Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sporter schreef:nickyu schreef:zolang ze ook maar jureren naar de optoming
zoals geen continu teugel contact met een touwhalster bv ..
Wat is dit nu weer voor onzin dus we moeten nog meer regels veranderen? ik dacht dat die bitlozen precies het zelfde zonder bit konden als met bit. Dat is dus niet waar?
Utixo schreef:[***], ik zie het al helemaal voor me dat er jury's zijn die een paar extra punten geven omdat je bitloos rijd. Nu zal ik me daar niet druk over gaan maken, ik rij mijn winst graag verdient, maar helemaal eerlijk is het niet.
En buiten dat zie ik me al voor er op het losrijdterrein ronddenderende pony's rennen, die op vreemd terrein toch opeens niet zo stuurbaar zijn zonder bot. We weten allemaal dat zit en benen je stuur, rem en gas zijn, maar soms heb je gewoon een ietswat sterkere "ho" nodig.
Verder trek ik me terug uit deze discussie, die is al iets te vaak gevoerd. Ik ben benieuwd.
tita schreef:Ik ben er van overtuigd dat vele mensen bitloos gaan rijden er zullen ongelukken gebeuren en het wordt in de toekomst afgeschaft ik weet dat gewoon weg zeker hoe en waarom weet ik niet is mijn gevoel
tita schreef:Ik ben er van overtuigd dat vele mensen bitloos gaan rijden er zullen ongelukken gebeuren en het wordt in de toekomst afgeschaft ik weet dat gewoon weg zeker hoe en waarom weet ik niet is mijn gevoel
Utixo schreef:brigitta, ik zie het al helemaal voor me dat er jury's zijn die een paar extra punten geven omdat je bitloos rijd. Nu zal ik me daar niet druk over gaan maken, ik rij mijn winst graag verdient, maar helemaal eerlijk is het niet.
jodi schreef:"stel er komt iemand met een halsring
Redrumfox schreef:Ik rijd niet bitloos - rijd uberhaupt niet meer - maar voor de liefhebbers is dit natuurlijk super.
Vraag me alleen af of het dan wel goed beoordeeld wordt, aangezien er juryleden zullen zijn die het maar niks vinden. Of die er juist rekening mee houden dat het dan misschien moeilijker rijden is en dus hoger punten.
Arabesk schreef:de dressuur hebt te zoeken, heb je daar ook mee te maken. Een groot kwpn paard bruin met zwarte manen is toch nog steeds het meest populair![]()
als je geen jury gezeur wilt, moet je endurance gaan rijden of springen
Nimmy schreef:nickyu schreef:zolang ze ook maar jureren naar de optoming
zoals geen continu teugel contact met een touwhalster bv ..
Tja dan moet er verschil in beoordeling komen, dat komt de dressuur niet ten goede (denk ik).. Weet nog niet wat ik hiervan moet vinden...
Nicolletje schreef:Utixo schreef:brigitta, ik zie het al helemaal voor me dat er jury's zijn die een paar extra punten geven omdat je bitloos rijd. Nu zal ik me daar niet druk over gaan maken, ik rij mijn winst graag verdient, maar helemaal eerlijk is het niet.
Ik zie ze juist minder punten geven.... Kom je daar aanzetten met je bitloze ongeschoren Haflinger tussen alle strakke KWPN'ersjodi schreef:"stel er komt iemand met een halsring
Mooi als je met halsring kan rijden maar persoonlijk vind ik niet dat dat onder een fatsoenlijke optoming valt.
_Lott schreef:sorry maar zie eerst maar eens bitloos de L te halen![]()
dan kan er verder gepraat worden....
Citaat:je zult je paard toch aan de teugel moeten laten lopen, hij/zij moet ook nageven
Puchje schreef:Citaat:je zult je paard toch aan de teugel moeten laten lopen, hij/zij moet ook nageven
Kijk es in mijn profiel?