Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:39

tita schreef:
Mijn vriend wil dat ik gelukkig bent en als dat ten koste gaat van hem, vind ie jammer maar hij zal het me zeker niet misgunnen

Mijn vriend denkt er net zo over Ja Hij weet wat er overblijft als ik niet meer met paarden bezig kan zijn en dat is niet zoveel Nagelbijten / Gniffelen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:39

Ja met kinderen lijkt het me moeilijker worden, maar naast moeder zijn wil je ook iets voor jezelf, lijkt me... Ik hoop dat ik alles later ook kan blijven combineren...

voor mij is er geen 1e of 2e plaats. Het paard en paardrijden maakt me tot wie ik ben, als ik dat niet zouhebben, zou mijn vriend me denk ik niet uit kunnen staan (zo chagerijnig) En als je vriend ervoor kiest wat met je te hebben, dan moet je elkaar ook wat gunnen hetzij binnen de perken...

als ik mijn kinderen later geen normale kleding kan aantrekken of dat we op brood met pindakaas moeten leven omdat ik een dure hobby wil hebben, gaat het mij te ver...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:41

Dat is een heel eerlijke overweging Jenga. Ik zeg ook: zodra mijn gezin gaat lijden onder mijn hobby, ga ik te ver. Maar waar die grens ligt, is voor iedereen anders denk ik.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:50

Mijn vriend heeft zelf 5 paarden, waardoor ik soms iets minder van zijn tijd krijg en de paarden iets meer.
Maar ik moet zeggen dat ik het een beetje geven en nemen vind, soms "passen" zijn ouders op de paarden zodat wij ook wat extra tijd hebben voor elkaar en soms moet ik wat tijd inleveren.
Afspraken maken gaat soms wat moeilijker, maar dat is ook maar net hoe flexibel je jezelf opstelt.
Maar ik vind dat je hier zoveel voor terug krijgt als je ziet hoe iemand geniet van zijn paarden en hoeveel de paarden genieten van hem/ons.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:54

Ik heb nu 5,5 jaar een vriend. Heb sinds aug. een eigen paard. Heb daarvoor 4 jaar tijd een paard van een ander gereden.
En rijd al met al alweer 12 jaar. En tja me vriend moet er maar mee leven.

Mijn vriend heeft helemaal niks met paarden, komt ook eigenlijk nooit opstal of komt nooit kijken.
het is mijn hobby en zonder die hobby ben ik mezelf niet.
Mijn vriend heeft ook een hobby wat veel tijd kost dus dat scheeld weer.
Hij zegt wel eens jeetje die paarden steeds, maargoed.

Maargoed je moet de tijd wel wat verdelen heb ook zondagen dat ik zeg geen paard maar vriend.

jenga"daar ben ik het helemaal mee eens.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:35

Mijn vriend is eigenlijk van huis uit helemaal niets gewend qua paarden en andere dieren, maar moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel erg waardeer hoe hij zich opstelt, vooral als ik het vergelijk met anderen. Werk soms al gauw 60 uur p.w. en dan doe ik iedere dag mn paardje+geit. Als ik dan op zondag vrij ben vind ik het dan ook heerlijk om extra lang te tutten bij mn paard en vooral zomers ga graag ik 's avonds lekker rijden. Hoewel ik nu 's winters wel iets eerder in huis zit (maar ja, dan ga ik weer dingen doen waar ik dan 's zomers weer geen tijd voor heb Bloos ) en hoor 'm eigenlijk nooit klagen, terwijl hij zelf niet zo'n hobby heeft waar hij altijd mee bezig is.

Toen ik hem net leerde kennen was hij zelfs bang voor paarden, maar ondertussen helpt hij, als hij er ook is, met binnenzetten, voeren enz. Vind ik ook wel erg lief om te zien hoe hij mn paardje in zn hart gesloten heeft Lachen

En dan heb ik ook nog een soort voddenbaaltje als hond ingebracht in onze relatie hahaha, dus ook daar moeten we altijd rekening mee houden.

Hij weet gewoon dat het bij mij hoort en daarin respecteert hij mijn manier van leven Lachen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:49

mijn vriend kan er goed mee leven, die is blij dat ik mijn eigen ding heeft.. zo voetbalt hij 4 keer in de week, disndag en donderdag trainen zondag wedstrijd en zaterdag avond zaalvoetbal. Als ik wedstrijden heb komt hij ook wel eens kijken net zoals ik bij hem. Nu zit ik door de weeks in deurne voor de paarden Tong uitsteken en zie ik hem zoiezo niet, in het weekend rij ik ook nog 3 dagen 1 of 2 paarden van andere.. Tis wel druk maar goed te combineren, hij laat mij vrij net zoals ik hem... Zolang je daar buiten om tijd voor elkaar maakt en ook dingen echt samen met z'n tweeen doet blijft het in ons geval erg goed gaan Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:52

Ik heb mijn huidige paard van mijn vriend gekregen, hij vind het heerlijk om te zien hoe ik geniet en hij is er trots op dat hij dat mogelijk kan maken. Hij gaat graag mee, maar hij verwacht wel van mij dat hij nummer 1 blijft en dat ik dus genoeg tijd en energie in de relatie blijf investeren. Maar dat doe ik met liefde Haha! Gewoon een goede balans hebben dus Haha!

Andersom geniet ik er weer van als hij mee is, hij heeft oprecht interesse in mij en mijn hobby Lachen

Vorige relatie kocht ik juist een paard als excuus om weg te kunnen gaan en als afleiding, merk dat ik nu veel toegewijder ben en er veel meer van geniet Lachen

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:00

Ik heb geluk; mijn man is via mij in aanraking gekomen met paarden en gelukkig is mijn hobby ook zijn hobby geworden. Wij hebben samen inmiddels een paard gekocht waarmee mijn man lekker de bossen en duinen in gaat en ik rijd meer dressuurmatig (alhoewel ik ook wel eens een buitenrit maak).

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:11

Aan de ene kant is hij blij voor mij dat ik iets heb dat ik zo leuk vind. Aan de andere kant klaagt hij wel eens over hoeveel tijd het mij kost, zeker omdat ik daarnaast ook nog meer dan 60 per week aan mijn werk kwijt ben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:48

Mijn vriend zou het wel heel fijn hebben gevonden als ik happy was geweest met eens in de week naar de manege, maar het is gewoon niet zo en daarom steunt hij me volop. De paarden is bij ons een levenswijze geworden, alles staat in het teken van de paarden. Er is eigenlijk nooit discussie over omdat hij het me enorm gunt en me helpt waar hij kan.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:04

Mijn vriend heeft er gelukkig niet zo veel problemen mee Knipoog Hij is s'avonds ook vaak weg ivm zijn werk dus echt veel ''last'' heeft hij er niet van. Daarnaast zijn wij beide actief met onze eigen dingen, hij heeft zelf ook vrij intensieve hobby's gelukkig.

Sinds ik wedstrijden ben gaan rijden is hij zelf meer geinteresseerd in mijn paard als voorheen. Hij brengt ons altijd naar wedstrijd en is er dus van het begin tot het eind bij. Hij krijgt er ook steeds meer kijk op moet ik zeggen, hij zegt altijd de dingen die op mijn coupons staan Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:08

gelukkig heb ik een vriend waarmee ik samen 2 jonge paarden heb. Daarnaast heeft hij als werk met paarden werken en is daardoor dus nog meer met paarden bezig dan ik. Ik vind wel erg fijn een vriend te hebben die ook wat met paarden doet, denk dat het anders lastig voor diegene wordt om te beseffen waarom je zoveel tijd aan een paard kan steken...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:12

Mijn vriend arno8 heeft zelf twee paarden Clown , nooit meer gezeur over 'moet je nou alweer naar die knollen'/wat bleef je lang weg' etc

Sámen buitenritten maken, samen paardjes voeren en mesten Lachen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:57

Mijn vriendje rijd zelf ook Lachen
Lekker samen op buitenrit.

Sterker nog, mijn pony is de oude van hem Clown .
Pony gekocht, vriendje erbij

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:54

Tsja, mijn vriend kan het ook niet altijd waarderen dat ik zo vaak bij mijn paard ben. Maargoed, mijn paard is volledig afhankelijk van mij, en mijn vriend niet.. hij heeft mij niet per sé nodig om zijn kamer uit te komen oid Clown
En dat probeer ik hem ook uit te leggen, en dan snapt hij het wel.. maar leuk vindt ie het niet.
Maarja, ik had mijn paard ook al voordat ik hem had, en heb hem er ook van te voren voor gewaarschuwd, dus hij wist wel waar die aan begon Lachen

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 03:34

Mijn vriend vind het dus ook best prima, maar zucht ook best wel eens. Moet je nu alweer naar dat paard??
Hij vind ze best leuk maar is er allergisch voor. Krijgt zelfs moeite met ademhalen, rode ogen, dikke wallen..
Da's wel jammer.
Ik vind het wel erg raar dat ik reacties zie waar staat dat het paard op nr 1 staat en de vriend op de tweede plaats. Dan vraag ik me af hoe lang je relatie nog zal duren.
Mijn vriend is mijn allessie en zal altijd op plaats 1 staan.
Natuurlijk ben ik ook hartstikke gek op mijn paardje..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:45

ik heb het nu wat rustiger met paarden maar ben er elke dag mee bezig. Mijn vriend is geen paardenliefhebber ofzo maar vind het voor mij leuk en steunt me erin en helpt me vaak ook. Hij werkt zelf veel en is bezig met studie e.d. en vind het helemaal niet erg als ik lang bezig ben met de paarden. Ik vind het juist belangrijk dat je niet elke dag aan elkaar geplakt op de bank zit oid maar gewoon lekker je gang kan gaan Tong uitsteken

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:46

Ik heb mijn man besmet met het paarden virus..
En daarom ook een pony bijgekocht Haha!
Hopelijk gaat ons dochtertje ook rijden als ze oud genoeg is..
De pony's hoeven we iig al niet meer te kopen dan haha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:47

Mijn vriend zijn paard staat bij mijn paarden Haha! Dus hier hebben we niet te klagen Tong uitsteken Moet ik laat werken gaat hij mijn paarden samen met zijn paard op stal zetten, water geven, eten geven etc Haha! En ben ik thuis dan doe ik dat.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:52

Ik heb van mijn man mijn Bootje gekregen Haha!

Hij vind het wel oke als hij maar niet teveel mee moet. Bo had laatst een los ijzer rechts achter dus simd komt langs en ik zeg laat ze er maar af vanachter, toen begon manlief te sputteren van das zonde dan loopt hij niet lekker enz enz nu vind hij het inmiddels wel goed maar ik moet er wel heeeeeeel goed voor zorgen. Ga ik een keer niet (zus gaat dan) dan is het moet je niet naar Bo en wie voert hen dan en zet hem binnen???

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:47

Mijn man vind het prima en gaat ook vaker mee, verder heeft hij weinig met paarden.
Hij vind het prima dat ik er dagelijks naar toe ga, ik probeer wel altijd rekening met hem te houden maar dat komt van mezelf.
Na mijn werk ga ik naar de paarden en mijn man kookt.
Als ik eerst thuis moest koken en dan naar de paarden moet ik me haasten, nu hij dan kookt ga ik naar de paardjes, ben thuis en eten samen en kunnen daarna samen op de bank liggen.
Iedereen happy.

Ik zou acuut stoppen met de relatie als ik niet naar mijn paard mocht gaan wanneer ik wil.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:51

ik heb er bijna altijd commentaar over gehad Bloos maar goed ik steek echt mega veel tijd in de paarden...

de volgend emoet wel paard proef zijn want ik ben dat gezijk wel meer dan zat Haha!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:00

Toen ik vorig jaar mijn hafje kocht riep echtgenoot lief dat hij niet steeds mee ging hoor .... Is goed.

Elke keer als ik naar stal ging, ging hij gezellig mee. Toentertijd liep hafje nog in de les dus ging ik er niet elke dag heen. Inmiddels is ze al een poosje uit de les en zijn we dus elke dag op stal. Manlief gaat altijd mee en is gek op 't hafje. Rijden kan ie er niet op, daar is hij te lang voor. Maar het is zo gezellig en leuk!

Nee, hier geen probleem dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:02

Mijn vriend is mijn persoonlijke stalknecht geworden haha Haha!
Hij vindt het zalig in de stal bezig te zijn met uitmesten of gewoon wat klusjes te doen Lachen
Dus als ik ga rijden, gaat hij op het land bezig. Ideaal! Lachen