Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
suleilitha schreef:De titel zegt het al. En natuurlijk is Bokt geen alternatief voor een dierenarts. Dokter Bokt is een samenraapsel van leken en zo hoort het ook te blijven.
Toch gaat mijn haar de laatste tijd regelmatig rechtop staan. Of het nou de bankcrisis is, de inflatie, de kredietcrisis, ik weet het niet, maar je ziet steeds vaker topics opduiken als: "mijn paard ligt de hele tijd en is dramatisch aan de schijt" of: "mijn paard loopt onregelmatig en is kreupel en ik weet niet wat ik moet".
Pffffft, de dierenarts bellen natuurlijk. Ziek is ziek en kreupel is kreupel en in beide gevallen is deskundige hulp noodzakelijk.
Het zal wel weer liggen aan mijn oude dag, maar mij is altijd geleerd dat je bij ziekte en kreupelheden de dierenarts moet raadplegen. Volgens mij is dat nog steeds zo, of ga ik nu toch echt achter lopen?
MarcoBorsato schreef:Even offtopic: Mijn tante heeft om diezelfde reden juist voor veearts gekozen, ze vond de mensen met kleine huisdieren juist eigenwijzer

. En ik denk niet dat iemand die zo'n topic opent dat doet IN PLAATS VAN een dierenarts bellen. De dierenarts was vast zowiezo nog niet ingeschakeld.
. En wat is er dan mis om even op bokt te vragen hoe andere dit oplossen?
. Ja, als het heel ernstig of als het niet over wilt gaan of als ik het niet vertrouw.
Yinari schreef:Ik irriteer me er niet aan. Maar ik begrijp het ook niet altijd, soms is het zó logisch dat je gewoon de DA belt....
Vaak zijn het jonge meiden die misschien ouders hebben die niets van paarden weten. Die willen bij een dik been soms niet direct een arts erbij halen. Op zo'n moment ben ik alleen maar blij dat ze een topic openen. De verstandige bokker geeft dan de juiste tips. En meestal zijn er naast de onverstandigen, voldoende verstandige bokkers in een topic. Dus wordt alsnog een DA ingeschakeld, of krijgt TS andere tips.
Best wel nuttig vind ik hoor. En ik denk niet dat iemand die zo'n topic opent dat doet IN PLAATS VAN een dierenarts bellen. De dierenarts was vast zowiezo nog niet ingeschakeld.

. Even aankijken en ondertussen wat rondvragen is toch helemaal niet erg?
. Het komt nl ook voor dat je met wat clubgenoten/stalgenoten/mensen waarvan je denkt dat die ervaring hebben met paarden/etc. aan het praten bent irl en dat dan besloten wordt nog niet de DA te bellen terwijl dat achteraf wel had gemoeten. 
suleilitha schreef:De titel zegt het al. En natuurlijk is Bokt geen alternatief voor een dierenarts. Dokter Bokt is een samenraapsel van leken en zo hoort het ook te blijven.
Toch gaat mijn haar de laatste tijd regelmatig rechtop staan. Of het nou de bankcrisis is, de inflatie, de kredietcrisis, ik weet het niet, maar je ziet steeds vaker topics opduiken als: "mijn paard ligt de hele tijd en is dramatisch aan de schijt" of: "mijn paard loopt onregelmatig en is kreupel en ik weet niet wat ik moet".
Pffffft, de dierenarts bellen natuurlijk. Ziek is ziek en kreupel is kreupel en in beide gevallen is deskundige hulp noodzakelijk.
Het zal wel weer liggen aan mijn oude dag, maar mij is altijd geleerd dat je bij ziekte en kreupelheden de dierenarts moet raadplegen. Volgens mij is dat nog steeds zo, of ga ik nu toch echt achter lopen?

en natuurlijk als ik iets niet vertrouw bel ik de da. liever een keer te veel dan te weinig.
veeeel meer dan als ze hengstig was, en imo ook heel anders... t bleek achteraf toch gewoon hengstigheid te zijn
o wat voelde ik me dom. kennissen van mij gaven de verklaring, en de da ook aan de telefoon. wel zei hij dat als het erger werd of aan bleef houden of als ik het niet vertrouwde dat hij dan wel langs wilde komen. was achteraf dus niet nodig
mevrouw wordt gewoon extreem hengstig bij een hengst in de buurt. erg gek is t achteraf niet, maar als je er niet bij nadenkt en te erg op alle vreemde dingen bij je paard gaat letten maak je wel eens blunders

.