verzorgpony hoeveel kosten ze per maand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lith

Re: verzorgpony hoeveel kosten ze per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:12

ik hoef ook niets te betalen... Ik koop wel allerlei goederen (snoepjes, jollybal enz...) ben het eens met ellenAST.. het is al een geluk als je een goede verzorgster (er) kan vinden... Je moet ze toch ook alleen op stal kunnen vertrouwen.... En dat is tegenwoordig toch wel lastig...

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:10

Ik heb een verzorgpony gehad, daar hoefte ik niks voor te betallen,

heb nu een eige pony en die betaald 10 euro per 3 maanden en mag 1x in de week rijden en meegaan
als hij zin heeft of kan, er mag alles met de pony doen.

maar vind ook, dat als je een verzorger hebt, dat je die ook echt moet kunnen vertrouwen en dat hij goed omgaat met je spullen en met je pony.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 16:43

oke bedankt

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:50

Ik denk dat als ze er geld voor gaat vragen ze nog lang moet zoeken. Op marktplaats staan de advertenties van de mensen die er geld voor vragen ook altijd veel langer open. Ik denk dat ze zich goed moet afvragen wat ze wil. Wil ze zelf minder kosten maken of wil ze graag dat haar pony extra word gereden en beweging krijgt.

Mijn beide bijrijdsters hoeven niets te betalen. Ik wil alleen wel graag dat ze gaan lessen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:07

bij mijn eerste vzpony moest ik 100 euro (!!!) betalen, en dan mocht ik iedere dag komen, en rijden enzo. Ik hoefde geen klusjes te doen, alleen waar ik zin in had.

Bij huidige verzorgpony hoef ik niks te betalen, ik mag ook zo vaak komen als ik wil, mag rijden (over een tijdje, moet eerst wat westernlessen nemen, omdat ik nog nooit western gereden heb, en de pony alleen maar western bereden is), mag poetsen, mag op de shet die erbij staat rijden, maar ze verwachten ook wel dat ik meehelp, met uitmesten en vegen enzo (vind ik niet erg.
Ik zelf heb liever dat ik niks/weinig betaal en meehelp in de stal, want dat vind ik alleen maar leuk. Zoveel betalen en dan nutteloos rondhangen vind ik ook niks.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:18

Ik vraag wel een kleine bijdrage voor het rijden van mijn pony, 25,- euro.
Diegene mag namelijk gebruik maken van een nieuw dressuurzadel, nieuw hoofdstel, binnen- en buitenbak, stapmolen etc, zonder dat diegene hoeft uit te mesten of in te vetten of wat dan ook. Enkel de pony goed verzorgen en rijden.
Uit ervaring kan ik ook al zeggen dat je met een kleine bijdrage serieuzere bijrijders of verzorgers krijgt.
Ik vind het dan ook helemaal niet zo gek dat een verzorger moet betalen. Als je iedere week een rijles neemt kost dat hier al 40 euro in de maand. Dat is dan voor één keer rijden. Voor zo'n bedrag een aantal keer per week vrij mogen rijden vind ik heel normaal, vooral omdat een uur een paard huren normaal minimaal 15,- euro kost.
Maargoed, het hangt natuurlijk wel af van de faciliteiten en de dingen die de verzorger moet doen. Als diegene vijf dagen per week alles uitgebreid moet uitmesten, voeren en poetsen is een hoge bijdrage teveel. Als dat niet zo is, dan is een bijdrage wel normaal.
Hangt dus van de omstandigheden af! Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:00

Levi en Trol gratis.
Moet wel alles opruimen na gebruik, wat ik vaak vergeet Bloos
En de drollen uit de stal Knipoog
wat ik te vaak vergeet..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:57

levitrol schreef:
Levi en Trol gratis.
Moet wel alles opruimen na gebruik, wat ik vaak vergeet Bloos
En de drollen uit de stal Knipoog
wat ik te vaak vergeet..

Hoe kan je dat nou vergeten?

Opruimen moet je thuis toch ook en het is toch logisch dat je het doet? Drollen ruimen kun je als eerste doen wanneer je aankomt. Dan heb je dat alvast gedaan en begint daarna aan de leuke dingen.

Ik vraag geen geld aan mijn verzorgster. Ik vind het belangrijker dat ze goed voor mijn beestje zijn en netjes met hem en mijn spullen omgaan.

Spullen niet opruimen en niet uitmesten is dus NOT done.

heartlandamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:20

SecretLIN schreef:
Mijn verzorgster hoeft ook niets te betalen

ik hoef niks te betalen aan het baasje van bati

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:56

Hangt er vanaf wat de voorzieningen zijn en hoeveel zo'n verzorger zelf moet doen. In een stal waar een kleine, slechte buitenbak is, water met emmers gehaald moet worden, zelf uitgemest moet worden, je eigenlijk alles zelf moet doen zou ik een symbolische bijdrage vragen, bijvoorbeeld of de verzorger eens een appeltje of zo wil meenemen. Als je op een luxe volpensionstal staat met goede binnenrijbak, buitenrijbakken, uitrijmogelijkheden en waar alles gedaan wordt mag je best een grotere bijdrage vragen.

Verder vind ik het gewoon normaal dat als je in de regen hebt gereden je het tuig ook eventjes invet, geldt niet alleen voor de verzorgster maar ook voor mezelf, je de drollen in elk geval even uit de stal schept en de watertoevoer controleert. Hele normale dingen in mijn ogen, die bij het houden van een paard horen. En natuurlijk wil ik dat er netjes met mijn spullen om wordt gegaan.

En tot slot, iedereen kan eens vergeten iets terug te zetten. Zolang het geen schering en inslag is wordt ik er niet kwaad om, net zoals dat een paard altijd kan schrikken en dan halster/ touw kapot kan trekken. Niet leuk, maar kan gebeuren. Wel moeten ze er eerlijk over zijn. Geen smoesjes, maar gewoon "sorry" is genoeg.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:15

ik betaal 25 per maand voor drie keer in de week rijden( en verzorgen enzo..)