paardenvrouwen en hun mannen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 20:16

[quote="FlyingHigh"]Mijn man was mijn buurman (jaja..........nog zo een, Lachen )

waarom heb ik een manisch depressieve gek van over 50 die in de winter
alleen 1x p.w zijn huis uitgaat om boodschapeen te doen!! Frusty
ik wil ook een leuke buurman!! iemand voor buur ruil

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:03

Die van mij had helemaal niks met paarden toen ik hem leerde kennen, wist hoe ze eruit zagen, meer ook echt niet Haha! .
Toen hij een aantal keertjes mee was geweest, vond hij het toch wel leuk en nu gaat hij ook nog wel eens op de fiets mee als ik met Fie een rondje om ga en als ik een dag echt geen tijd heb met m'n werk, mest hij uit en zet hij in de molen of los in de paddock.

Sinds hij een paar keer mee geweest op de kar met de eigenaar van de stal waar ik sta lijkt mennen hem leuk. Dus toen zei ik voor de gein dat hij dat maar een koetsiersbewijscursus moest gaan volgens.
Dat is 'ie dus idd gaan doen en 15 maart moet hij examen doen!
Ondertussen zijn we begonnen met het beleren van Fie voor de wagen en hebben we de nodige spullen stukje bij beetje aangeschaft.
Dus als alles goed gaat hopen we van 't voorjaar te rijden!

Ik vind het wel heel leuk dat we mijn hobby dan kunnen delen. Ik heb toen ik mijn vriend net kende gelijk verteld dat ik een paard had en dat dat een hoop tijd kost en dat zij niet weg gaat!
Hij had toen zoiets van 'iedereen zijn hobby'. Nou daar is hij wel achter gekomen, want paarden is meer dan hobby Haha! !
Daarom vind ik het heel leuk dat we straks samen met m'n paardje op stap kunnen. Dan hebben we er allebei wat aan.
Paardje loopt en we zijn toch gezellig saampies! Lovers

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:43

Mijn vriend heb ik leren kennen als 1 van de beste vrienden van mijn broertje Bloos
Ik kende hem al een jaar of 8 voor we iets kregen, hij bleek al heel lang stiekem verliefd op me te zijn. Ik vond hem wel een leuke jongen, maar verder niets eigenlijk, ook vond ik hem te jong, hij is 2 jaar jonger dan ik (maar zolang mensen nog steeds aan mij vragen of ik wel 18 ben valt het niet op Knipoog ), en ook vond ik dat ik het niet kon maken tegenover mijn broertje. Inmiddels zijn we 3 jaar verder, en heb ik mijn principes overboord gegooid Haha!

Hij vind paarden wel leuk, en hij begint ze ook steeds leuker te vinden. Hij wil zelfs rijles nemen nu. Jordy vindt hij helemaal geweldig, hoewel hij hem 'stinkbeest' blijft noemen. Longeren begint hij nu al aardig onder de knie te krijgen, en wat hij ook leuk vind is wandelen met Jordy, ze hebben al aardig wat kilometers gemaakt. En als hij langs de stal rijdt, moet hij altijd even stoppen om hem sneaky wat lekkers te geven.... Lovers

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:28

1e dag dat ik iets kreeg met mijn vriend ( was oud op nieuw) heb ik meteen gezegd ik heb een paard en ik blijf wel slapen maar moet morgen weer vroeg naar stal haha dit was om 5.00 smorgens, en hij dacht natuurlijk van jaja maar jaja jet stond om 8.00 naast het bed en vertrok.
ik moest natuurlijk eff checken of ie de knallende nacht goed door was gekomen.

in het begin vond hij me wel altijd stinken maar ach na 11 jaar is dat kennelijk gewend want ik hoor hem nooit meer klagen. Hij zelf is muzikant en is daar ook veel mee bezig. hij heeft niks met paarden maar is wel ertg blij dat ik zo'n hobby heb waar ik helemaal voor ga ookal betekent dat minder tijd voor hem. en hij weet heo belangrijk mijn paardje voor me is en dat vindt ie ook iets moois hebben.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:44

Maxx is niet 'mijn' man, maar wel mijn huisgenoot. Hij is inmiddels op bokt te vinden, dus dat zegt neem ik aan wel wat Knipoog
Hij vraagt ontzettend veel over paarden, gaat vaak mee om te kijken, en is zelfs meegeweest naar een hengstenkeuring.
Helaas is mijn pony te klein (en te groen) voor hem, maar anders had ik hem zeker wel op een paard gekregen Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:44

Mijn man heeft dus niks met paarden. Maarja ze horen nu eenmaal bij het pakket.... Mijn dochter vindt ze ook al geweldig... Zit ie straks met twee van die paardengekken opgescheept... (de ziel) Heb het maar opgegeven om hem ook zo gek te krijgen.... Als ik bij de paarden ben zit hij meestal bij zijn andere liefde... (zijn computer). Ieder zijn eigen ding... Alleen als ik na de les weer eens extreem lang ben blijven hangen vindt hij het wel eens wat minder.... maar da's logisch denk ik....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:31

salema schreef:
waar heb jullie vriend leren kennen??

*Grinnik* via internet en na een MSN-gesprekje bleek hij hemelsbreed 500 meter bij me vandaan te wonen Schijnheilig
Citaat:
en gaat hij mee naar de paarden of vind ie ze eng of vies of dergelijke??

Ja hoor, hij gaat mee. Hij vind Flet zelfs heel lief Lovers
Citaat:
vertellen jullie meestal meteen dat je paardrijft of niet??

Yep, dat is afschrikmethode (en testmethode }> ) nr. 1 Haha!

Citaat:
maar waar ik eigenlijk naar toe wou zijn paardenvrouwen moeilijker voor mannen omdat het meer 'vrijheidsmensen' zijn die ruimte en tijd nodig hebben om naar hun paarden te kunnen gaan.
ik heb vaak het gevoel dat ze zich overbodig voelen !!
wat is jullie mening??

Tja, sommige mensen gaan wel heel erg op in hun paarden. Mijn instructrice bijvoorbeeld is een hartstikke leuke vrouw/meid, ziet er echt niet slecht uit maar ze leeft voor haar werk en vooral voor haar paard.
Het is een kunst om de gulden middenweg te vinden. Gelukkig heb ik die redelijk gevonden en zijn zowel mijn paardje als mijn vriend erg happy met de aandacht die ze krijgen en hun gedeelde eerste plaats Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:23

Ik heb mijn vriend ook via internet leren kennen.
Hij wilde altijd al graag paardrijden, maar da kwam er maar steeds niet van.

Ik heb hem een paar lesjes gegeven op Gammie en hij was meteen verslaafd
We hebben toen besloten om samen een paard te kopen. Eentje die braaf genoeg was voor een beginner en genoeg uitdaging biedt voor een gevorderde ruiter. En die hebben we gevonden in Nicolai, ons lieve schaapje.

Aangezien we nog niet samenwonen neemt hij door de weeks de verzorging van Nic op zich en in de weekenden doen we het samen. Ik heb hem dus achtergelaten met een jong paard Haha! En die 2 zijn volkomen aan elkaar gewaagd. Nic heeft nooit een pas verkeerd gedaan en die zijn niet meer van elkaar weg te halen.
Ik rij in de weekenden en heb dan ook les, dat gaat super! Hij ontwikkeld zich tot een echt toppertje!

Ik moet beide mannen in mijn leven dus delen met elkaar Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:32

waar heb jullie vriend leren kennen??

Nou kennen, kennen dat is voor mij een groot woord, ik zag hem voor het eerst in de discotheek en merkte die maandag dat hij bij mij op school zat. Ik zat toen nog in de tweede, het werd toen niks tussen ons. Uit eindelijk ging ik hem een paar jaar later op msn zoeken en ik vond hem. Toen heeft een vriendin van mij hem uitgenodigd om naar Marilyn (verzorgpaard) te gaan en toen kwam hij. Een week later hadden we iets

Nou heb je gelijk een antwoord of hij mee gaat. Hij ging al mee vanaf de eerste dag en hij gaat nu nog steeds mee. Hij vond het eerst niet echt leuk maar nu wel, hij wandelt wel eens met ze, geeft ze eten, helpt mee uitmesten etc.

vertellen jullie meestal meteen dat je paardrijft of niet??
Niet meteen maar ze weten het al snel genoeg, me vorige vriend werkte in drafsport dus tsja dat was niet zo moeilijk.

En mijn mening over je verhaaltje, het is wel zo paarden mensen zijn geen buitenaardse wezens, maar wel net iets ander (niet kwa raar of arrogant of welk bijvoegelijk naamwoord dan ook Haha!) we houden wat meer van ons tijd besteden aan de beestjes, sommige jongens hebben daar geen begrip voor, dat is soms wel moeilijk ja...en al helemaal als je een gezinnetje hebt en je man niet van paarden houd, toch besteed je wel ruim 2 uur per dag aan je paard, die heeft ook aandacht nodig! Als je man het niet leuk vind wordt dat wel iets ingewikkelder

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 01:25

Toen ik mijn man leerde kennen, was ik bang voor paarden. Hij had toen zelf wel een paard. Inmiddels zijn we ruim 25 jaar getrouwd en het is enigszins veranderd: Ik ben steeds fanatieker gaan rijden, we hebben een pensionstalletje, mijn man rijdt niet maar doet wel veel rondom de paarden en hun verzorging.
Hij verzucht altijd (zogenaamd hoop ik): toen we trouwden was ze bang voor paarden.........dat had ik zo moeten laten..........

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:52

Mijn vriend is de broer van de vriend van mijn beste vriendin. Rara, wie nou die "toevallige" ontmoeting geregeld had... }> Haha!

Toen wij elkaar leerden kennen moest hij niets van paarden hebben. Inmiddels is ie aardig bijgedraaid. Niet dat hij altijd mee gaat naar wedstrijden, maar hij vindt het wel leuk wat ik doe. En dat ik redelijk vaak van huis ben, daar is ie inmiddels aan gewend geraakt Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:18

Pava schreef:
Niet dat hij altijd mee gaat naar wedstrijden, maar hij vindt het wel leuk wat ik doe. En dat ik redelijk vaak van huis ben, daar is ie inmiddels aan gewend geraakt Haha!

Haha, Pava, gaat hij wel eens mee naar wedstrijd?

Ik heb mijn man leren kennen op het werk.
Hij vindt mijn paardenhobby wel leuk, maar niet om zelf te doen. Hij heeft wel een blauwe maandag gereden maar op Fitz is het de eerste keer zo fout gegaan dat hij daar niet meer op durft.
Wel wil hij voor mij ook verhuizen zodat ik mijn paarden aan huis zou kunnen hebben. Lovers
Maar meegaan naar het paard doet hij eigenlijk nooit.
Als het echt nodig is en in de buurt leest hij wel mijn proeven voor!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:47

[quote="Fitzroy
Haha, Pava, gaat hij wel eens mee naar wedstrijd?

Ik heb mijn man leren kennen op het werk.
Hij vindt mijn paardenhobby wel leuk, maar niet om zelf te doen. Hij heeft wel een blauwe maandag gereden maar op Fitz is het de eerste keer zo fout gegaan dat hij daar niet meer op durft.
Wel wil hij voor mij ook verhuizen zodat ik mijn paarden aan huis zou kunnen hebben. Lovers
Maar meegaan naar het paard doet hij eigenlijk nooit.
Als het echt nodig is en in de buurt leest hij wel mijn proeven voor![/quote]

Heb jij 'm wel eens op een wedstrijd gezien? Haha! Maar hij komt wel regelmatig op stal hoor.... als ie het licht moet maken of een lichtmast moet plaatsen of moet hooien }> En dan aait ie de paardjes ook nog. Haha!

Mijn man gaat vást niet op mijn paard zitten hoor. Hij heeft 1x een ritje gemaakt op Terschelling en dat is niet goed bevallen }> Voorlezen zal ie ook nooit van zijn leven doen. Maar hij heeft wel een auto voor me gekocht die een trailer kan trekken en de helft van de trailer betaald

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:49

Mijn vriendje komt bijna altijd kijken op concours, maakt regelmatig foto's en houdt paard (of mijn jasje en andere troep) vast als ik daarom vraag.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:55

Marco heb ik leren kennen met motorrijden. Zijn broer had/heeft een vriendin die paarden had, en zij hadden samen 6 paarden achter het ouderlijk huis van Marco staan.
Via hun ben ik weer aan het paardrijden geslagen. Marco vond dat een goed plan en heeft mij gestimuleerd om weer verder te gaan.
Toen wij gingen samenwonen stond er binnen een week een paard achter het huis, en dat vond hij wel wat minder.
Hij geeft niet veel om paarden, maar Imker is toch wat specialer, omdat hij van mij is. Hij gaat zelden tot nooit mee op wedstrijd, maar voert Imker wel als ik er om vraag.
Ik probeer zoveel mogelijk interesse te tonen in Marco’s hobbies, en hij nu ook in die van mij.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:02

hmmm mijn man blijft zo ver mogelijk bij mijn ene paard uit de buurt.... Merrie gaat hem altijd op de tenen staan.... Hengst houdt ie wel vast terwijl die er toch om bekend staan dat de voorbeentjes wat losser zitten... Maar die twee liggen elkaar wel... Betrap hem er ook wel eens een enkele keer op dat ie met hem staat de klooien, beetje aaien, aan zijn tong trekken enzo, vindt Stiek ook een leuk spelletje. Zo gauw mijn man echter in de gaten heeft dat ik sta te kijken houdt ie er gelijk mee op... Vind het wel humor..

Heb mijn man trouwens in de kroeg leren kennen en ons eerste gesprek ging over... goudvissen... hoe verzin je het he...

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:59

ik heb mijn man leren kennen op het werk. Hij vond paarden wel mooi en hielp vroeger wel eens bij een kennis die paarden had maar verder niet.Sinds hij mij kent heeft hij mijn eerste pony voor me gekocht en daarna volgden er meer. Hij weet nu heel veel van verzorging etc, doet alles met de paarden en heeft zelfs zijn eigen hengstje.Hij rijdt zelf ook maar liever geen dressuur ofzo, lekker buiten crossen is meer zijn ding. Hij heeft met vervelende paarden echt lijm aan zijn kont Haha! , blijft altijd zitten - een echte rodeo-henkie (ben er wel eens jaloers op Lachen ). Mijn dochter is ook besmet met het paardenvirus !
Ik vertel idd meteen dat ik paardenmens ben en het is heel gek maar de meeste mensen die ik tref en aardig vind, zijn dat ook Verward !????