Welk paard past bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Welk paard past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:17

Gewoon zoeken naar een paard dat bij je past. Advertenties doorspeuren en de paarden die je bij blijven gaan bekijken. Dan kom je vanzelf het paard tegen dat bij je past. Ga alsjeblieft niet teveel op het ras letten. Koop gewoon een lekker wat ervarener paard, een jaartje ouder is niet zo erg.

friendly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:15

luchtenburg schreef:
tinker - trekpaard?

dat denk ik ook

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:22

inderdaad tinker of trekpaard maar ik vind tinkers het leukst xd

rebel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:47

Fjordje, Haflinger, Welsh cob,

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:50

tinkers zijn super leuke paarden!!!
je kan er vanalles mee en ze zijn vaak ook lekker rustig maar toch voorwaards en ze zijn ook sterk Pling

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:06

Waar je wel op moet letten is dat de rug van je toekomstige paard ook niet té kort is. Dan zit je namelijk met het probleem dat er alleen een kort 16,5" of 17" inch zadeltje op zijn/haar rug zal passen. Tinkers, haflingers e.d. hebben vaak toch wel een erg korte rug. Mijn advies; veel rondkijken! Je komt vast wel jouw droompaardje tegen! Veel succes met je zoektocht!

Pebbles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:18

Je kunt ook naar shires kijken zijn ook leuke koudbloeden heb er zelf ook 1!
Lekker koel in de kop, maar ook met streken hihi
Ik vind het een superras en je moet kijken waar de klik zit.
Zelf zocht ik een shire en wou een grote maat omdat het gentle giants zijn.
Toen kwam ik Pebbles tegen een shire van 1.67 en boem het was er.
Schwarzwalder Fuchs is ook een heel mooi ras.

rockgirll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:18

fjord . Clown

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:07

Hallo, dankjewel allemaal voor de reacties! Lachen

Ik wilde even laten weten waar mijn beslissing op gevallen is! En dat is toch geen paardje..
Ik heb 4 superlieve geweldige beestjes hier op stal staan en wil daar gewoon mee verder gaan.
Ondanks dat mensen mij niet te zwaar vinden voor "de haflinger" vind ik mij wel te zwaar voor mijn haflingers.
Aangezien Marnix even een tijd nodig heeft met z'n rug en daarmee eigenlijk alleen maar mag wandelen gaan we dat gewoon heel veel doen en probeer ik samen met poown m'n conditie op te bouwen en af te vallen..!
Over een tijdje kunnen Mar en ik dan weer lekker gaan opbouwen en de andere paardjes worden dan ook weer door mij bereden Lachen

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:05

Linda_W schreef:
Hoi, dankjewel!

Ja een trekpaard vind ik zelf erg leuk Ja

Van tinkers hoor ik soms dat ze best moeilijk kunnen zijn?

tuurlijk, alle paardjes zijn soms toch best moeilijk, trekpaarden hebben het vast ook wel en die zijn nóg sterker dan irish cobs Knipoog Irish cobs zijn geweldige paardjes om buiten te rijden
Haha! maarja, dat is mijn mening.

edit, zie net je post, jammer Haha!

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:12

hoi als je een haflinger leuk vind val je zeker voor de schwarzwalder fuchs,mooi donker roodbruin met lichte manen en staart,groter en sterker dan de haf,maar heerlijk cool en zeker niet saai,wat ik persoonlijk een prettige comby vind.
kijk hier eens als je tijd hebt ,http://users.skynet.be/snoopy/ mischien heb je hier iets aan.

prettige jaarwisseling Clown

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:39

Tja, ik zou niet specifiek naar het ras gaan kijken, er zijn zoveel paarden, en ze verschillen allemaal zo van karakter.
er kan ook wel een paard tussen(warmbloed) dag heel rustig is, ondanks zijn/haar ras.

Maar als je echt wilt kiezen, moet voor een koudbloed gaan, naar mijn mening en ervaring zijn ze vaak nèt iets koeler en rustiger. Maar vaak wel iets eigenwijzer.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:33

Zou naar een leuke/coole stevige kruising gaan zoeken.
1tje die behoorlijk aan de maat is rustig karakter heeft met de nodige ervaring in het verkeer en buiten in het bos ect.

kruisingen met iets van tinker/fries/haflinger/fjord enz erin zou misschien leuk zijn voor je.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:41

Dan kan ik maar 1 ras bedenken: Een Schwarzwälder Fuchs!
Hij lijkt qua bouw op de Haflinger, maar met de kleur van een Rocky Mountain. Ze zijn niet belachelijk groot maar ze zijn wel oersterk. Je kunt er alles mee doen, rustig buitenritje maken, aangespannen, zelfs op hoog niveau dressuur rijden en wat sprongetjes maken is geen probleem! Ze zijn nergens bang voor, gaan er niet snel vandoor en zijn echte vriendjes voor het leven. Volgens de fokkers worden ze zadelmak geboren, en ik moet toegeven daar hebben ze gelijk in. Ik heb mijn Fuchsje ongelooflijk snel zadelmak gemaakt!

kortom: Ideale paardjes! *D

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:31

Haflinger ofzo!
Net als de rest zegt; iets stevigs!
Daar kun je fijn mee buiten rijden :D .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:33

Even off topic er loopt een afval topic daar kan je veel steun vinden ik weet niet of je wil afvallen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:34

zie mijn profiel waar ik op rij :D

ik ben 172cm en weeg nu 85kg maar heb er 89kg gewogen en heb een zadel van zo`n 17 kg erop liggen :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:36

Nou dan ben je toch mooi 4 kilo kwijt, en zo zwaar vind ik je niet hoor er zijn genoeg paarden die jou best willen dragen.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:45

Ik denk dat je niet naar het ras moet gaan kijken.
Want sommige zeggen fjord want die zijn super chill. (niet lelijk bedoeld ofzo tegen die mensen.)
Maar mijn fjord is totaal geen rustig paard.
Rent ervandoor en is eigenwijs als ik weet niet wat.
(dit ligt ook wel een beetje aan ze leeftijd, maar hij heeft ook veel energie.)

Ik denk dat je het beste naar het karakter en de bouw van het paard moet kijken.
Zoals sommige al zeggen trekpaarden lekker cool in hun hoofdje en ook stevig gebouwd.
Nou veel succes met het zoeken van een geschikt paardje!
Groetjes.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:55

Ik vind het te weining informatie om te kijken wat bij je past, o ja je bent 90 kilo nou tjee wat zwaar zeg.

Wat zoek je voor karakter in een paard?
Wpner zou meschien iets voor je zijn maar wat zoek je hittepetit, lief en meegankelijk of brutaal, tjee kom je hier toch niet verontschuldigen voor je gewicht, ik ben ook zwaar maar duh.
En jij weet ook wel dat je niet alleen een paard op je gewicht uit moet zoeken, ik kan ook geen shet rijden, arme dier zou er onder bezwijken maar toch liever zoek ik iets uit (heb megakanjertrots kwpner) op wat ik wil en verwacht van een paard.

Bokkers dit is jullie schuld, mensen met overgewicht, zoals ik kunnen geen topic meer openene en door jullie reacties worden wij onzeker, nou ja ik niet, dikke schijt voor jullie maar ik krijg sinds bokkers weten dat ik overgewicht heb wel veel mailtjes van dikkerdjes, jammer dat jullie zo met je oordeel klaar staan en mensen niet in hun waarden laten.

Een trekpaard voor ts, schaam je eigen, mannen rijden op paarden mannen wegen zo rond de 80 en 100 kilo en rijden gewoon op mormale paarden, bah wat een rotantwoorden

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:24

bezelbub schreef:
Een trekpaard voor ts, schaam je eigen,

En wat is er dan mis aan een trekpaard?
Oke, mijn keuze is het niet, maar ik ken meerdere mensen die er ziels gelukkig mee zijn (en daarvan heeft er geen een overgewicht!) :Y)

Maar dat bokt een 'beetje'
kilofoob is, daar geef ik je stiekem wel een beetje gelijk in. ;)
Laatst bijgewerkt door idje op 06-02-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:27

Een groot knuffel paard :P
Zoals idd een fries, tinker of iets in die richting:P

In de dingen wat je zegt zie ik mezelf ook wel een beetje in terug:P
Ik verzorg nu al een tijd een groot fries paard, echt een knuffel dier maar af en toe wel een eigen willetje maar dat is juist leuk:)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:34

Misschien is een schwarzwalder fuchs iets voor je?
In verband met je gewicht zou ik in ieder geval extra goed op de bouw van een paard letten, dus onafhankelijk van het ras, bespiering en leeftijd. Want paarden kunnen enorm sterk zijn, als de groeischijven niet gesloten zijn kunnen ze nog niet zo veel hebben.