... incluis langsroetsjende treinen en spoorwegovergangbellen...Ieder paard kan natuurlijk schrikken, maar het moest toch wel erg gek zijn moest bien echt onder de indruk zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
... incluis langsroetsjende treinen en spoorwegovergangbellen...

mii_jessy schreef:Elk paard schrikt ergens van
De reacties zijn alleen bij ieder paard anders, en de ene schrikt sneller dan de andere.
Ik ben niet zo'n held meer en ik vind het erg eng als ze er vandoor gaan of een hele serie rare sprongen maken. Dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren.

Dus ik ben het ermee eens; ELK paard schrikt weleens ergens van...

) Terwijl ze er met buitenritten ed niet van schrikt. Sinds ik haar meer onder controle heb, en ze ontspannener loopt, schrikt ze van onbenullige dingen (waarvan weet ik niet eens, ze zet dan zomaar ineens een pas opzij) Als ik haar eenmaal 100% in concentratie heb, en op de manier dat ze dingen moet doen die ze moeilijk vind, en echt ingespannen loopt, dan schrikt ze niet omdat ze zo bezig is met proberen het toch te doen ookal vindt ze het moeilijk. Met een ontspannen training schrikt ze veel vaker. Ik denk dat concentratie echt van belang is voor het wel dan niet schrikken van een paard. Ze slaat overigens nooit op hol. Of ze staat ineens stil (heel fijn
), de doet een stapje opzij, of loopt er iets harder langs dan de bedoeling is maar daarna gelijk weer rustig. De raarste dingen lopen ze zo langs, en heel normale dingen zijn eng..
) . suusiejj schreef:Zou het ondanks dat ze niet schrok niet eens proberen, had heel veel kunnen gebeuren als ze WEL was geschrokken..
Je bent wel een lefgozertje zeg
Mij een te groot risico
... Het was een heel klein stationnetje en ik heb niet op het perron zelf gelopen oid. Gewoon er langs zegmaar
...
Benfan schreef:'als je een paard 100% vertrouwd dan ben je pas gevaarlijk bezig"
Mas schreef:Nogal een open deur dit, nogal logisch dat elk paard kán schrikken, ik zie niet in wat er aan een dergelijke stelling voor discussie zou kunnen hangen...