'MIJN paard schrikt nergens van.'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'MIJN paard schrikt nergens van.'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:21

ik heb met mijn vorige pony een keer op een station rondgelopen zonder dat ze onder de indruk was Huilen van het lachen ... incluis langsroetsjende treinen en spoorwegovergangbellen...

Ieder paard kan natuurlijk schrikken, maar het moest toch wel erg gek zijn moest bien echt onder de indruk zijn Tong uitsteken

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:35

Zou het ondanks dat ze niet schrok niet eens proberen, had heel veel kunnen gebeuren als ze WEL was geschrokken..
Je bent wel een lefgozertje zeg Knipoog
Mij een te groot risico Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:37

Tuurlijk schrikt ieder paard wel eens, de reactie is alleen anders. Mijn paard is ook een nuchtere, en als hij schrikt verstijfd hij even, of hij neemt drie drafpassen en gaat weer verder waar hij mee bezig was. Op hol slaan doet hij eigenlijk nooit, normaalgesproken. Nu na 11 weken boxrust en stappen gaat hij al aan de kletter als de kat een scheet laat Bloos

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:38

Dat heeft nou te maken met je paard vertrouwen en aanvoelen....
Natuurlijk schrikt elk paard, maar wanneer er vertrouwen is van beide kanten, en concentratie, komt het bijna in geen geval voor dat je paard schrikt.
Ik kan ontzettend goed merken dat paarden die ik pas net train, meer schrikken dan de paarden waar het vertrouwen van beide kanten al is.

En ja elk paard schrikt, daar is niets aan te doen. Maar in dit geval kloppen zoveel uitspraken niet. Neem dus niet alles zo letterlijk. Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:17

Ze schrikken allemaal wel eens ergens van Haha!

Mijn paard is over het algemeen niet zo schrikachtig, maar ook zij schrikt wel eens.
En meestal juist van iets volkomen onbenulligs Koe

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:29

mii_jessy schreef:
Elk paard schrikt ergens van
De reacties zijn alleen bij ieder paard anders, en de ene schrikt sneller dan de andere.

Precies.
Elk paard kan schrikken; het blijven ten slotte vluchtdieren. Maar de ene zal heftiger reageren dan de andere.
Geef mij trouwens maar gewoon het type dat hoogstens even opzij springt en snel weer tot rust komt. Bloos Ik ben niet zo'n held meer en ik vind het erg eng als ze er vandoor gaan of een hele serie rare sprongen maken. Dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:49

Nogal een open deur dit, nogal logisch dat elk paard kán schrikken, ik zie niet in wat er aan een dergelijke stelling voor discussie zou kunnen hangen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:50

Die van mij kan ik 100% vertrouwen. Toch stijgerde meneer maandag en landde met zijn hoef vol in mijn gezicht.

Ik bedoel maar Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:51

Ik vertrouw de mijne ook 100%, maar hij kan altijd schrikken! We kunnen niet door hun ogen kijken en niet verwachten dat ze nooit schrikken!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:55

De mijne schrikt wel veel.. Maar dan moet ie t vaak even bekijken. Knort een paar keer.. En we kunnen weer door.. Als ze echt schrikt van een opvliegende eend of aanstormende koeien heb ik weer het geluk dat ze stil gaat staan.. en niet omdraaid en er vandoor vliegt..

Maar kan gemiddeld genomen heerlijk met 1 hand en lekker losse teugels rijden in het bos..

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:58

HELEMAAL mee eens...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

De mijne is redelijk 'bom-vast'; vrachtwagens en tractors enzo zijn wel spannend maar leveren (meestal) geen direct vluchtgevaar op.
Tuinkabouters daarentegen.... Haha! Dus ik ben het ermee eens; ELK paard schrikt weleens ergens van...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:01

Die van ons is ook bomproof. En als hij schrikt doet hij 3 passen naar voren, en kun je m weer terugnemen. Maar idd, élk paard kan schrikken. Lachen

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:02

Inderdaad die @$*%##@ Tuinkabouters!
Zwerfkeien ook zo iets..
Of brievenbussen..
Voor een vrachtwagen, trekker, straaljager of luchtballon nog niet bang.. Maar zwerfkeien brievenbussen en omgekapte bomen zijn toch wel zo eng!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:04

Haha de mijne heeft het met witte grote stenen die vaak voor de oprijlaan van een boederij iedere kant liggen.. Dat is zóó eng Clown

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:06

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn paard schrok eigenlijk nergens van. Nooit iets aan de hand. (Ik spring en cross met m) Maar met crossen tijdens de dressuurproef is alles eng (Ze leeft zich in in wat voor paard ze speelt Tong uitsteken) Terwijl ze er met buitenritten ed niet van schrikt. Sinds ik haar meer onder controle heb, en ze ontspannener loopt, schrikt ze van onbenullige dingen (waarvan weet ik niet eens, ze zet dan zomaar ineens een pas opzij) Als ik haar eenmaal 100% in concentratie heb, en op de manier dat ze dingen moet doen die ze moeilijk vind, en echt ingespannen loopt, dan schrikt ze niet omdat ze zo bezig is met proberen het toch te doen ookal vindt ze het moeilijk. Met een ontspannen training schrikt ze veel vaker. Ik denk dat concentratie echt van belang is voor het wel dan niet schrikken van een paard. Ze slaat overigens nooit op hol. Of ze staat ineens stil (heel fijn Clown), de doet een stapje opzij, of loopt er iets harder langs dan de bedoeling is maar daarna gelijk weer rustig. De raarste dingen lopen ze zo langs, en heel normale dingen zijn eng..

(Mijn pony vindt bv. hopen ZWARTE sneeuw heel eng, witte sneeuw is niet eng...)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:08

Mijn paard is nergens zo bang van dat hij erop reageert. Wel schrikt hij weleens, maar dat doen wij ook.
Als ik in het bos ineens een bocht omga en er staat zomaar een hertje voor zijn neus die ineens wegschiet, ja daar schrikt hij van. Wel op de plaats, maar gaat er nog geen pas vandoor.
Hij vindt weleens iets eng, maar ik krijg hem zonder moeite overal langs, vertrouwen heet dat Knipoog

_DLS_

Idd ik ben het er mee eens, ik dacht ook mij pony is niet bang vor trekkers en nu heeft ze ook een ongeluk door een trekker Rolleyes Rolleyes

Benfan

Tegen mij werd altijd gezegd

'als je een paard 100% vertrouwd dan ben je pas gevaarlijk bezig"

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:12

ben ik het helemaal mee eens benfan.

Ik vertrouw mijn paardje voorwaardelijk, maar op het moment dat je niet meer of niet goed oplet, dat zijn de momenten waarom de (ergste) ongelukken gebeuren.

Jouv schrikt ook bijna nooit, alleen lag ik er 4 weken geleden toch echt naast omdat ze schrok, met een gebroken pols als gevolg. Vork

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:13

Neem nou mascha, die springt al in de lucht als het gras beweegt, Tja, niks aan te doen. En misschien gaat ze even aan de loop, maar het is toch een dier.

Shadow schrikt inprincipe niet zo snel, en als ze schrikt is het even een verstijfing, maar dan loopt ze ook gewoon weer rustig door.

Ik ben ook oneens met die stelling, Het is en blijft een dier, die op alles kan reageren, wat in onze ogen doodnormaal is.
En ik vind, dat je met alles rekening moet houden. Helemaal als je buiten de bak rijdt, daar gebeurt toch wel wat meer dan als in de bak.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:21

Als dit als excuus gebruikt wordt om volledig onverantwoord te gaan crossen, geld er nog altijd de regel: het beste paard struikelt wel eens (ervaring Haha! ) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:24

suusiejj schreef:
Zou het ondanks dat ze niet schrok niet eens proberen, had heel veel kunnen gebeuren als ze WEL was geschrokken..
Je bent wel een lefgozertje zeg Knipoog
Mij een te groot risico Lachen

Had weinig kunnen gebeuren hoor Haha! ... Het was een heel klein stationnetje en ik heb niet op het perron zelf gelopen oid. Gewoon er langs zegmaar Lachen ...
lefgozer, valt nou ook wel mee Clown Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:25

Benfan schreef:
'als je een paard 100% vertrouwd dan ben je pas gevaarlijk bezig"

Je paard moet jou 100% vertrouwen!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:30

Mas schreef:
Nogal een open deur dit, nogal logisch dat elk paard kán schrikken, ik zie niet in wat er aan een dergelijke stelling voor discussie zou kunnen hangen...

Kom jij ze nooit tegen dan? De meiden die er 200% van overtuigd zijn dat hun paardje nooit schrikt..? Ik denk dan, dat is onmogelijk, maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie gedachten daarover Lachen