Gedesullisioneerd !! Met spoed nieuwe plek gezocht !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Re: Gedesullisioneerd !! Met spoed nieuwe plek gezocht !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:34

kan helemaal niet tegen haast, moet al genoeg haasten om het schip te trekken. Kan dit er helemaal niet bij hebben,

ik denk dat als ik ben uitgepakt, in mijn nieuwe huis .... ik inderdaad zal moeten wennen aan het tempo.
en misschien zelfs aan de vriendelijkheid. Maar het vooruitzicht dat mijn ventjes straks lekker aan huis zijn, een eigen bak, weiland met een boompje om onder te schuilen zorgt dat het wel doortuft.

Ook vervelend dat nou net mijn dochter dit weekend haar verjaardag viert ..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:41

laat dit je niet kisten hoor. Ach gut

vooral geen overhaaste beslissingen nemen en rustig je tijd nemen om een andere stal te vinden.
hij kan je paarden immers niet aan een boom knuppen, want hiero in drenthe is dat beulerij Tong uitsteken

nee echt hoor, stressen heeft geen zin al lijkt het van wel.

misschien een beetje kort door de bocht verteld van mij, maar op iets anders kom ik gewoon echt niet uit Tong uitsteken

succes ermee Ach gut

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:41

Jeetje wat een vervelend verhaal zeg!
Zoals al gezegd is een mondelinge overeenkomst ook bindend. Dus jammer dat je niet geen contract getekend hebt, maar je bent er toch niet heengegaan (en hij heeft je waarschijnlijk niet aangenomen) met het idee er zo snel weer weg te gaan?? Dus de vlieger wat betreft het contract gaat niet op. Mondeling = bindend punt.
Het is echt een rotsituatie want het vertrouwen in die man is waarschijnlijk 0,0. Toch zou ik rustig opzoek gaan naar een nieuwe plek en je niet laten opjagen. Jij staat (tot Juli!!!) volkomen in je recht!
Veel succes..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 01:01

Ja het is inderdaad gewoon een ROT situatie ,

en voel me er helemaal niet blij van, vooral voor mijn meid die na een harde val en zware hersenschudding net weer een beetje aan het opkrabbelen was. Zij had zo een zin om les van hem te krijgen, dat ging ook lekker en ik had het idee dat hij erg tevreden over haar was. Zij keek me echt met ogen aan van ..... UHHHHHHH. Ik geloof dat ze het ook niet helemaal wilde horen, ik zag gewoon aan haar dat het een klap in haar gezicht was. Ze begreep er niks van,

Ach morgen is weer een nieuwe dag, zoals men dat zegt....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:52

Ik kan mij voorstellen dat je hier enorm mee zit, ik heb zelf ook zoiets gehad, binnen 3 weken moesten pensionklanten een andere stal zoeken omdat de eigenaar er vanwege een of ander vage reden voor het eind van de maand mee moest stoppen. Slapeloze nachten gehad, meteen de volgende dag overal gaan kijken waar paarden stonden, aangebeld of ze pensionpaarden namen en na 3 dagen had ik al een stal via marktplaats, hier heb ik het super naar mijn zin en mijn paard doet het hier beter dan ooit.
Dus, maak je niet al teveel zorgen, als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Stap morgen in de auto en wees brutaal, het is voor jullie tenslotte maar voor een paar maanden, ga stallen af en vraag het gewoon.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 06:51

wat een verhaal, dat dat zomaar kan.
gelukkig kunnen jullie straks naar Drenthe!
dan kan uw dochter naar de AOC Terra Paardensport opleiding Cool
en in Drenthe is ruimte zat om bosritten te maken, en de benen te strekken.

ik hoop dat jullie daar even heel veel kracht kunnen putten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 06:56

is het een optie om je hengstje en je shet alvast naar drenthe te verkassen? Daar is meer ruimte (en voordeliger) dan rond amsterdam.

succes

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:17

Laat je niet opjutten hoor, dan had hij die boxen niet moeten verhuren. Hij kan en mag je niet zomaar op straat zetten met 3 paarden. Zijn probleem helaas.
Wat is je maximale reisafstand/tijd?

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:26

Fuego waarom probeer je niet bij ons!!!Weet niet of er plaats is hoor maar de begeleiding is daar super dat weet je !!!!Wat vreselijk trouwens!!!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 07:27

Allereerst bedankt voor alle hart onder de riem stekende berichtjes , hoe ik ook mijn best heb gedaan om te slapen , heb ik alleen maar liggen draaien en piekeren.

Een deel van de paarden naar drenthe overbrengen is geen optie, het is ruim 2 uur rijden vanaf amsterdam en sorry maar dat vind ik niet te doen. Mijn hengstje en shet hebben 10 maanden op 3 uur rijden gestaan en het was erg ingewikkeld om daar regelmatig heen te gaan.

AOC terra ziet er erg leuk uit , zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Voor mij is de maximale reistijd 25/30 minuten, er rekening mee houdend dat het altijd vaststaat in/om amsterdam en mijn dochter ook nog gewoon huiswerk moet maken, en naar school moet ( elke dag tot 17.00)

ik dacht dat ik me beter zou voelen na een nachtje slapen, maar voel me alleen maar slechter ..
en jeetje wat zie ik er tegenop om straks na een drukke dag werken weer naar stal te gaan.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 07:29

Hoi vrouwtje , wat leuk dat nou juist jij reageert.

Mogen er bij jullie hengstjes staan dan ??? , het zou wel heerlijk zijn , lekker bij jullie !!
Zou je voor me willen informeren?

X

Weet me echt even geen raad met mijn emoties, vraag me echt af hoe ik me door deze dag ga slepen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 07:33

is er van jullie stal een website , misschien een nummer dat ik kan bellen ??

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:40

ja ik ga voor je informeren,wat fuego betreft weet ik niet maar hij is heel braaf...ik kan daar wel een potje breken...ja de website is www.manegespaarnwoude.nl...maar laat mij maar eerst vragen...ik ga er overdag wel even heen!!!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 07:47

heb de website gevonden, fuego is inderdaad heel braaf , kijk hij blijft een mannetje maar geen grote brutale hengst , zoals ik van het weekend al zei , ik durf je dochter er zo mee weg te laten rijden.

helemaal top als jij het zou kunnen vragen, het is maar tot half juli ... baal er zo van , net een nieuwe auto om weer op wedstrijd te kunnen , aies weer fit en dan krijg je dit ... ik snap er ook niks van , is toch raar ...? of ben ik nou maf

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:56

Nee het is heel raar...het voordeel bij ons is dat je ook mega springbegeleiding hebt...het nadeel is geen weidegang!!!
Ik vind het echt een waanzinnig verhaal en snapt niet dat dat kan echt niet !!!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 08:00

Weidegang maak ik me nu even niet zo druk om , dat lukte daar ook niet echt nu het zo prut is, maar is er wel ruimte om de beesten los te gooien, even gewoon te dollen. Immers Fuego is nog jong en kan er niet elke dag op , plus dat hij zijn ei kwijt moet en nog lekker moet kunnen spelen. Het zou qua afstand perfect zijn, aies word volgende week 16 en krijgt een hele gave scooter zodat ik niet elke dag na een lange dag werk weer de deur uit moet.

ik heb ook gekeken naar John Maarse , dat is wel 25 minuten rijden en niet ideaal ( moet door de coentunnel) , maar ja een mens moet toch wat .. aies is zwaar verdrietig , echt balen

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:05

Delphine zag het al helemaal zitten!!!Tja John Maarsse ook prima maar zo moeilijk te bereiken uit Amsterdam...Ik beloof niets maar ik ga echt voor je proberen!!!En losgooien ja dat is geen probleem!!!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:07

Zo hee, dit is wel heel zuur voor je Boos!
Het zou wel heel gaaf zijn als je bij ons zou komen te staan Haha! al is het dan maar voor even Knipoog

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 08:16

Ik zou het ook heel erg gaaf vinden, aies is nog wat slaperig en beetje bedust , nou wie weet lukt het wel ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:25

Dat is balen zeg , na zo'n korte tijd...

Maar als dat verhaal klopt , dat je stalhouder een aantal paarden naar het buitenland heeft gedaan voor de verkoop , en de stallen heeft opgevuld met jullie , en nu komen die paarden weer terug (wat al vervelend voor hem is....) dan kan ik me vanuit zijn positie ook wel voorstellen dat hij die stallen gewoon NODIG heeft. Waar moet hij die paarden anders gaan laten....?
Zelf een ander plekje ervoor huren is natuurlijk ook al te maf , als je stallen bij huis hebt...

Ik vind wel dat de staleigenaar het eigenlijk zelf op zou moeten lossen voor jullie en jullie niet zomaar van het erf kan zetten , dit is absoluut niet netjes van hem en als je zwars zou willen liggen dan mag het ook helemaal niet.

Ik denk dat hij hoopt dat jullie zelf het hazenpad kiezen , dan is hij van het probleem af.

Hopen maar dat je op Spaarnwoude terecht kunt dan !

Gelukkig heb je volgend jaar al een veel beter plekje verzekerd voor de dieren , dus die tijd kom je heus wel door , desnoods op een hele simpele plek Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:30

wat een vervelende situatie zeg....
ben wel nieuwsgierig waar je in drente gaat wonen straks! ik woon nu biina 2 jaar hier met heel veel plezier!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 08:32

Even voor de duidelijkheid , wij hebben geen plekje opgevult voor paarden die zijn weggegaan.
Toen we daar informeerde naar de mogelijkheden stonden er twee boxen leeg, vanwege opzegtermijn van de vorige stal heeft het nog twee maanden geduurd voordat we daadwerkelijk verhuisde. Alles is zeer goed doorgesproken van te voren, dochter is daar meerdere malen wezen trainen en als we elkaar tegen kwamen op wedstrijd hadden we het er altijd over dat iedereen er zo naar uitkeek dat we kwamen. Vooral de dochter van de eigenaar, de meiden kennen elkaar van de wedstrijden.

Rationeel begrijp ik het ergens wel, begrijp me niet verkeerd , zijn paarden moeten ergens staan, maar vind het wel raar dat wij nou moeten vertrekken terwijl het om meer dan 2 paarden gaat.

Ga nu maar eens naar het werk , bedankt allemaal voor het meedenken, het helpt me heel erg om het hier kwijt te kunnen.

ps , in mijn profiel is te lezen waar we gaan wonen , namelijk roswinkel om de hoek van emmen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:53

Heb je al een 'stalling gevraagd' advertentie gezet op Marktplaats?
Succes!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:45

Poeh echt heel vervelend dit. Zou er ook radeloos van worden. Wat gezegd is heb je al een oproep geplaatst op MP? Sterkte ermee.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:19

Lieve mensen , even een update !! Vanochtend vrij genomen, en twee stallen gebeld en er meteen heen gereden, We gaan naar Middenbeemster, bij John Maarse staan. Dinsdag worden de paarden door hem opgehaald ...

Ben gelukkig geen persoon die gaat zinnepitten en heb meteen koppen met spijkers geslagen.
Nog vier dagen even vriendelijk lachen, maar dinsdag als de paarden het terrein af zijn, zal ik hem duidelijk laten weten wat ik er echt van denk.

En eigelijk als je me het eerlijk vraagt denk ik dat we straks beter af zijn , mijn kleine grote manen kunnen overdag de benen weer strekken, en voor mijn dochter is er goede begeleiding zowel in instructie als op wedstrijd...

Thanks voor alle lieve berichtjes, het meedenken, en sommige zelfs rondbellen , ik heb vanacht heel veel aan jullie gehad XX