weer dicht! Knipoog

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:07

Mijn toppunt van irritatie?: Gevraagd minishet of falabella liefst gratis, wordt echt gek Boos! van de mensen die denken dat een kleine of slanke (of nog erger; geschoren) shet een falabella is! En een echte falabella kost minimaal €10.000! En falabella´s zijn echt niet kleiner dan shetlanders, minishets zijn vaak nog kleiner. Er zit hier vlak bij me een fokkerij waar ze echte(!) falabella´s fokken en ze hebben er maar één rond de 80cm de rest zit zo rond de 90, en ik moet zeggen ik vindt ze niet eens mooier dan een shet. Ze kunnen wel héél mooi ruim lopen, maar verder....

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:21

Jaa ik las een leuke in Paard & Sport. Twee meisjes van 9 en 10 jaar wilden graag een verzorgpony. De een reed 7 en de ander 8 jaar... Haha!
Nog een: Iemand zocht een verzorgster voor haar Shetje maar die persoon moest wel minstens toen jaar rijden Verward wat voor supershet zou dat geweest zijn dattie ieder willekeurig kind van minstens 15 jaar houden kon? Of was het soms zo`n kreng dat iemadn zoveel rijervaring nodig had. Vaag
Laatst bijgewerkt door Pjelk op 19-02-03 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:27

Waar ik me aan kan ergeren:
zoals al eerder gezegd, slechte foto's. Doe er dan geen foto bij.

Of een advertentie: super luxe/chique .... met zeer veel talent. Belofte voor de toekomst.
En dan zie je een doodnormaal paardje. Je zal maar 2 uur in de auto zitten naar dat 'super paard'.
En dan een 'gewoon paard' aantreffen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:32

fjordentinker"]
[quote="Tiffany schreef:
Tja ik zie zo vaak staan "gloednieuw paard":?

idd! Vind ik zo'n rare uitdrukking voor een paard.
Krijg je 'm nog helemaal in de originele verpakking, met strik enzo eromheen dan Verward *LOL*

Wat ik ook raar vind is de naam van het ras fout spellen (bijv. tinGker... Scheve mond )

Maar goed, zo zijn er wel best veel rare advertenties waarbij ik denk, 'hoe kán dit... Scheve mond '
[/quote]

NEEEEEEEE ik wil er een gouden lint omheen Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:44

"Hij is goed in dressuur, maar er moet wel wat aan gedaan worden."

Dat heb ik een keer gehad bij een bijrijdpony, kom ik daar, blijkt dat beest echt nergens meer op te reageren!

En Ik Irriteer Me Ook Aan Advertenties Waarbij Ieder Woord Met Een Hoofdletter Begint.

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:54

stef schreef:
ook zo leuk, ik zoek een verzorgpaard/pony/veulen/shetlander, en ik wil graag rijden.

Dit staat altijd in een advertentie kan ik me echt aan ergeren Lips are sealed Je zet er toch niet bij dat je er graag op wilt rijden dat zie je dan toch wel later als je eenmaal een vzpony hebt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:28

Paard te koop. Wel een omschrijving van het paard maar of geen prijs of een leftijd. Ik wil graag complete advertenties

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:31

Wat jullie hierboven hebben genoemd erger ik me ook behoorlijk aan.

Laatst was ik trouwens aan 't zoeken naar advertentie's met zwarte paarden, ze moesten er wel 'n foto bij hebben. Blijkt dus dat elk paard dat erg donker is meteen zwart genoemd wordt. Er waren er 'n aantal die waren toch duidelijk donkerbruin Scheve mond Zoekt ook lekker handig Frusty

Of bijna lege advertentie's, staat er alleen: Aangeboden: Shet
Moet je eerst gaan bellen ofzo voor info over hoogte, geslacht, kleur, papieren, afstamming enz. Toch weer extra moeite en mensen kijken toch meestal verder voor dingen waarvoor minder moeite voor info gedaan hoeft te worden Haha!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:33

magriet schreef:
Paard te koop. Wel een omschrijving van het paard maar of geen prijs of een leftijd. Ik wil graag complete advertenties

Ik was net aan 't typen toen je dit plaatste Tong uitsteken Da's idd ontzettend irri Scheve mond

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:51

Ethelate schreef:
aan onvolledige advertenties, foto's waar je amper iets op kan zien...

Het is toch niet moeilijk om even leeftijd, schofthoogte enzo te noteren?
Of Normale prijsklasse voor dit wereldpaard, en dan is het een fantasieprijs...

precies!
maar dat niet alleen in paarden, maar ook in de spullen.
je stuurt een mailtje met vraghenen misschien op 1 vraag krijg je antwoord.
en je weet pas als iets kapot is als je ernaar vraagt.
zoveel moeite kost het toch niet om even de staat en kleur erbij te vermelden?

met zo'n mensen wil ik niet eens zaken doen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:41

Tessebes schreef: Ik Irriteer Me Ook Aan Advertenties Waarbij Ieder Woord Met Een Hoofdletter Begint.

Ik ook!!! Zo irritantant! Of uh, verzorgpaard/pony gevraagd. Prijs: Als u niks vraag tvraag ik ook niks.
Dus als ik 50 euro per maand vraag, zou zij dat ook vragen. Heel vreemd Scheve mond

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:14

Van die kinderen die een pony zoeken voor 100-200 euro. Tja dan denk je ok een shetlander zou dan nog gaan.
Willen ze een pony, van dat of dat ras, moet minstens zo groot zijn.. Misselijk Allemaal eisen waar de prijs dus niet aan voldoet Haha!

O en waar ik me ook aan erger op marktplaats bijv. wat ze bieden onderaan. Van die akelig lage bedragen en dat je dan vaak dezelfde persoon bij verschillende paarden zit staan.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:54

Aan die nutteloze advertenties van kinderen erger ik me niet zo. Ik erger me meer aan mensen die 10000 euro willen voor een paard dat op m niveau loopt, en de WP dan? Ook erger ik me eraan als belangrijke informatie als leeftijd en schofthoogte word achtergehouden, terwijl dat zo ongeveer het belangrijkste is als je een paard koopt.

fjordentinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:12

Pjelk schreef:
Jaa ik las een leuke in Paard & Sport. Twee meisjes van 9 en 10 jaar wilden graag een verzorgpony. De een reed 7 en de ander 8 jaar... Haha!

Of ze zijn heel jong en dan ook nog gevorderd én hebben 'heel erg veel' ervaring Haha! Frusty *LOL*

Loendri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:28

Hoi mijn naam is melanie
ik ben 9 jaar oud ik ben
op zoek naar een verzorg
pony of eigelijk een shetlander
ik kan heel goed rijden ik zit
in de gevorerd ik kan ook heel goed pony's
inrijden.

omg een kind van negen dat ponys heel goed kan inrijde (dik nekje)

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:52

ergernissen Haha! :

- onduidelijke of slecht gemaakte foto. Foto's waar het paard zo onvoordelig mogelijk op staat vind ik heel irritant. Ik snap niet dat mensen niet de moeite nemen om een goede foto te (laten) maken. Met een wazige foto van een hoofd heb ik niet zoveel Haha!

- onvolledige advertenties. Je ziet het nog genoeg, advertenties waarin stokmaat, leeftijd, kleur en zelfs geslacht soms ontbreken. Daar kun je natuurlijk altijd voor bellen maar ik vind dat dit soort kenmerken toch minimaal vermeldt moeten worden.

- En idd ook "..paard loopt op z2 niveau..." Dit is toch wel een beetje misleidend.

- "..paard moet met zeer grote spoed weg.." of " anders gaat ie naar de SLACHT!!!!" waarom?? je hebt hem al zoveel maanden gestalt staan, waarom nu ala directo weg? Dan moeten ze er toch wel een hele goede reden bij vermeldt worden. Dat je gaat studeren of bijna moet bevallen kun je toch ook wel wat eerder aan zien komen Haha!

- advertenties met spelfouten zijn ook heel vervelend, dan neem ik de verkoper al niet serieus meer Haha! ook msn-taal doet het slecht bij mij.

..hmmm volgens mij was dit het wel ongeveer Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:14

Ik erger me aan:

- Advertenties waarbij elk woord met een hoofdletter begint
- Onvolledige advertentie's
- Slechte onduidelijke foto's
- MSN-taal (zo iemand neem je toch gelijk niet serieus meer)
- loopt op m2-niveau, maar nog niet uitgebracht (als het paard zo fantastisch is, waarom nog niet uitgebracht en hoe kunnen zij oordelen of het paard dat al kan)
- Of een verzorgpony gezocht en dan verschrikkelijk veel eisen, of er veel betaald voor willen hebben
- Gezocht een pony en dan veel te weinig willen besteden, ik zou zeggen spaar dan nog even door en hoe wil je dat beest gaan onderhouden dan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:27

Ik vind het zinnetje loopt op ...-niveau alleen nuttig als het om profs gaat *LOL* (en die verkopen hun paarden meestal niet op deze manier)
Elke 'amateur' kan wel zeggen dat het paard een bepaald niveau heeft. Mijn paard kan ook een hindernis van 1.30 wel springen en schouderbinnenwaarts lukt ook wel Haha! Z-springen klaar en M-dressuurniveau dan maar Verward Tong uitsteken

max_gekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:28

Ik Boos! HAAT Boos! die stomme advertenties van GEZOCHT MET NOOD, dan ga je kijken en wat staat er? Een verzorgpony, paard of shetje, als je zo graag een verzorgpony wil zet dan neer; Aangeboden
bijrijdster/verzorgster dat klinkt tien keer beter dan verzorgpony gezocht met nood! Frusty echt stom als je zo een verzorgknol zoekt!
doei

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:40

Nu even de andere kant van het verhaal. Sommige onvolledige advertenties zijn niet expres verkeerd geplaatst. Ik had dus voor mensen die geen internet kennen (en zelfs nog nooit met een computer omgegaan zijn Haha! ) verteld hoe ze op marktplaats een advertentie konden plaatsen. Hun zoon zou het wel even doen. Ik heb de advertentie opgesteld en naar hem gemaild. Staat er later maar heel weinig op.
Een leek vind heel snel al iets te veel.

Ik heb geen moeite met slechte foto's op zich, je moet er toch door heen kijken en het paard in werkelijkheid zien. Wel erger ik mij aan gemanipuleerde foto's (opgerekt, gekanteld enz) en aan foto's van alleen het hoofd.
En verder vind ik M-niveau inderdaad irritant, maar aan de andere kant wil ik als eerste paard een groene, dus dan is dat niet interessant.

1.58 maar oogt groter vind ik ook irritant. Die zijn mij gewoon te klein, het zijn nog gewoon pony's zeg maar.

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:47

Advertenties die geschreven zijn vanuit het paard zelf... Misselijk

"Ik ben Dinky, ik ben een pony van 9 jaar oud en ik zoek een nieuw baasje...blablabla"

Of deze heb ik ook wel eens zien staan:
"Gratis af te halen; Kittens, anders krijgen ze zwemles"

Vreselijke mensen, die dat verzinnen!!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:33

Waar ik me aan erger, zijn vaak de foto's, niet hoe ze erop staan, maar wat er op staat.
Nu kijk ik bijna alleen bij verzorgers/bijrijders aangeboden/gezocht en niet bij te koop aangeboden/gezocht, dus daar praat ik even niet over.

Bij aangeboden verzorger/bijrijder staan er soms foto's van paarden waar je verwacht een foto te zien van diegene die wat zoekt (wat voor nut het dan ook heeft, want je zoekt echt geen bijrijder uit op uiterlijk neem ik aan), eventueel op een paard zittend.
Maar je ziet dan dus vaak een foto van een paard, super show modelletje ofzo, dus je weet dan wel dat het van een of andere site is geplukt.
Daar kan ik me aan irriteren.
Hetzelfde geval als zo'n foto staat bij een andere advertentie, je weet haast wel zeker dat het niet zo'n pony is die daar wordt aangeboden.