verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:29

Poeh wat ziet dat arme dier er uit.
Ik vind het echt geweldig wat jullie voor dit paardje doen, super! OK dan!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 02:31

dankje voor jullie positieve berichtjes allemaal, maar ik doe niet meer dan een normaal mens zou moeten doen voor hem ik hou jullie op de hoogte van zijn ontwikkeling en wie weet word het een toppertje en dat is hij zowieso al als hij dit allemaal overleefd xxx thnx saskia Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:21

Petje (capje) af voor jullie OK dan! !
Ik hoop hier over een tijdje te kunnen lezen dat jullie paard weer volledig gezond in de wei staat Lachen .

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:25

heeey,,

jeetje wat een verhaal,, doaitsen is idd een hele goeie hengst,, komen echt super nakomelingen uit,, wij hebben er 20 in onze testen gehad,, de meesten hadden hoge punten,, maar heb je pb gestuurd. miss ook naar et stamboek mailen met chip nummer en miss dat je daar nog de vorige eigenaren kunt achterhalen?

jij verdient echt een lintje super meid,,!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:14

wat een verhaal en een zielige hengst zeg! echt geweldig wat jullie voor hem doen!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:26

Vind het super dat je dit gedaan heb zeg!!! Ik had het zelfde gedaan vandaar dat ik niet naar de markten ga! Maar ik hoop dat je er niet teveel voor betaald heb anders is die baas nog blij en doet hij dat ook gewoon weer bij de andere paarden.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:55

Meid Saskia! Wat ben je toch te goed voor deze wereld zeg.. Ik weet zeker dat alles goed gaat komen jullie bieden hem het beste wat hij zich kan wensen! Hopelijk is hij overal snel bovenop.

Ik kom snel langs om hem te bewonderen..(K)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:59

Ik kan niet zeggen dat hij er nou zo vreselijk uitziet, ik heb ze wel in ergere staat gekocht. Ik denk dat deze het gewoon een paar maanden niet goed heeft gehad en ziek is, en daardoor wat in de onderkleertjes zit. Beest lijkt verder op de foto goed in proporties en als ik het zo even vluchtig bekijk kan hier een mooi paard uitgroeien. Ik denk dat hij over een paar maanden wel aardig op verhaal zal zijn gekomen.
Veel succes met hem en nog veel plezier ermee!

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:23

verschrikkelijk wat mensen die beestjes toch allemaal kunnen aandoen!!!
ik hoop voor je dat alles in orde komt,. als ie je eenmaal vertrouwt dan zul je alles met m aankunnen ..

veel sterkte,.
en voor diegene die zoiets laten gebeuren: je moest ze ns een week zelf geen bord eten voor de neus zetten, een maand vastbinden in een hokje en eens zien hoe ze daar mee klaar kwamen.. vieze sadisten zijn t!!

vind het super van je dat je hem uit zn lijden hebt verkocht en hopelijk krijg je dr een geweldig paardje van!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 19:59

suleilitha schreef:
Ik kan niet zeggen dat hij er nou zo vreselijk uitziet, ik heb ze wel in ergere staat gekocht. Ik denk dat deze het gewoon een paar maanden niet goed heeft gehad en ziek is, en daardoor wat in de onderkleertjes zit. Beest lijkt verder op de foto goed in proporties en als ik het zo even vluchtig bekijk kan hier een mooi paard uitgroeien. Ik denk dat hij over een paar maanden wel aardig op verhaal zal zijn gekomen.
Veel succes met hem en nog veel plezier ermee!

Hey hoi nee klopt op de foto lijkt het idd minder dan in werkelijkheid, je moest de mensen eens horen klagen tegen me toen ik m net gekocht had op de markt(ze dachten dat ik hem verwaarloosd had) maja we wisten wel beter, de schimmel t ontstoken oor ect en zn kapotte been en ingetrokkenbuik zie je niet zo op de foto hij stond toen al een paar dagen hier met pijnstillers, en hij stond er echt erg bij maar je ziet wat een paar dagen tijd en verzorging en liefde al doen met m , en dankje het plezier hebben we nu al omdat hij met sprongen vooruitgaat, hopen dat t zo blijft gaan , ook na de operatie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:00

Ik denk dat heel heel veel ruwvoer hem goed zal doen, dan houdt ie het ook lekker warm.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:09

wauw echt super dat je dit voor zo'n beestje doet!
nog heel veel succes met hem! Knipoog

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:20

super dat je dat doet voor zo'n lieverd. echt je verdiend een rozetje. mijn vriend en ik hebben het er ook weleens over, hoe er tegenwoordig met dieren om word gegaan.

heel veel sterkte en kracht gewenst vanuit drenthe.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 22:03

poeh poeh de dierenarts is net geweest , auke had last van koliek en wou niet eten , keek steeds naar zn buik en wilde gaan liggen.
Heb m ff gemasseerd en de dierenarts gebelt en ff gelopen op de gang met hem, want buiten is het een witte deken van sneeuw.
De dierenarts vond dat hij er redelijk aan toe was en meneer begint vrolijk te eten!!
Hij zat er wel tegen aan hij had over temperatuur en pijn dus kreeg hij een spuitje pijnstiller voor de nacht.
lk heb de da ook meteen ff naar zn oor laten kijken want daar kwam slijm uit en hoogstwaarschijnlijk heeft hij een estetische kies met een fistel in zijn kaak boven in..............kan er ook nog wel bij . Dus als hij voor zn beenoperatie moet, moet hij ook meteen voor zn oor . Hij is morgen pas een week bij ons en dan al zoveel ellende gevonden bij m........
Maaaaaaaaaaar we geven niet op!!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 10:54

sazz schreef:
poeh poeh de dierenarts is net geweest , auke had last van koliek en wou niet eten , keek steeds naar zn buik en wilde gaan liggen.
Heb m ff gemasseerd en de dierenarts gebelt en ff gelopen op de gang met hem, want buiten is het een witte deken van sneeuw.
De dierenarts vond dat hij er redelijk aan toe was en meneer begint vrolijk te eten!!
Hij zat er wel tegen aan hij had over temperatuur en pijn dus kreeg hij een spuitje pijnstiller voor de nacht.
lk heb de da ook meteen ff naar zn oor laten kijken want daar kwam slijm uit en hoogstwaarschijnlijk heeft hij een estetische kies met een fistel in zijn kaak boven in..............kan er ook nog wel bij . Dus als hij voor zn beenoperatie moet, moet hij ook meteen voor zn oor . Hij is morgen pas een week bij ons en dan al zoveel ellende gevonden bij m........
Maaaaaaaaaaar we geven niet op!!

hihihi ik bedoel een erratische kies.....foutje bedanktttttttt! Haha! Clown Tong uitsteken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:34

Arm beestje, hopen dat alles na die operatie weer goed is.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:37

Arm paardje, hij heeft geluk dat hij bij iemand als jij terechtgekomen is. Veel succes met hem en sterkte!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:42

netjes meid!!!!
mijn complimenten

ik ben vorig jaar naar de paarden markt in lottum gegaan
ik ga er liever niet meer heem ik kom dan met tranen in mijn ogen thuis

ik woon in lomm en moet om op school te komen door lottum fietsen en toen zach ik daar een man staan met een bonte jaarling en die man was dat beestje aan het schopen

toen ben ik van mijn fiets gestapt en naar de man toe gegaan toen werd die boos en gaf het diertje aan mij en schreeuwde als jij het beter weet hier
nou ik had het niet meer wat moet ik met een paard ik moet naar school haha dus ik met dat diertje naar die man gelopen alle uitgelecht etc,
hij gaf me uiteindelijk gelijk en liep verder met het beestje

nou als men zo omgaat met dieren mogen ze daar niet eens komen vind ik maarja

supper dat je dit beestje nog een leven gunt hoor!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:48

Kippevel.... super wat je allemaal voor Auke overhebt!
Heel veel succes met je lieve knul! Knipoog Ach gut

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:40

je bent de redder in nood !!!

veel meer mensen mogen jou als voorbeeld hebben ...

een dikke onderscheiding ...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:03

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
succes met de operatie, hoop dat alles verder op zijn pootjes ( benen) terrecht komt
dit is dus de reden waarom ik niet naar markten toe ga, kom zeker weten met iets thuis, wat niet de bedoeling is

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:00

Kan alleen maar zeggen fijn dat hij bij jou nog zo'n mooie kans krijgt......
Je krijgt wel alles erbij aan ellende maar hopelijk komt het allemaal in orde....
Heel veel succes en sterkte met je paardje.......

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:07

Wat geweldig dat je dit diertje nog zo een kans hebt gegeven, er zouden meer van die mensen op deze aardbol moeten rondlopen!
Ik kruis mijn vingers dat alles in orde komt wat dat heb jij en Auke er wel verdient! Knipoog

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:33

hoihoi
lk zit met een dilemma en voel me er niet lekker onder.
Ik heb net het veterinair centrum in someren gebeld voor auke en ze vertelden me dat het een ingewikkelde zware operatie werd met de kans van 50 % op herstel........en dan komt het kostenplaatje de hoek om........hij moet eerst rontge foto`s maken van zijn oor , het blijkt dat hij een eratische kies heeft, is dat zo moet hij geopereerd worden.( +- zeker 500 €)
Daarna moet hij rontge foto maken van zijn voorbeen wat nu een dikke kogel heeft........( artrose of overbelast?) Bij zijn achterbeen werd vastgesteld datr zijn hele kroonbotje kapot is en dat alles eruit moet wat hij niet nodig heeft en dan de boel word vastgezet met schroeven en plaatjes en de verwoekeringen van bot en artrose eruit moet worden gehaald......( 4 weken gips en opvang) +- 3000€ en een jaar van revalideren.
Jemig waar ben ik aan begonnen al met al is de prijs van auke al erg duur , geen probleem als ik maar zeker wist dat hij t ging maken en een pijnloos functioneel leven kreeg............ik zit er mee in mijn maag,wil hem graag helpen , maar tot hoever moet ik gaan? Huilen
Wat is wijsheid en het beste voor hem ................( en natuurlijk is het finacieele aspect er ook nog)
Ik wist dat er t een en ander aan mankeerde, maar dat hij zoveel leed had en met t zicht op de toekomst met de artrose in zijn been?Ik heb al gluco horse besteld en hun dit probleem voorgelegd en ze vinden het ook heeel moeilijk gezien zijn been, ze vinden zijn ingreep vrij radicaal en dat is het ook.
Het doet me heel veel pijn als ik m zie staan, hij wil aandacht is aanhankelijk en zo volgzaam en lief wat is dit een ..... gevoel wat moet ik nu, en wat is het beste voor auke..........snik Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:45

Ik zou het eerst aankijken en de natuur zijn gang laten gaan, voor zover dat mogelijk is. Of desnoods een second opinion.
Hier loopt ook eentje rond die volledig was afgeschreven wegens een ernstig beenletsel, maar hij is er volledig overheen gegroeid!