Kredietcrisis vs de paardenhandel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pessade

Re: Kredietcrisis vs de paardenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:00

Volgens mij dwalen we af.....lol.
Succes met zoeken stuur ff een berichtje als je je kanjer gevonden hebt.
Ben reuze benieuwd naar de gebruiksaanwijzing Haha!

Anoniem

TAO --> PP.

Anoniem

Pessade: Imo niet hoor.
Ik rijd weliswaar western maar de beste paarden zijn gewoon lekker rustig hoor binnen het western. Er zijn natuurlijke ook wel drukke paarden maar er zijn maar weinig van die druktemakers ook niet bij de toppaarden.

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:02

Rustig is iets anders dan een gebruiksaanwijzing.
Een paard met een gebruiksaanwijzing van 100 pagina's kan nog altijd zeer rustig zijn.
Dát ligt tenslotte aan zijn training /opvoeding.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:06

Pessade schreef:
Rustig is iets anders dan een gebruiksaanwijzing.
Een paard met een gebruiksaanwijzing van 100 pagina's kan nog altijd zeer rustig zijn.
Dát ligt tenslotte aan zijn training /opvoeding.

Mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:13

Ach, voor ieder paard is er wel een ruiter ergens.. Dus je kan een topper hebben met een ellenlange gebruiksaanwijzing waa menig ruiter zijn energie niet in wil steken, maar er zijn altijd ruiters die de gok wel durven te nemen. Ook voor de iets mindere toppers met een "normale" gebruiksaanwijzing zijn ruiters te vinden Ja
Maar het gaat mij hier eigenlijk niet zozeer om de paarden met potentie tot lichte/zware toer, maar meer de normale paarden die de basis makkelijk kunnen doorlopen.. Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:27

mijn buurman is paardenhandelaar [van goedkope tot middelmatige prijsklasse],volgens hem is de handel een ramp nu.
zelfs op de paardenmarkten is het niets nu.
hij verkoopt momenteel alleen nog goed in het buitenland met af en toe een uitschieter thuis.
dus ja,het is nu al merkbaar. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:45

Terwijl het buitenland toch ook te maken heeft met kredietcrisis? Ik had tenminste een tijdje terug gehoord dat de Amerikanen ook nauwelijks meer paarden kopen hier door de dollar en de crisis daar..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:37

Relaxed schreef:
Terwijl het buitenland toch ook te maken heeft met kredietcrisis? Ik had tenminste een tijdje terug gehoord dat de Amerikanen ook nauwelijks meer paarden kopen hier door de dollar en de crisis daar..

er bestaat meer dan amerika.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:26

Ja maar volgens mij zit momenteel de hele wereld in dezelfde crisis Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:38

tja tegenwordig staat op ieder hoek van de straat een paard.Iedereen met een lapje grond neemt een paard bij in pension enz.
het moet er eens mee minderen ,en de goedkope paarden zullen goedkoper worden.

toch denk ik dat vele hun niet willen laten kennen door een paard minder te gaan houden,ik denk dat ze vaker gewoon minder gaan besteden aan hun paard met al de gevolgen van dien

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:29

de hele handel ligt op zen kont Ach gut alleen als je echt wat goeds hebt lopen verkoop je het nog voor een goede prijs... en verder is het nog steeds het is maar wat de gek er voor geeft en wat de gek er voor krijgt Clown

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:33

Mijn vzpaard staat bij een handelaar, en daar gingen de zaken voor de tijd van het jaar juist prima.
Maar da's mischien omdat er best veel paardensport bij ons op het eiland is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:31

volgens mij gaan de prijzen wel dalen hoor, als je het logisch bekijkt. Winter en economisch gezien crisis. Ik denk dat er dit jaar geen torenhoge prijzen moeten verwacht worden. Aanbod is groot, vraag eerder klein.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:47

Er komen heelveel paarden te koop en de prijzen gaan enorm zakken. Je ziet nu al hoeveel paarden er opeens te koop komen. En er is weinig vraag naar.. Dus is heb geen idee waar al die arme beestjes heen gaan Ach gut

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:51

Je merkt het aan de pensionstallen die enorm adverteren op MP, ik heb er al eentje in prijs zien zakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:38

JaneJansen schreef:
Je merkt het aan de pensionstallen die enorm adverteren op MP, ik heb er al eentje in prijs zien zakken!

Leegloop bij de pensionstallen bedoel? Mensen halen de paarden dus naar huis of verkopen ze... Klinkt logisch Ja

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:20

Relaxed schreef:
JaneJansen schreef:

Leegloop bij de pensionstallen bedoel? Mensen halen de paarden dus naar huis of verkopen ze... Klinkt logisch Ja

Tja aan de ene kant niet zo gek natuurlijk! Ik sta al goedkoop maar zag een nog goedkoper adresje....in groepsstallen 90 euro p mnd in de winter en zomer 50 euro...
eerst adverteerde hij met 100/50. (ik zit op 100/80)
Ik weet niet of er een bak is en of ze in de winter überhaupt buiten komen, tis voor mij ook wat te ver. Nu kan ik fietsen naar mijn pensionstal, dán moet elke keer de auto gebruikt.
Ik zie de stallen die rond de 170 euro zitten niet zo makkelijk volraken.

Maar of ze de paarden naar huis halen? Of verkopen? Dat weet ik niet. Mss beginnen veel mensen er al niet meer aan.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:37

Ik had al eerder een topic geopend met de vraag in hoeverre de crisis merkbaar is in paardenland.
Als ik het zo om me heen zie en hoor dan zijn er veel stallen in de problemen (dus ook maneges). Nu draaien 9 van de 10 stallen al niet rendabel dus dit bericht is voor mij niets nieuws. Merk dat de laatste weken er erg veel stallen te koop worden aangeboden.... wordt dus uitkiezen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:01

madamX schreef:
Als ik het zo om me heen zie en hoor dan zijn er veel stallen in de problemen (dus ook maneges). Nu draaien 9 van de 10 stallen al niet rendabel dus dit bericht is voor mij niets nieuws. Merk dat de laatste weken er erg veel stallen te koop worden aangeboden

tsjah als je niks meer verdient gaat ze bank ook een keertje eisen stellen Ach gut viel mij ook wel op dat er de laatste tijd veel te koop komt. maar goed je weet niet hoe het gaat uitpakken helaas!