Onzin uitkramen over boeren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:16

Bij ons is dat ook zo. Marina en ik zijn de enige 2 in de klas die in westwoud wonen. En nou zijn er van die jongens die zeggen de hele tijd Mestwoud in plaats van Westwoud. En wij zijn boeren en we hebben geen kabel en kennen de tefoon nog niet eens. We weten nog niet eens wat elektriciteit is. En in westwoud wonen alleen maar boeren en koeien en het stinkt er enorm! Wat bleek nou ik had eerder kabel dan hem maar nog vind ik het heel irri want ze gaan maar door.............

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:57

Ik uit grijpskerk, wordt altijd smalrug genoemd. Dat heeft iets te maken met de deuren van de kerk vroeger in de kerken bij ons in het dorp. Maar er is bij ons ook dorpen strijd hoor. Zuidhorn samen met Hoogkerk, tegen Grijpskerk en Niezijl enzo. Het is wel veel erger geweest hoor, het gaat de laatste tijd vrij goed en het is vrij rustig bij ons. Misschien worden mensen ook wel eens verstandig.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:25

Tja, zal ik dan ook nog maar weer even wat toevoegen?

Ik woon ook op een boerderij, ben welliswaar geen 'boerendochter' maar 'boerenkleindochter' Knipoog .
De ouders van mijn beide ouders hebben (of hadden) een boerderij, mijn vader had boer kunnen worden, maar wou dat niet (broer heeft dat overgenomen) en mijn moeder zou dat worden tot haar broertje op de proppen kwam.
Wij wonen op de boerderij (van de ouders en broer van mijn moeder), maar die is dus niet van ons, mijn vader werkt in de stad net als dat mijn moeder elders werkt.

Toch ben ik nooit voor boer of boerin uitgescholden (maar doe dat in gedachten soms zelf wel tegen iemand anders, dit door vooral kledinggedrag (bijv de al verschrikkelijke groot geruite blouse) en opmerkingen/gedrag van de persoon zelf, al komen ze uit de stad .
Tja, ben niet de lelijkste, modieus gekleed en zonder make-up ga ik de deur niet uit.
Sommige geloven ook niet meteen dat ik zo'n plaats kom waar ik woon en als ik dan zeg dat ik zelfs op een boerderij woon, kunnen ze zich dat niet voorstellen.
Baal er vaak genoeg van dat ik zo buitenaf woon, maar de andere keren zie ik er ook de voordelen wel van.
Thuis vinden ze dat ik hoog Nederlands praat, anderen vinden weer dat ik een behoorlijk accent heb.
Je kan dus duidelijk horen dat ik uit Twente kom, al praat ik (behoorlijk) ABN en niet Twents (proat nich zoo plat maor koan t wel).

Missnynke, waar haal je al die dingen vandaan?
Er klopt van al die dingen geen bal van, wel tv's, buitenaf geen kabel maar dan heb je altijd nog de schotel (pas als je buitenaf woont heb je geen kabeltv, in een ´boeren´dorp heb je dat wel, soms zelfs mogelijkheid tot kabelinternet) en internetten kan via de telefoonlijn of sommige hebben andere mogelijkheden, maar dat is vaak plaatselijk.
Tja, wij hebben zelfs geen riolering, maar dat weten de 'stadsen' vaak niet, haha, maar een septictank.
Wat betreft school, bijhouden en leren ed, dat ligt aan de persoon, zijn of haar IQ, vrij weinig tot niks met in welk gebied je woont.
Trouwens, hoezo met minder kinderen in contact komen?
Daar heb je toch een peuterspeelzaal of basisschool voor ed?
Wat heeft dat met taaltesten te maken?

Dus denk eerst goed na en kom dan tenminste met iets dat je kan beargumenteren, kan verdedigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:35

ooooooh ik wou dat ik boer(in) kon zijn

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:54

chrystal-gek: dat kan ik prima beargumenteren, maar ja ik heb het ook maar op de opleiding geleerd en het kwam inderdaad wel uit de testen die ik met de kinderen deed. ik bedoel niet zo zeer de kinderen uit een boerendorp, maar meer op een grote boerderij buitenuit.
ik weet wel dat veel mensen schotel hebben, maar bij ons zijn er nog altijd mensen zonder televisie, er zijn er 3 die schotel hebben bij ons in de straat. doordat internet via de telefoon zo duur is, wordt dat bijna niet gebruikt. (wij hebben wanadoo hometime)
ik ben bezig met een project voor draadloos internet, maar dat interesseert er maar een paar, de rest hoeft geen internet.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:21

Hmm, ik ben dan wel in Amsterdam geboren, ben daar op mijn 9e weg gegaan toen naar hoofddorp verhuisd (toen nog een echt dorp, nu lijkt het meer een stad) daar gewoond tot mijn 18e en toen naar Uithoorn verhuisd, steeds een beetje rustiger dus. Nu woon ik op het platteland in Mantinge, heb geen bovengemiddeld IQ, in tegendeel, heb het op school altijd erg moeilijk gehad en met moeite mijn LHNO diploma op B nivo gehaald (heb je ook lekker veel aan)
Ook ik heb een auto, en een motor en 5 paardjes, eigen huis met stallen, werk deels bij een baas en heb deels een eigen bedrijfje en ben mede eigenaar van het bedrijf van mijn vriend. Als "stadse"vind ik dat ik toch erg goed "boer" voor iemand zonder een "bovengemiddeld IQ" en zonder hoge opleiding, komt dat dan omdat ik uit de "stad" kom? Lijkt mij sterk hoor, en ik woonde in Amsterdam ook nog eens in een buitenwijk!
O ja, wij hebben hier ook geen kabel maar dus wel een schotel, net als alle bewoners van dit gebied waar er overigens ook zeer veel van internet hebben, zal je verbazen hoor, wat die "boeren" allemaal hebben. De meest hebben nog eens een eigen site ook, nee, boeren zijn echt niet achtergebleven, dat is gewoon klinklare onzin!